Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaatio ja terolut/keltarauhashormoni

07.11.2006 |

Heippa,

Onko niin, että jos ottaa terolutin tai muun keltarauhashormonin ennen ovulaatiota, ovulaatio estyy? Muistelen joskus niin gynen sanoneen, mutta nyt toinen gyne käsi aloittaan aina jo kp15, vaikka ovis ei tod.näk. vielä silloin koskaan ole ollut. En oikein tajunnut ajatusta, miksi pitäisi syödä teroluteja kp 15-25 (kuulemma kierron säännöllistämiseksi, mutta mitä hyötyä siitä on, jos ei ovista ehdi tapahtua)...

Kiitollisena viisaampien vastauksista,

Haisu

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kysymys askarrutti myös mun mieltä, mutta nettiä selailemalla löysin ongelmaan tälläisen vastauksen eräältä lääkäripalstalta...

Ehkä tämä lohduttaa :O)

**** Vastauksen lähettäjä Kari Teramo:

Hei,

Terolut (dydrogesteroni) on keltarauhashormonin johdos, joka ei vaikuta munasolun irtoamiseen. Se ei edistä, mutta ei myöskään vähennä raskaaksi tulemista. ****

Kari Teramo :

Professori, tutkijalääkäri

Helsingin Naistenklinikka

tiedosta itsekin piristynyt, caliendre

Vierailija
2/3 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulle määrättiin primolut kuuri... sama asia on pyörinyt myös mun mielessä kun itsekin olen jostain kuullut samaa!!!... tosin voihan olla että terolut ja primolut on jotenki erilaisia...

Jos joku viisaampi tietää niin olis kiva kuula asiasta... Minulle määrättiin kuuri kp 19-26???? tuoteselosteessa luki ettei ovulaatiota tapahdu.... ekat kk tuli alko kp 27 jälkeen eli nyt olis sit kp7... kuuria ennen kp oli 56-64...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kehotuksen ottaa Terolutit Clomien rinnalle, kun vuoto viipyi oviksesta huolimatta.

Mun gyne puolestaan kehotti mua ottaa Terolutin vasta pari päivää tikutetun oviksen jälkeen. (Tosin ei olisi muuten sanonut sitä, ellen olisi kysynyt.)

Mikä on totuus, en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän