Varaa kotiin ruokaa, joka ei vaadi lämmittämistä
Tämmöinen vinkki oli iltalehdessä.
Listattaisiinko tähän?
Itselläni ei tule muuta mieleen kuin salaatit...
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nakit, lihapullat. Valmista pitsaa voisi olla pakkasessa. Leivät ja päälliset...
Kylmiä lihapullia, pitsaa yökk!
No itse söin tänäänkin kylmänä eilistä pitsaa, ja olen hulluna kylmiin nakkeihin... sehän riippuu mitä itse kukin voi kylmänä syödä.
Banaani
omena
mandariini
tomaatti
kurkku paprika
leipä
keksit
kaikki leivonnaiset kuten pullat, pitkot, muffinsit, keksit
suklaa
karkit
sipsit
pähkinät
jääkaapista voi ottaa mehua, jugurttia, kaakaota, maitoa ja leivänpäälliset kuten voi juusto, leikkele
mehukeitot kuten valion mustikkakeitto, mansikkakeitto ja ties mitä niitä on
kananmunat jotka on valmiiks keitetty
Sellaiset "lisää vain kuula vesi" voi olla aika hyviä jos oot sen verran varautunut, että sulla on jotain millä lämmittää se vesi, esim trangia tai aggregaatti, kaasuliesi tmv.
Toki myöskin ihan musli/mieluisat murot ja lämpimässä pitkään säilyvä maito, meillä on esim oatlyn barista-kauramaitoa, se on ihan Ok vaikkei olisi täysin kylmää (toki saa varmaan talvella helposti kylmäksi lykkäämällä parvekkeelle...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nakit, lihapullat. Valmista pitsaa voisi olla pakkasessa. Leivät ja päälliset...
Ei paljon pakastimen ovea kannata sähkökatkon aikaan availla.
Jos on nyt kyse niistä parin tunnin katkoista, niin eipä se pakastin sula jos sieltä äkkiä nappaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Banaani
omena
mandariini
tomaatti
kurkku paprika
leipä
keksit
kaikki leivonnaiset kuten pullat, pitkot, muffinsit, keksit
suklaa
karkit
sipsit
pähkinät
jääkaapista voi ottaa mehua, jugurttia, kaakaota, maitoa ja leivänpäälliset kuten voi juusto, leikkele
mehukeitot kuten valion mustikkakeitto, mansikkakeitto ja ties mitä niitä on
kananmunat jotka on valmiiks keitetty
Listassasi ei ole juurikaan mitään oikeaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi mun pitäisi pelkkää kylmää ruokaa syödä.
Missä tynnyrissä olet, tänään just asiasta uutisia, tulee kylmä talvi, sähkökatkoja....
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta joku sähkökatko (mitä ei edes ole tulossa, kunhan taas lietsotaan hysteriaa). Nälkään ei kuole ihan äkkiä.
Miten kukaan selviää hengissä muka jos 1-2 tuntia sähköt poissa?
Mehukeittoja, leipää, keksejä, muroja, mysliä, korppuja, mehuja, hedelmäsäilykkeitä, tonnikalaa, papusäilykkeitä, hedelmiä tuoreena, porkkanoita, pähkinöitä, rusinoita, hedelmäsoseita kuten pilttejä, riisikakkuja, energiapatukoita, vettä pulloissa, marmelaadia ja voileipäkeksejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei paljon pakastimen ovea kannata sähkökatkon aikaan availla.
Jos on nyt kyse niistä parin tunnin katkoista, niin eipä se pakastin sula jos sieltä äkkiä nappaa jotain.
Ja jos ei nappaisi niin kuolisi nälkään. Pakkohan se on pakko.
Nötkötti suoraan purkista on suurinta herkkuani.
Namia, herkkuja ja tietysti sitä limskaa! Niitä ei tarvitse lämmittää!
Kyllä kai sitä takassa saa jotain lämmitettyä. Vaikka vettä ja sitten pikanuudelit esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tynnyrissä olet, tänään just asiasta uutisia, tulee kylmä talvi, sähkökatkoja....
Kaikki ruoka tulee olemaan jäätynyttä koska sähkö katkot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tynnyrin ulkopuolella tiedetään, että muitakin lämmityskeinoja on kuin sähkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun sannakin vetää hernaria kylmänä purkista, saatan ajatella.
Mä ainakin syön silloin kun itsellä on nälkä.
Eikä tätä ensi talven tilannetta olisi etukäteen hanskannut kukaan toinenkaan PM, tähänhän olisi pitänyt varautua kymmenen viime vuotta, mut me valittiin toisin.
T. En oo koskaan äänestänyt SDP:tä.
Energiakriisi on täysin keksitty juttu. Sannan asia olisi viheltää peli poikki mutta aika menee örveltäessä.
Mitä horiset! AI keksitty! Sähkö maksaa viittä vaille vi***i, ja kohta sekin loppuu kun se yks siellä roikkuu hanoissa kiinni, ei saa maakaasua jnejne. Ei se meidän hallituksen keksintöä ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta joku sähkökatko (mitä ei edes ole tulossa, kunhan taas lietsotaan hysteriaa). Nälkään ei kuole ihan äkkiä.
Miten kukaan selviää hengissä muka jos 1-2 tuntia sähköt poissa?
Niinpä. Ainakin palstan mukaan verensokeri laskee vaarallisen alas 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Minä jätin viemättä terassilta weberin talviteloille ja täytin kaasupullon. Käynnistyy grillikausi jos sähkö lakkaa. Ei sen kummempaa.
Toimiiko kaasugrilli kovemmilla pakkasilla, oletko kokeillut?
Pullo kannattaa säilyttää lämpimässä niin hyvin toimii.
Kyllä riittää talvella haudankaivajille töitä. Korona ei tappanut mutta nyt nälkäkuolema
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
s
Listassasi ei ole juurikaan mitään oikeaa ruokaa.Söisit raakaa kalaa, kylmää kalakeittoa, lihakastiketta, miten lämmität perunat riisit makaronit...hyi siis kaik ruoka on kylmänä pahaa!
Kaasugrillien pullot kannattaa nostaa sisälle lämpimään. Ei muuten välttämättä pakkasella ala kaasu virtaamaan.