Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsani on todella turvonnut ollut, raskausarpiakin tullut. Sama mitä syön niin turpoaa.

Vierailija
21.11.2022 |

Kahvistakin turpoaa. Olen ihmisenä muuttunut huonon näköiseksi muutenkin.
Lihonut, turvonnut ja kalpea.
Huono etova olo ja masentaa.

En edes kehtaa olla ihmisten kanssa enää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain suolisto-ongelmaa, kuten IBS? Tai ethän oikeasti voi olla raskaana?

Itselläni hieman vastaavaa aiheutti vakava anemia, varastorauta ihan tyhjä ja HBkin alhainen. Jatkuva väsymys, stressi, pahoinvointi, vatsakivut ja turvotus vaivasivat, kunnes rautavarastot palautuivat. Kannattaa mennä lääkäriin.

Tuohon viimeiseen sanoisin, että muut tuskin huomaavat mitään radikaalia muutosta. Se on vain oman pään sisällä ja turvonneena tulee helposti etova olo. Tsemppiä, toivottavasti syy selviää!

Vierailija
2/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys ja fyysinen terveys sekä olemus ovat vahvasti yhteydessä toisiinsa. Mars lääkäriin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kokonaan sokeri, vehnä, kahvi, makeutusaineet, sipuli, maito, hiiva, kofeiini ja alkoholi.

Harrasta joka päivä liikuntaa.

Lopeta syöminen aina klo 18 joka päivä. Mene nukkumaan ehdottoman viimeistään klo 21.

Kaksi kuukautta ja olet taas ihminen.

Vierailija
4/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo siittä että tankkaat enemmän kuin kulutat jos ei ole mitään väliä mitä kurkkuusi kumoat ja turpoat

Vierailija
5/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni hieman vastaavaa aiheutti vakava anemia, varastorauta ihan tyhjä ja HBkin alhainen. Jatkuva väsymys, stressi, pahoinvointi, vatsakivut ja turvotus vaivasivat, kunnes rautavarastot palautuivat. Kannattaa mennä lääkäriin.

Tuohon viimeiseen sanoisin, että muut tuskin huomaavat mitään radikaalia muutosta. Se on vain oman pään sisällä ja turvonneena tulee helposti etova olo. Tsemppiä, toivottavasti syy selviää!

Minulla on täysin samat oireet. Myös hengästyn helposti, niskat ja selkä on todella jumissa, että siitäkin voi johtua jotkut oireilut. Kuitenkin syolistoki voi todella huonosti. Aivan kuin vatsani pulputtaisi ja ilmavaivoja (ällöttäviä) sellaisia on.

Väsyttää aivan jumalattomoman paljon ja masennus on vähintään keskivaikea. Olotila on kaikin tavoin sairas.

Onhan omat valinnatkin tämän aiheuttaneet. Jossain vaiheessa ei edes enää jaksanut katsoa mitä syö.

Kyllä tässä jotain pitäisi tehdä. Voisi sen raskaustestin kai varmuudeksi tehdä mutta minulla on kyllä kierukka.

Rautavarastot pitäisi katsoa mutta en tiedä pystynkö maksamaan. Julkinen puoli tuskin antaa lähetettä enkä jaksa vaatia mitään. Olen ihan puolikuollut ja makaan aina kun vain saan luvan.

Ap

Vierailija
6/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistokin*

Ap

Vierailija
7/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kuvatulla ololla mä kyllä epäilisin suunnilleen syöpää.

Enkä ole yhtään taipuvainen epäilemään itselläni yhtään mitään. En googlaile vaivoja tms.

Mut onhan tossa aika paljon.

Vierailija
8/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala keto dieetille, eli jätä kaikki hiilihydraatit (sokerit) pois.

Vierailija
9/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka raudan puute onkin nykyään vähän trendi, niin siinä on oikeasti kyse vakavasta ongelmasta, joka aiheuttaa myös masennusta. Kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin ja kertoa oireet, todennäköisesti pääset verikokeisiin. Jos se tuntuu liian raskaalta, apteekeista, myös nettiapteekeista, saa ferritiinipikatestejä. Jos se näyttää negatiivista, äkkiä rautakuuri päälle. Jos ei, niin sitten ainakin lääkäriin, oireesi johtuvat silloin jostain muusta.

Vierailija
10/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kuvatulla ololla mä kyllä epäilisin suunnilleen syöpää.

Enkä ole yhtään taipuvainen epäilemään itselläni yhtään mitään. En googlaile vaivoja tms.

Mut onhan tossa aika paljon.

No, olen mt-potilas. Apua hakenut aina välillä uupumukseen ja masennukseen.

Nyt jonotan, että pääsisi aloittamaan terapian.

Tämän kerroin siksi, että en edes usko enää itsekään fyysisiin oireisiin vaan kuvittelen, että kaikki johtuu tästä henkisestä pahasta olosta joka vaikuttaa kokonaisvaltaisesti minuun.

Toki voi olla muitakin syitä. On minulla kilpirauhasen vajaatoiminta mutta syön jo isoa annosta ja yleensä tsh kyllä todella hyvä ollut ja t4v sitten kyllä liian matala lääkitykseen nähden. Se ei minulla nouse.

No joka tapauksessa tähän voi olla niin montaa syytä. Kun käyn lääkärissä (en jaksaisi) minulle tulee epäluuloinen olo. Pitäisi käydä yksityisellä ottaan kaikki maailman verikokeet mitä sieltä saa ja lähteä itse ottamaan selvää ja sitten vasta lääkäriin kun on todisteita.

Olen ollut oikeasti niin loppu tässä jo pidemmän aikaa, että kuolema on tuntunut kaikista lohdullisimmalta vaihtoehdolta. Kun ei perhana jaksa edes tsempata itseään kuin vain ihan pakollisiin(aina ei jaksa niitäkään) kun ei ole energiaa soluissa.

En tiedä mistå aloitan. Vaikka nyt tutkin sitä varastoraudan mittauttamista ensin.

Ap

Vierailija
11/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka raudan puute onkin nykyään vähän trendi, niin siinä on oikeasti kyse vakavasta ongelmasta, joka aiheuttaa myös masennusta. Kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin ja kertoa oireet, todennäköisesti pääset verikokeisiin. Jos se tuntuu liian raskaalta, apteekeista, myös nettiapteekeista, saa ferritiinipikatestejä. Jos se näyttää negatiivista, äkkiä rautakuuri päälle. Jos ei, niin sitten ainakin lääkäriin, oireesi johtuvat silloin jostain muusta.

Kiitos tästä vinkistä!

Ap

Vierailija
12/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on täysin samat oireet. Myös hengästyn helposti, niskat ja selkä on todella jumissa, että siitäkin voi johtua jotkut oireilut. Kuitenkin syolistoki voi todella huonosti. Aivan kuin vatsani pulputtaisi ja ilmavaivoja (ällöttäviä) sellaisia on.

Väsyttää aivan jumalattomoman paljon ja masennus on vähintään keskivaikea. Olotila on kaikin tavoin sairas.

Onhan omat valinnatkin tämän aiheuttaneet. Jossain vaiheessa ei edes enää jaksanut katsoa mitä syö.

Kyllä tässä jotain pitäisi tehdä. Voisi sen raskaustestin kai varmuudeksi tehdä mutta minulla on kyllä kierukka.

Rautavarastot pitäisi katsoa mutta en tiedä pystynkö maksamaan. Julkinen puoli tuskin antaa lähetettä enkä jaksa vaatia mitään. Olen ihan puolikuollut ja makaan aina kun vain saan luvan.

Ap

Kilpirauhanen?

Vierailija
13/13 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme