Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäätkö koskaan, että kuolet yöllä nukkuessasi?

Vierailija
21.11.2022 |

Minä pelkään.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuessa kuoleminen olisi kaikista paras kuolema. Pelkään kuolemaa syöpäkivuissa tai kuolemaa ns. hoivapaikoissa, joissa saat kuolla yksin huoneessasi, kun alimiehitetty henkilökunta ei ehdi/ viitsi edes olla kuoleman hetkellä vieressäsi. Olen vanhustenhoitaja.

Vierailija
22/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sitä joka ilta! En ylipäätään tajua, kuinka joku voi pelätä kuolemaa. Tietoisuuden sammuminen ja ikuinen unohdus on Armahdus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää, vaan toivon.

Vierailija
24/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu. Äkkiseltään tulee mieleen että unessa kuoleminen olis se mukavin tapa kuolla. Mutta mitä sitä tietää, näkeeköhän unissaan kuolijat jotain omituisia unia joissa kuolevat ja sitten kuolevat myös oikeassa elämässä. Syvällistä

Vierailija
25/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi juuri kuolla nukkuessaan.

Tai ainakin nopeasti ja kivuttomasti.

Vierailija
26/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te toivotte kuolemaa ? minä ainakin tahdon elää vielä.?

Vierailija
27/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä pelkään tätä kun on monta päivää puristavaa sydänoiretta, päänsärkyä ja raajojen puuttumista, eikä lääkärissä ole löydetty mitään syytä näihin oireisiin.

Vierailija
28/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te toivotte kuolemaa ? minä ainakin tahdon elää vielä.?

Minäpä en haluakaan. Olen jo vuosia sairastanut etenevästi. Sen lisäksi en koe, että haluaisin enää jatkaa tällaisessa maailmassa/maailmantilanteessa. Todellakin haluan kuolla jo.

Vierailija
29/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei olisi toivottavampi kuolema kuin että kuolisi rauhassa ja pelotta omassa sängyssä. Hyvää matkaa bittien ja/tai atomien maailmaan.

Vierailija
30/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin masentunut, ajattelin joka ilta, että ehkä aamua ei enää tule. En peläten, vaan mahdollisena asiana.

Sitten masennus hoitui pois, enkä ole sen jälkeen pohtinut asiaa.

Vierailija
31/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa en haluaisi kuolla noin. Niin tylsää. Täältä lähdetään vain kerran, ja haluaisin tehdä sen tyylillä. Vaikkapa rakkaan harrastuksen tai työn parissa, onnettomuudessa tms.

Vierailija
32/44 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pelkäisin? Sehän on paras mahdollinen tapa kuolla, ja jokainen meistä lähtee täältä jossain vaiheessa tavalla tai toisella. Enhän minä ole sitä täällä sitten suremassa, jos kuolen.

Minua ei niinkään itseni takia sureta, mutta läheisteni puolesta kyllä. Usein murehdin, että miten vaikka läheinen ja rakas ihminen pärjää täällä ilman minua, kun hänellä ei ole oikein ketään muuta kuin minut.

Vierailija
33/44 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Olishan se vallan kamalaa jos aamulla huomaisi kuolleensa nukkuessaan.... huoh....

Vierailija
34/44 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten olisi pitänyt lapsena rukoilla "jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi", ellei kuolema yön aikana olisi mahdollinen, tai ehkä jopa todennäköinen täysin terveelle viisivuotiaalle?

Sitä ei sen ikäisenä oikein osaa tuollaisen kuoleman todennäköisyyttä arvioida, joten muutaman vuoden pelkäsin nukahtamista ihan tosissaan.

Vinkki nykyvanhemmille: älkää pelotelko lapsianne öiseen aikaan lapsia tappavilla jumalilla, jooko?

Vierailija
35/44 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin toivon. On tämä elämä sen verran paskaa ja pelkkää alamäkeä edessä.

Vierailija
36/44 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena joskus pelkäsin. Ja silloin kun mulla oli koira, pelkäsin lähinnä siinä mielessä että jos kuolisin niin mitä koiralle kävisi, nääntyisikö se hitaasti janoon ja nälkään hengiltä kun yksin asun. Mutta nyt kun ei ole eläimiä, lapsia eikä puolisoakaan niin olisin ihan valmis lähtemään vaikka nelikymppinen vasta olenkin. Ei pelota kuolema, vain tietyt sairaudet jotka johtaa kuolemaan niihin liittyvän kivun yms. vaivojen takia. Mutta äkkikuolema yöllä ei ollenkaan.

Vierailija
37/44 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään. Ja ihmettelen että moni ei pelkää. Uskon Jumalaan mutta se ei ole poistanut pelkojani.

Vierailija
38/44 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo ei ole ajatuksena kovinkaan pelottava, vaan pikemminkin levollinen. 

Vierailija
39/44 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka sitä toivotte, oletteko vanhoja ja/tai lapsettomia?

En minä ainakaan TOIVO kuolevani nyt. Mutta jos olisi pakko kuolla nyt, niin mieluiten ehdottomasti juuri noin, yöllä nukkuen. Enpä ainakaan ehtisi kärsimään.

Vierailija
40/44 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin toivon. On tämä elämä sen verran paskaa ja pelkkää alamäkeä edessä.

Jep haaveilen aamusta kun en enää herää. Oispa ollut tämä aamu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi