Kävi niin kuin pelkäsimme
Ystävämme saivat kolmannen lapsensa. Siinä ei sinänsä ole mitään, Onnea siitä, mutta...
Tähän saakka olen "saanut" olla heille apuna milloin missäkin, koska äiti ei jaksa kahden lapsensa kanssa. Isukki osallistuu mielestäni vain vähän. No, nyt kun kolmas syntyi niin apua tarvittiin jo heti, koska äippä vielä pienokaisen kanssa sairaalassa ja isukki haluaa pelata!!!! Siis voi vittu! Sit kun kerron etten illalla ehdi, koska on jo muita suunnitelmia niin siitä suututaan. "Kyllähän sä ehdit, järjestele" En ehdi, en. Mielelläni vietän aikaa lapsten kanssa kun asiasta sovitaan etukäteen suht ajoissa ja jos apu todella on tarpeen. Heille se vaan on tärkeää tapahtua heti kun käsketään. Kiehun täällä!!
Haluaisin auttaa, mutta en minäkään repeä moneen paikkaan yhtäaikaa.
Pakko oli purkaa mieltään. Kiitos
Kommentit (9)
hoitaaksesi hänelle kuuluvia tehtäviä. Jos ystäväsi arvostelee sinua asiasta, ei hän ole apusi arvoinen. Jo kerran kuussa annettu lastenhoitoapu on mielestäni aika usein. Jos perhe ei todella selviydy lastensa hoidosta, on heidän oikea osoitteensa sosiaalitoimisto. Vai olisiko kyse siitä, että he pitävät sinua helppona hyväksikäytettävänä? Älä alistu höynäksi - ystävänpalvelukset ja hyväksikäyttö ovat kaksi eri asiaa.
Aluksi olin ihan omasta vapaasta tahdostani ensikoisen kanssa. On mun kummilapseni. Toisen tullessa alkoi näitä hoitokeikkoja tulla enemmän ja vähemmän, joskun jopa niin että huomasin olevani heillä ja vanhemmat lähtivät kauppaan tms. koska nyt kun satut olemaan kylässä... Räikein oli se kun yhdessä illanvietossa lapset tulivat mukana??? Ja joo, en hennonnut jättää heitä keskenään vaan katsoin perään, koska vanhemmat eivät välittäneen sitä tehdä. Kiitosta se ei tuottanut.
Olen varmastikin liian helposti näihin suostunut, mutta lapsettomana mulla on sitä aikaa antaa heille. Aina se ei vaan onnistu. Rakastan näitä kersoja melkein kuin omiani ja lapsetkin nauttivat yhdessäolosta. Säälittää lapsien puolesta ja siksikin olen monesti apuna ollut.
Harmi, että tilanne on lipsunut ikäväksi. Sano vaan suoraan heille, että tuntuu ikävälle, kun olettavat lapsenhoitajaksi tuosta vaan.
valitettavasti sua vaan käytetään hyväksi! Voimia sulle kestää lapsellisten kavereidesi suuttumus.
Sun ystävällisyyttäsi ja kiintymystäsi lapsiin käytetään räikeästi hyväksi, ja ihan itsestäänselvyytenä otetaan sun apu. Toivon sulle voimia laittaa vastaan, älä todellakaan mene hoitamaan lapsia että isä pääsisi jonnekin pelaamaan.
Hoidat niitä lapsia vain kun itsellesi sopii. Pistä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos jos suuttuvat. Jos yrittävät pakottaa, niin älä silloin ainakaan suostu jos et halua. Sano niille toi, että mielelläni vietän aikaa lasten kanssa kun asiasta sovitaan etukäteen suht ajoissa ja jos apu todella on tarpeen.
Oikeasti et saa kiitosta jos suostut heidän pompotettavaksi.
Olet todella viitseliäs kun olet ollut apuna ystävillesi! Isä käyttäytyy todella typerästi suuttuessaan, yritä olla välittämättä. Mä olisin tuossa tilanteessa jo räjähtänyt...
ootte ihania=)
En aio enää suostua siihen, että olen ainoa lapsenlikka siinä perheessä. Jutteimme mieheni kanssa asiasta ja päätimme, että tämä loppuu nyt. Ystävyys on mennyttä jos eivät ymmärrä tätä mun kantaa ja suuttuvat, mutta en todellakaan kaipaa sellaisia ystäviä, jotka ovat ystäviä vain avun vuoksi.
Nyt sitten siihen illanviettoon=)
Anna sen sijaan isän kantaa vastuunsa jälkikasvunsa hoitamisesta.