Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä siitä, kun vieraat valittelee nälkää kylään tullessaan?

Vierailija
21.11.2022 |

Alkaa ärsyttämään,koska aina sama juttu!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvot heille lähimmän ruokapaikan

Vierailija
2/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä vieraat, kutsutut vai yllätysvieraat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieraat on kutsuttu syömään, niin ihan ok. Muussa tapauksessa moukkamaista.

Vierailija
4/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me just syötiin mutta voin tehdä kohta kahvin oheen voileivät/karjalanpiirakat".

Vierailija
5/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, ketä vieraat on. Jos on ystäviä, aikaisin laittaa ruokaa, tai mitä syömistä sattuu löytymään.

Vierailija
6/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti tapa tuollainen valittelu on joka tapauksessa, oli kutsuttu syömään tai ei. Kyläilemään mennään seuran, ei tarjoomusten takia. Ei kyläilypaikka ole mikään ilmainen ravintola.

Vierailija
7/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätys,ja sitten kertomuksia siitä kun niin kauan viimeisestä syönnistä aikaa.

Vierailija
8/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sattunut tällaista kovin usein, joten eipä tuo varmaan kovasti minua haittaisi. Yllätysvieraille tarjoaisin leipää ja sitten keittäisin kahvit, jonka kanssa jotain keksejä, mitä sattuisi kaapista löytymään. Kutsuvieraille olisin miettinyt ruoat jo hyvissä ajoin, koten olisi joko jo ateria valmiina odottamassa tai ryhtyisin heti kokkaamaan.

Vierailija
9/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee toisinpäin.

Kutsuin vanhempani syömään, he ensitöikseen ilmoittavat: me syötiin juuri kotona.

Vierailija
10/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ongelma koskee aina samoja ihmisiä ja aina kuuluu sama laulu, niin kannattaa kysyä suoraan "miksi ette voineet käydä syömässä jossain tai tehdä kotona ruokaa ennen vierailua?" Tämä kysymys esitetään tietysti vain silloin, jos vieraat ovat tulleet yllättäen tai tulevat vain kahville ja selvästi odottavat lounaspalveluja.

Mielelläänhän sitä tarjoaa joskus ex-tempore vieraille ruokaa, mutta ei enää siinä tapauksessa, jos kerta toisensa jälkeen tarkoituksella tullaan syömään toisten ruokia.

Yksi vaihtoehto on se, että kertomiesi kaltaisia vieraita tapaa vain kahviloissa, ravintoloissa tai vaikkapa picnicillä. Tällöin nämä voivat tankata niin paljon ruokaa, kuin kukkaro itse maksaen kestää.

Vierailija
11/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tarjolla pientä purtavaa pikkujouluissa, yhdelle vieraista se ei riittänyt vaan alkoi kysellä olisiko meillä mitään syötävää juuri hänelle, kun pitäisi saada salaattia ja lihaa. Lopulta käytös ja rohmuaminen olikin jo sitä luokkaa, että ei oo enää tervetullut meille.

Vierailija
12/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan edes huomaisi jos valittaisivat. Ainahan ihmiset ajankulukseen puhelee kaikenlaista. Saatan itsekin todeta että onpas nälkä, ei se silti tarkoita että haluaisin että mulle tehdään ruokaa.

Vierailija
13/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on sellaisia ystäviä, että jos menen kylään, voin ihan reippaasti sanoa, että mulla on nälkä, mitäs voisin ottaa. Ja sama toisinpäin, meillä voi pyytää ruokaa, kun on nälkä.

Vierailija
14/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä, että niillä on nälkä.

Vierailija
15/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, meillä ei vieraat ole valitelleet. Laitan kyllä usein tarjottavaa sillä ajatuksella, että joku vieraista ei välttämättä ole ehtinyt aikoihin syödä.

Vierailija
16/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylensä ovat tutavat jotka tulee lähiöstä kusumatta syömään tietoisesti toisten otia. Jotta on taas rahaa päivä risteilylle taliina,kun muiden pöydissä käydään syömässä.Yhdellä kahvilla, yhdellä päivälisaikaan ja viimeselle menään iltapalan aikaan.Sama ruljanssi alkaa seravana päivänä,muiden tutavien koteihin,Vuosi kymeniä ollut sääntö vuokrataloissa itä Helsingin lähiöt.Etsitän se ruoka paikka ja eteisessä jo nälkäen kerinyt syömään kotini jne..Vaikka tuli metrolla metron välin vain 2 minuttia.Tai Naapuri Talosta.Ei siis matkan takaa,jollon jo ymärtäisi asian.

Vierailija
17/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan, siis silloin, kun tavat olivat hallussa, kotona syötiin ennen vieraisille lähtemistä. Kylässä ahmimista pidettiin huonotapaisena.

Vierailija
18/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys vieraat jos tulee niin talo elää tavallaan. Kahvia ja voileipiä.

Vierailija
19/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä laitat herkullista ruokaa.

Vierailija
20/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän osoittaa luottamusta.