Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Villasukkia Ukrainaan - ryhdy neulomaan

Vierailija
20.11.2022 |

https://www.proukraina.fi/index.php/neulo-villasukat-ukrainaan/

Tuossa linkissä kerrotaan villasukkien neulomisesta Ukrainaan.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkittävässä osassa suomalaisille sotilaille oli sodassa, että naiset kutoivat rintamalle villasukkia ja tumppuja, joita tuli ympäri maailmaa ja Suomi sai pitää itsenäisyyden.

Toivottavasti näin tapahtuu myös Ukrainassa.

Vierailija
22/56 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa touhua villasukkia hankkikaa elämä ei auta paskaakaan siellä teidän sukkanne..

Mitä hyödyllisiä tekoja itse teet ukrainalaisten tai ylipäänsä hädänalaisten ihmisten hyväksi?

Itse olen laittanut pienestä eläkkeestäni joka kuukausi sodan alkamisesta lähtien 10-20 euroa jollekin järjestölle, joka toimii Ukrainassa. Esimerkiksi Lääkärit ilman rajoja auttaa melko merkittävällä tavalla siellä ihmisiä. Summa on kerralla pieni, mutta helmikuusta lähtien siitä on kertynyt kuitenkin n. 130 e, mikä on minulle paljon rahaa. Jos sinäkin laittaisit sen joka kuukausi (edes vitosen) ja jokainen muukin, niin kyllä sillä saadaan oikeaa hyötyä.

Tämän lisäksi voin hyödyntää mieluisaa harrastustani ja taitoani neuloa vaikka niitä villasukkia. Kaipa niille kysyntää on, kun niitä sinne kerätään?

Miksi et ala myöskin suutariksi ja valmistelemaan saappaita

Suutariksi ei vain aleta, vaan opiskelu ottaa aikansa. Sota on nyt. Jos kerran osaa jo neuloa sukkia, ja sukkia tarvitaan ja toivotaan, niin miksi ei niitä saisi tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole neulonut yli kolmeenkymmeneen vuoteen enkä aio aloittaa uudestaan, edes Ukrainan takia.

Et tietenkään. Tekijät on erikseen ja happamat kommentoijat erikseen.

Vierailija
24/56 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa touhua villasukkia hankkikaa elämä ei auta paskaakaan siellä teidän sukkanne..

Terveiset Pietariin Putinin trolleille!

Sielläkin taitaa tulla lunta jo?

Vierailija
25/56 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole neulonut yli kolmeenkymmeneen vuoteen enkä aio aloittaa uudestaan, edes Ukrainan takia.

Jaa. No minä taas ajattelin, että pitäisköhän tehdä ekaa kertaa villasukat. En ole neulonut kuin korona-aikaan säärystimet itselleni ja ajat sitten lapaset koulussa, mutta löysin juuri mummoni sukkaohjeen hänen jäämistöstään hopealusikkarasiasta :) Mummo oli sen minua ajatellen sinne kai laittanut, koska muistan hänen opettaneen minulle sitä kantapään neulomista, kun olin joku 13-vuotias.

Ja heti kävi mielessä, että josko sinne Ukrainaan, kun siellä on talvi ja sähkötkin sadistinen hyökkääjä pommittanut mäsäksi.

Vierailija
26/56 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyödyllisiä tekoja itse teet ukrainalaisten tai ylipäänsä hädänalaisten ihmisten hyväksi?

Itse olen laittanut pienestä eläkkeestäni joka kuukausi sodan alkamisesta lähtien 10-20 euroa jollekin järjestölle, joka toimii Ukrainassa. Esimerkiksi Lääkärit ilman rajoja auttaa melko merkittävällä tavalla siellä ihmisiä. Summa on kerralla pieni, mutta helmikuusta lähtien siitä on kertynyt kuitenkin n. 130 e, mikä on minulle paljon rahaa. Jos sinäkin laittaisit sen joka kuukausi (edes vitosen) ja jokainen muukin, niin kyllä sillä saadaan oikeaa hyötyä.

Tämän lisäksi voin hyödyntää mieluisaa harrastustani ja taitoani neuloa vaikka niitä villasukkia. Kaipa niille kysyntää on, kun niitä sinne kerätään?

Minulta ei lähde euroakaan sinne kieroutuneen hallinnon alla mitä täälläkin tuetaan..

