Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannuin Mania -biisistä

Vierailija
21.11.2022 |

Jannikan biisi Mania tuntuu vähän loukkaavalta meille todellisen manian läheltä nähneille. Tuo biisihän kertoo suorittamisesta ennen uupumusta ja sen kokemuksen biisi saavuttakin hienosti. Mutta oikeaan maniaan se ei sovi laisinkaan. Ylivireystila tai ylisuorittaminen ei ole maniaa.

Mitä kaikkea taiteilijoiden on oikeus ownata ja minkälaista kuvaa asioista luoda, etenkään kun ainakaan sanoituksen perusteella ei ole aavistustakaan siitä mitä puhuu. Ymmärrän kyllä senkin ettei tämän biisin ole tarkoitus olla mikään diagnostinen kuvaus kyseisestä vakavasta mielenterveyden häiriöstä, josta harvoin selviää ilman sairaalahoitoa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri tätä biisiä ekoja kertoja kuunnellessani, että mistä tämä nyt oikein kertoo... Että onko Jannika B:llä itsellä kaksisuuntainen mielialahäiriö vai mitä, koska itselle ei tulisi mieleenkään sekoittaa mania-sanaa uupumukseen, siihen olisi voinut kehitellä jonkin toisenkin termin, joka kuvaisi enemmän uupumusta edeltävää ylivireystilaa kuin lääketieteellistä termistöä. Muuten ihan jees biisi, enemmän saisi olla (näkyviä ja kuuluvia) kappaleita mielenterveydestä juurikin henkilöiltä, jotka itse asioiden kanssa kamppailevat. 

Vierailija
2/8 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylivireystila-sanasta ei ehkä olisi saanut niin helposti tarttuvaa kertsiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on puolesta loukkaantujat vauhdissa Minulla itselläni on kaksisuuntanen ja on maniat koettu mutta en silti loukkaannu tästä biisistä, vaikka huomaan ettei mene mania-sanan tarkotus kappaleen sanojen kanssa yhteen. Pitäisikö lopettaa tuo toisten puolesta loukkaantuminen?

Vierailija
4/8 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko Kotiteollisuuden Mania -biisi enemmän mieleesi?

Vierailija
5/8 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali, mene töihin niin lähtee tuommoiset keksityt "sairaudet".

Vierailija
6/8 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä niin mieleni pahoitin, kun Hannu ja Kerttu -lastensatu on epärealistinen kuvaus nälänhädästä!

Vierailija
7/8 |
12.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän osittain loukkaantujia mutta osittain kappaleen sanomaan. Mulla ollut hypomanisia ajanjaksoja enkä ole silloin aiheuttanut vahinkoa läheisille paitsi parisuhteessa tunnetasolla on ollut haastetta. Toisaalta en sairasta kaksisuuntaista mielialahäiriötä nii ymmärrän AP:n sanomaa. Mulla on ollut masennuskausia ja aika ajottain noin viikon kestävä hypomania. On elämä jännää!

Vierailija
8/8 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä tarpeeksi monella on se ei olekkaan enää keksittyä vaan ihmisten toteama sairaus tai käyttäytimis malli jolle ei itse voi yhtään mitään ja se ei todellakaan estä töissä käymästä sitä vaan pilaa omat asiansa maniassa. Varmasti kun oikein alkais tutkii nii sinunkin korvien välistä vikaa löytyis 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme