Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varaa kotiin ruokaa, joka ei vaadi lämmittämistä

Ap
21.11.2022 |

Tämmöinen vinkki oli iltalehdessä.

Listattaisiinko tähän?

Itselläni ei tule muuta mieleen kuin salaatit...

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Minä jätin viemättä terassilta weberin talviteloille ja täytin kaasupullon. Käynnistyy grillikausi jos sähkö lakkaa. Ei sen kummempaa.

Toimiiko kaasugrilli kovemmilla pakkasilla, oletko kokeillut?

Kyllä se toimii. Kovassa pakkasessa grillailun ongelma on se, että kun välillä joutuu kannen avaamaan ja kurkkaamaan tilanteen, niin grilli jäähtyy nopeasti. 

Vierailija
42/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Namia, herkkuja ja tietysti sitä limskaa! Niitä ei tarvitse lämmittää!

HYI yöööökkk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun sannakin vetää hernaria kylmänä purkista, saatan ajatella.

Mä ainakin syön silloin kun itsellä on nälkä.

Eikä tätä ensi talven tilannetta olisi etukäteen hanskannut kukaan toinenkaan PM, tähänhän olisi pitänyt varautua kymmenen viime vuotta, mut me valittiin toisin.

T. En oo koskaan äänestänyt SDP:tä.

Energiakriisi on täysin keksitty juttu. Sannan asia olisi viheltää peli poikki mutta aika menee örveltäessä.

Mitä horiset! AI keksitty! Sähkö maksaa viittä vaille vi***i, ja kohta sekin loppuu kun se yks siellä roikkuu hanoissa kiinni, ei saa maakaasua jnejne. Ei se meidän hallituksen keksintöä ole!

Oliko ne kiinni jo viime joulukuussa? Herää pahvi!

Vierailija
44/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä suomalaiset suorastaan hakeutuvat sankoin joukoin kesämökeilleen elämään ilman sähköä ja muita nykyajan mukavuuksia.

Joten tuskin joku parin tunnin sähkökatko tätä yhteiskuntaa romahduttaa.

Vierailija
45/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakit, lihapullat. Valmista pitsaa voisi olla pakkasessa. Leivät ja päälliset...

Ei paljon pakastimen ovea kannata sähkökatkon aikaan availla.

Jos on nyt kyse niistä parin tunnin katkoista, niin eipä se pakastin sula jos sieltä äkkiä nappaa jotain.

Ja jos ei nappaisi niin kuolisi nälkään. Pakkohan se on pakko.

No ei tietenkään ole pakko, mutta jos haluaa...

Itse syön kerran päivässä, ja jos nyt sattuisi se katko juuri silloin kun edellisestä ruokailusta on jo yli vuorokausi, niin kai mä nyt jotain söisin jos nälkä on.

Mutta en hevillä mitään purkkipapuja suoraan tölkistä kuitenkaan.

Vierailija
46/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona varaava takka, jossa leivinuuni, jolla on helppo laittaa ruokaa. Katoksen alla etupihalla on kaasugrilli jolla saa kokattua ja sen lisäksi meillä on vielä pieni pihatakka, jolla saa esimerkiksi halstrattua ja vielä senkin päälle miehen vanha retkikeitin, jolla keittää esimerkiksi teet.

Vierailija
47/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasuliesi, eli voin laittaa ruokaa sähkökatkoista riippumatta. Jos olen mökillä puulämmitteinen hella ja kamina ovat oikein kivat olemassa. Kotona on terassilla iso kaasugrilli, sillä voi kokkailla lähes mitä tahansa.

Vierailija
48/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Woltin poitsu tuo mulle pizzaa ja sushia. Riippuen siitä tekeekö mieli kylmää vai kuumaa purtavaa.

Vierailija
49/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta joku sähkökatko (mitä ei edes ole tulossa, kunhan taas lietsotaan hysteriaa). Nälkään ei kuole ihan äkkiä.

Monelle nykysuomalaiselle ei tekisi ollenkaan huonoa olla dietillä, senverran paksua porukka on.

Vierailija
50/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgur ja couscous ei vaadi keittämistä, vesi imeytyy niihin kylmänäkin. Siihen sitten purkki tonnikalaa kylkeen. Jos ehtii varautua, niin kananmunat voi keittää ennen katkoa.

Vierailija
51/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woltin poitsu tuo mulle pizzaa ja sushia. Riippuen siitä tekeekö mieli kylmää vai kuumaa purtavaa.

Valitse tilaus sitten sellaisesta paikasta, missä on puu-uuni :)

Vierailija
52/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallikaa mun nauraa. Nyt kauhee paniikki jos joutuisi olemaan vaikka pari tuntia syömättä. Suuri kusetus alkoi 2020 ja jatkuu niin kauan kuin ihmiskunta sallii.

Vierailija
53/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sallikaa mun nauraa. Nyt kauhee paniikki jos joutuisi olemaan vaikka pari tuntia syömättä. Suuri kusetus alkoi 2020 ja jatkuu niin kauan kuin ihmiskunta sallii.

No on voinut olla syömättä jo monta tuntia ja sähkökatkos tulee sitten ruoka-aikaan. 

Vierailija
54/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Minä jätin viemättä terassilta weberin talviteloille ja täytin kaasupullon. Käynnistyy grillikausi jos sähkö lakkaa. Ei sen kummempaa.

Toimiiko kaasugrilli kovemmilla pakkasilla, oletko kokeillut?

Kaasupullo kannattaa nostaa sisälle kovilla pakkasilla.

Vierailija
55/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä porukka aikoo sen pakastetun pizzan lämmittää? Ehtii sähkö palata moneen kertaan, ennenkuin pizza on sula.

Kukaan nyt ei tunnissa-kahdessa nälkään kuole, ja varmaan jokaisella on sen verran kotona, että voi syödä ihan vain voileivän.

Vierailija
56/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on trangia-keitin ja kaasugrilli terassilla, joten ei tarvitse syödä kylmää ruokaa.

Vierailija
57/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä trangia ja siihen paljon polttoainetta. Viime talvena lapissa testattu ja hyvin saatiin kokattua 30 asteen pakkasessakin. Ei tarvitse siis kylmiä ruokia syödä.

Vierailija
58/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woltin pojathan sen ruoan valmistaa ja on sähkö aina päällä :)

Vierailija
59/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä trangia ja siihen paljon polttoainetta. Viime talvena lapissa testattu ja hyvin saatiin kokattua 30 asteen pakkasessakin. Ei tarvitse siis kylmiä ruokia syödä.

Minkä verran muuten trangia vie sinolia? Ostin trangian ja nyt pohdin, että minkä verran kannattaisi sinolia ostaa. On vain 1 litran pullo tällä hetkellä.

Vierailija
60/100 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä verran muuten trangia vie sinolia? Ostin trangian ja nyt pohdin, että minkä verran kannattaisi sinolia ostaa. On vain 1 litran pullo tällä hetkellä.

Retkikäytössä "Trangian antama yleisohje kesäkäytössä spriin kulutukseen on 5 dl / henkilö / viikko."

https://www.partioaitta.fi/oppaat/kokkailu-retkikeittimella/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän