K-Kaupoissa asiakas joutuu laittamaan alelaput itse
K-ketjun kaupoissa on nyt laputuskoneita. Jos tuotteessa on 1-3 päivää käyttöaikaa, saa siitä 10-20% alennusta. Lappu pitää laittaa kuitenkin itse. Eli aivan MITÄTÖN alennus, ja joudut tekemään henkilökunnan työt. Kauppiaat ovat tehneet aivan ennätysvoittoja korona-aikaan ja sama jatkuu energia- ja elintarvikekriisin aikaan. Hinnat nousee, ja asiakas palvelee itse itsensä: alelappu lihakönttiin ja itsepalvelukassalle. Alkaa olla jo mautonta tämä vedätys.
Kommentit (46)
Näin Instassa tästä mainoksen, ja kommenttikentässä joku kysyi pääseekö asiakas henkilökunnan pikkujouluihin tätä menoa.
Eikö oikeesti voisi tulla markkinoille kilpaileva kauppa? Vai mahtuuko niitä enää minnekään, kun K-Superit, pikku K-Marketit ja Citymarketit on jo kaikkialla?
Vierailija kirjoitti:
10-20 %?! Onks tää vitsi. Ja en tasan laita mitään lappuja itse. Mitä seuraavaksi, pitääkö purkaa rullakot itse?
🤣🤣🤣
No jos porukka norkoilee siellä joka tapauksessa tuntitolkulla, niin miksi ne ei voisi tehdä jotain hyödyllistä? Haluat alennuksen? No laita itse se alennuslappu!
Lopetin k-marketissa käynnin, oman kylän kauppa tarjoaa iloisesti ryöstöhintoja. Esim. maitolitra melkein 30 senttiä kalliimpi kuin viereinen s-market, joissa joskus voi saada ilmasen muovipussin. Koossa sitä ei saanut. Näilläkin on iso merkitys.
Justiinsa. Kassamyyjille sitten taas yksi kyyläyshomma lisää, kun pitää tiirailla päivämääriä, ettei asiakkaat vaan yritä huijata.
onneksi en äänestä Kokoomusta enkä käy kookaupoissa vaan äänestän jaloillani.
Itsellä tulee yrjö suuhun aina kun näen niitä mainoksia telkkarissa, missä se kauppias itse on joku pullantuoksuinen mussukka joka siellä mummoille ojentaa ylähyllyltä tavarat koriin ja kas kun ei suukota poskelle. Niin kaukana totuudesta.
Siis täh, kuka siellä valvoo mihin niitä lappuja on kukakin lätkinyt? Kassako alkaa jotain päivämääriä syynaamaan ja jono se vain kasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tulee yrjö suuhun aina kun näen niitä mainoksia telkkarissa, missä se kauppias itse on joku pullantuoksuinen mussukka joka siellä mummoille ojentaa ylähyllyltä tavarat koriin ja kas kun ei suukota poskelle. Niin kaukana totuudesta.
Oivaa ja osuvaa kuittailua. Johto taitaa olla niin tyhmää ja yksinkertaista, että pitävät asiakkaita ihan ääliöinä.
Vierailija kirjoitti:
Missä K-kaupassa on tämmönen käytäntö?
Ainakin Uusikaarlepyyssä. Mainoksessa täti laputtaa leipää ja pinaattilettuja ihan riemuissaan. Oikeasti kukaan asiakas ei halua tehdä henkilökunnalle kuuluvia töitä.
Kätevämpi se alelappu olisi itse laittaa kuin alkaa metsästää henkilökuntaa paikalle sitä varten. Ja kiva jos olisi sanottu, että edes sen pienen alen saa, kun on vain se pari päivää aikaa jäljellä. Monesti on jäänyt hyllyyn ostos, kun on viimeinen käyttöpäivä lähellä ja pitäisi maksaa täysi hinta. Tai olen valinnut hyllystä toisen, jossa on päivämäärä pitemmällä. Jos saisi edes sen 20 % halvemmalla, olisi joku syy valita se nopeammin vanheneva tuote, jos kuitenkin arvelee, että sen käyttää pian.
K-supermarket kauppiaat ovat paikkakuntansa miljonäärejä. Luuletko että he alkavat sinulle jotain tarroja liimailemaan, rahojen laskeminen on tärkeämpää.
Ja miten tuosta huijauksesta jää kiinni ja mitkä seuraamukset? Hyvin voi vedota siihen, että kuvitteli jo tänää olevan 22. Päivä vaikka onkin 18.päivä tai katsoi numerot väärin kun lasit jäi kotiin tai muuta vastaavaa
Kamalaa. Jos joutuisin niin tekemään, ostos jäisi siihen tai kysyisin myyjältä, että eikös tää kuulu teidän hommiin. Haluaisin niin kuulla vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkimme Citymarketin kauppias (ole ole pullantuoksuinen kylläkään) tervehtii aina, ja kyselee, voiko auttaa. Ja on antanut minulle tavaroita ylähyllyltä, kun en sinne yletä!
Mutta aika lailla ainut johon olen törmännyt.
10-20 %?! Onks tää vitsi. Ja en tasan laita mitään lappuja itse. Mitä seuraavaksi, pitääkö purkaa rullakot itse?