Taidat seurata Putinin hallinnoimia propagandakanavia, mitä tulee uutisointiin Ukrainan sodasta? Olen miettinyt, että siinäpä sitä onkin myöhemmän Venäjän tutkijoille tutkimusaihetta, kun alkavat selvittää sitä tapaa, millä Putin rakensi oman mediaimperiuminsa, joka alkoi toimittaa hänen mielensä mukaista propagandaa sekä alustaa hänen suunnittelemiaan vallankeskittämistoimia. Putin on uusi Stalin, tiesitkö?

Miksi luulet, että koko länsi on kieltäytynyt yhteistyöstä Venäjän kanssa? Venäjä ei voi ottaa osaa kansainvälisiin kilpailuihin eikä muuhunkaan yhteistyöhön. Miksei? Koska länsi tuomitsee Venäjän törkeän ja aiheettoman hyökkäyksen Ukrainaan. Pahin kiusaaja Ukrainan kansalle on venäläiset sadistit, ei siellä muita ole. Venäjän kansaa huiputetaan Putinin toimesta!

Vierailija
27/56 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan kodittoman ensisijainen apu ei valitettavasti ole villasukka, vaan moniammatillinen tuki, joka saa heidät pysymään lämpimissä asunnoissa, joita kyllä olisi tarjolla, jos he niissä pystyisivät olemaan. Siis pystyisivät noudattamaan sääntöjä. Ja sitä tukea annetaan, tilanne paranee Suomessa jatkuvasti!!!

Hienoa, että tuetaan ja autetaan lähellä ja kaukana!!!

Mä voisin päätellä sukkia, kun en ehdi neuloa kokonaisia

Vierailija
28/56 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi muovikassillinen neulomiani villasukkia, mutten saa niitä minnekään eteenpäin ennen kuin ne on päätelty. Neulominen on mukavaa, päättely ei. Silmälasien kanssa en näe kunnolla, mutta en näe ilman lasejakaan.

Minusta se päättely just on hauskinta, kun työ on miltei käyttöä vaille valmis ja saa ottaa puikon kerrallaan irti työstä :)

Vierailija
29/56 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/56 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon suomalaisille.

Vierailija
31/56 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin olen kyllästynyt koko Ukrainaan.

Maailmassa on paljon avun tarpeita.

Ukrainan vaikea tilanne tulee kestämään vuosia. Auttaminenkin vaatii kestävyyttä.

Vierailija
32/56 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonne voi sitten lähettää ne joululahjaksi saadut villasukat, joita ei itse tarvitse.

Vierailija
33/56 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieni apu muiden joukossa. Ihania ihmisiä kaikki auttajat.💛💙

Vierailija
34/56 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uu

Vierailija
35/56 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA voisi antaa sitä tukeaan kunnolla mutta ei ku halutaan vaan pitkittää sotaa.

Vierailija
36/56 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomessakin on perheitä ja yksinäisiä jotka tarvitsevat villasukkia ja lämpöä! Miksi ulkomaat ovat useille etusijalla?

Varmaan siksi, että Ukrainassa on lämmöt poikki, mutta Suomessa lämmöt ovat vielä päällä. Rintamalle lämpöjä ei saakaan.

Vierailija
37/56 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan Suomessakin on perheitä ja yksinäisiä jotka tarvitsevat villasukkia ja lämpöä! Miksi ulkomaat ovat useille etusijalla?

Kumpi on pahempaa, yksinäisyys vai sota....

Mieti, mieti!

Vierailija
38/56 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks martta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on monta hyvätekeväisyysjärjestöä, esim. Martat, jotka neulovat villasukkia suomalaisille. vauvoille, veteraanille, alokkaita jne.

Jokainen voi neuloa kenelle haluaa, vaikka naapurin yksinäiselle.

Junasukkia vastasyntyneille. Ihanat! Myös keskoset saavat sukat ja monet saaneet neulotun hypistelymustekalan.

T yksistä saa kaikki vauvat sukat, ainskin lasten lapset ovat saaneet.

Vierailija
39/56 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetän ennemmin vaikka massia niille nigerialaisten kirjeiden kirjoittajille kuin yhtään mitään läpeensä korruptoituneeseen Ukrainaan.

Putinin perseen nuolija.

Vierailija
40/56 |
01.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna enää mitään siihen maahan. Olen lahjoittanut rahaa ja tavaraa, ja tuntuu että heille ei mikään riitä, aina pitäisi olla lisää antamassa.

Sotahan jatkuu. Totta kai heitä kuuluu auttaa. Meinaat että ovat kiittämättömiä saamastaan avusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän