Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväsi etätyössä

Raataja
22.11.2022 |

Kerro etätyöpäivästäsi.
Aloitan. Eilen aamulla kello soi 7:30. Avasin läppärin. Kirjasin itseni sisään työaikajärjestelmään. Vilkuilin sähköposteja. Menin takaisin nukkumaan. Heräsin klo 9:00. Suihku ja aamupala. Sitten autoon ja kauppaan. Klo 11:00 takaisin kotiin. Hieman läppärillä töitä. Imururointi, astianpesukoneen täyttö ja pyykkikone pyörimään. Koneiden tyhjennys ja lenkille. Klo 13:30 takaisin kotiin. Lounasta. Puolen tunnin Teams palaveri. Lumitöitä ja pari työpuhelua. Netissä surffailua ja Areenasta hömppää. Klo 16:30 työaikajärjestelmäään uloskirjaus ja taas tuli tunti liukumaa. Parissa viikossa aina viikonlopun yhteyteen ylimääräinen saldovapaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä yhtenäkään työpäivänä ehtinyt tehdä kotitöitä töiden ohessa ellei pikaisen lounaan tekemistä sellaiseksi lasketa. Ja silloinkaan en ole ollut yli puolta tuntia työnantajan tavoittamattomissa.

Jos ei ehdi täyttää tai tyhjentää pesukonetta, tuskin ehtii vessaankaan. Orjatyöpaikassa sinä olet, ja on ihan turha leuhkia sillä, että tekee yliahkerasti töitä kotonaan. 

Vaikka tuskin oikeasti edes teet noin. Yrität vain kiillottaa omaa kilpeäsi. 

Kirjoittaa ihminen, jolla se pyykinpesukone on samassa kerroksessa, ehkä samassa kylpyhuoneessa WC:n kanssa. Meillä se on kaksi kerrosta alempana kodinhoitohuoneessa eikä minulla sinne ole päivän mittaan mitään muuta asiaa.

Vierailija
22/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raataja kirjoitti:

Meillä on yhteinen kalenteri, josta näkyy palaverit ja muut menot. Ja sähköpostin käyttäjä näkyy aktiivisena. Ei kai kukaan sitä ihmettelekään, ettei joka kerta heti vastaa johonkin viestiin tai sähköpostiin, mutta tässä ketjussahan leikitään, että ap:n kuvaama etätyöskentely olisi mahdollista.

Tiimikokouksissa viikoittain käydään sitten läpi, miten mikäkin projekti on edennyt.

eri

Meillä on useita järjestelmiä, joissa kirjautunut näkyy aktiivisena. Mistään et kuitenkaan näe mitä niissä järjestelmissä kukakin tekee. Välillä ollaan punaisena pallona varattuna ja välillä kai sitten jotain muuta. Asiakkaiden ja kolleegoiden puheluihin voi vastata missä vain ja sähköposteihinkin antaa dynaamisen kuvan kun alla lukee lähetetty Galaxy puhelimesta. Sovittujen palavereiden aikaan kannattaa olla koneella ja erittäin aktiivinen.

Eipä se tilan näkyminen muka aktiivisena mitään pelasta, jos mitään tulosta ei synny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raataja kirjoitti:

Olen asiantuntijana ollut nykyisessä työssäni 30 vuotta ja arvostettu kolleega. Kehityskeskusteluissa pomoni aina kehuu työpanostani (pomo on tietysti ehtinyt vaihtua lukuisia kertoja). Yritys on menestyvä ja yli 100 vuotta alalla toiminut. Palkkaa maksetaan ihan kohtuullisesti. 

Pomot ja varmaan kaikki työkaveritkin vaihtuu, sinä se vaan jumitat samassa. 

Kyllä juurikin näin! Ei olisi mitään jarkeä vaihtaa työpaikkaa. Esihenkilöhommiin on jopa painostettu. Ei nappaa. Pari tonnia lisää - verot, kova stressi, yrittäisi kytätä alaisia, että mitä ne nyt siellä etätöissä oikein tekevät, ei kiitos.

Vierailija
24/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä yhtenäkään työpäivänä ehtinyt tehdä kotitöitä töiden ohessa ellei pikaisen lounaan tekemistä sellaiseksi lasketa. Ja silloinkaan en ole ollut yli puolta tuntia työnantajan tavoittamattomissa.

Jos ei ehdi täyttää tai tyhjentää pesukonetta, tuskin ehtii vessaankaan. Orjatyöpaikassa sinä olet, ja on ihan turha leuhkia sillä, että tekee yliahkerasti töitä kotonaan. 

Vaikka tuskin oikeasti edes teet noin. Yrität vain kiillottaa omaa kilpeäsi. 

Kirjoittaa ihminen, jolla se pyykinpesukone on samassa kerroksessa, ehkä samassa kylpyhuoneessa WC:n kanssa. Meillä se on kaksi kerrosta alempana kodinhoitohuoneessa eikä minulla sinne ole päivän mittaan mitään muuta asiaa.

:D :D

Jatka vielä vähän lisää. Olet hauska. 

Vierailija
25/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Eipä se tilan näkyminen muka aktiivisena mitään pelasta, jos mitään tulosta ei synny.[/quote]

Onneksi se on pomon asia määritellä mikä on vaadittava tulos. Mulla se on riittävä ja monesti myös oikein kiitelty tulos. Nyt lenkille ja sitten lounasta. Kertokaas onko tämä Peruna elokuva katsottava, kun ajattelin lösähtää lenkin ja suihkun jälkeen sohvalle ennen kuin työaika päättyy.

Vierailija
26/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateeksi käy

Vierailija
27/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 8 kone auki ja teamsin heittämään muutamat höpöhöpö viestit

Klo 8.10-11.30 Nukkumista

klo 11.30 teamsissä viestien peukuttelu

klo 11.35-12.35 aamutoimet

klo 12.35-13.35 aamupala

klo 13.35- 14 runkkailua

klo 14-15 palaveri

klo 15-15.30 lounas

klo 15.30-16 töitä

Vierailija
28/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei aina ole tekemistä ja minua pikemminkin ahistaa se kuin ilahduttaa. Välillä toki on sitten hommia liiaksikin, kun on työ sellasta että en voi ite oikein vaikuttaa siihen millon hommat mun pöydälle tippuu.

Toisaalta koetan ajatella, että mulle maksetaan tuloksesta. Saatan kolmen päivän työllä tienata firmalle yli yli miljoonan liikevaihtoa. Niin että kaipa mun hitaat etätyöpäivät kuittautuu sillä.

Vierailija
29/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

klo 7.55 herätys, klo 8 kirjaus töihin, varaan jonkun työn itselleni -> torkun vielä noin puolesta tunnista tuntiin.

Noin klo 9 keitän kahvit, viimeistelen työn jonka varasin ja jatkan samaa tahtia loppupäivän. Välillä palstailen, välillä siivoilen, sitten taas torkun. Yhteen hommaan menee noin 10-15 minuuttia, mutta yleensä varaan vähintään tunnin per työ, mitäpä sitä tuntiliksalaisena liikoja raatamaan. :))

Niin ja kukaan ei valita, työkaverini on tehnyt AP:n kaltaista työpäivää jo toista vuotta, itse olin hölmö ja ymmärsin liittyä seuraan vasta tänä vuonna. Hullu paljon töitä tekee

Vierailija
30/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäpäivänä teen töitä ja ylimääräiset hommat tauottaa töitäni eli niitä saattaa olla 2 x koneellinen pyykkiä ja niiden levitys (max 20 min eli 10 min kerta), astianpesukone ja pintapuoleinen imurointi, 10 min / kerta. Lounaan laitto noin 2-30 min. Eli kyllä, teen muutakin kuin pelkkiä töitä, mutta tehokkaasti teen kyllä töitäkin ja mielestäni tuollainen taukoilu on ihan normaalia ja ehkä jopa lisää työtehoa vs jos pää sumuisena koko ajan olisin koneella.

Monesti toimistopäivät sitten mennäänkin niin että lounastauko 15 min, muuten töitä.

Vierailija
31/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantyylistä. Joskut otan päiväunet keskellä päivää, joskus käyn asioilla jne. Tosin toimistollakkin on leppoissa. Aion kohta katsoa Areenasta jotain sarjaa.

Vierailija
32/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite teen oikeesti tärkeetä työtä. Eli sellasta mitä ei voi tehdä etänä.

Vierailija
33/33 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 6.30, syön aamupalaa ja valmistaudun päivään, työt aloitan n. Klo 7.15 jolloin leimaan itseni sisään. Teen yleensä joko keskittymistä vaativia töitä tai puran sähköpostia puoli yhdeksään. Käyn ehkä keittämässä uuden kahvin klo 8 aikaan.

Klo 8.30 aamupalaveri, ei ihan joka päivä. Joskus ehdin käydä kahvitauolla heti yhdeksän aikoihin, n. 10min, joskus on heti yhdeksältä jotain sovittua. Teen töitä klo 11 saakka ja kirjaan itseni ulos ja menen syömään lounasta. Päivästä riippuen 30-60min. Klo 12 jatkan töitä, joskus asiakaspalavereja, joskus muuta. Kahvilla käyn yleensä klo 13, noin 15min. Saatan tehdä tauoilla kotitöitä, esim laittaa tiskikoneen päälle. Lopetan työt klo 15-17 välillä. No oliko kiinnostavaa?