Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskonnon vaihto kumppanin vuoksi?

Vierailija
20.11.2022 |

Kokemuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kristinuskon mukaan se on Jumala joka antaa uskon. ihminen ei pysty noin vaan itse päättää ryhtyä uskovaiseksi. Usko on lahja Jumalalta.

Vierailija
22/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. Mulla sen verran samanlainen, että en voi olla ihan avoimesti ja vapaasti kristitty. Eräs perhepiiriin kuuluva torjuu kristinuskon.

Hyvä ystävä! Yritä olla vapaasti kristitty, ei kenelläkään ole oikeutta kieltää sen sinulta.

Itse toteutan uskontoani ja olen kristitty " mieheni edessä". Mieheni hyväksyy tämän, se olikin ehto minun puoleltani. Kaikkea hyvää!

T. Se kristitty joka on naimisissa toisen uskontoon kuuluvan kanssa.

Kiitos. Ongelmana on sellainen, että se avoimesti oleminen johtaisi nauramiseen ja kristinuskon polkemiseen.

Sitä en halua.

Toi on niin surullista tässä eroa kirkosta-muodissa. Toisen ihmisen ja uskon kunnioitus puuttuu näiltä ihmisiltä täysin. Hankala tilanne. Kuinka läheinen tämä ihminen on sinulle?

Eri kuin se jolle vastasit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pösilöltä kumppanilta vaikuttaa sellainen joka painostaq puolisoaan omaan kulttiinsa.

Ajatuksena aivan täysin vailla logiikkaa. Sitten tämä painostettu falskisti leikkisi mukana uskonnon x menoissa. Miksi ihmeessä?

Vierailija
24/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattanee miettiä mitä se uskonto ylipäätään tarkoittaa.

Vierailija
25/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. Mulla sen verran samanlainen, että en voi olla ihan avoimesti ja vapaasti kristitty. Eräs perhepiiriin kuuluva torjuu kristinuskon.

Hyvä ystävä! Yritä olla vapaasti kristitty, ei kenelläkään ole oikeutta kieltää sen sinulta.

Itse toteutan uskontoani ja olen kristitty " mieheni edessä". Mieheni hyväksyy tämän, se olikin ehto minun puoleltani. Kaikkea hyvää!

T. Se kristitty joka on naimisissa toisen uskontoon kuuluvan kanssa.

Kiitos. Ongelmana on sellainen, että se avoimesti oleminen johtaisi nauramiseen ja kristinuskon polkemiseen.

Sitä en halua.

Toi on niin surullista tässä eroa kirkosta-muodissa. Toisen ihmisen ja uskon kunnioitus puuttuu näiltä ihmisiltä täysin. Hankala tilanne. Kuinka läheinen tämä ihminen on sinulle?

Eri kuin se jolle vastasit

Tältäkin palstalta puuttuu toisen uskon kunnioitus päätellen noista ateistien tölväisyistä.

Tämä henkilö on vanhempieni toinen lapsi.

Vierailija
26/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät pitävät uskontoa totena, viisaat valheena, vallanpitäjät hyödyllisenä.

Vierailija
27/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siihen tiettyyn lähi-idän uskontoon lähtee minkä kulttuurisena edellytyksenä on että vaimon pitää kääntyä, niin kannattaa muistaa että sitten siellä miehen suku katsoo voivansa määräillä tekemisiä ja olemisia. Toki tekevät sitä vaikka ei kääntyisi.

Vierailija
28/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa mihin uskontoon olet AP vaihtamassa, niin mepä kerromme että kannattaako ja mitkä ovat seuraukset.

Vierailija
29/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

Vierailija
30/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis MITEN vaihdetaan uskontoa jonkun toisen ihmisen takia? Eikö silloin se oma uskonnollisuus ole ollut jotain päälleliimattua näyttelemistä tai tapojen mukaan elämistä?

ihmettelee ateisti joka ei pysty uskomaan minkään uskonnon juttuihin vaikka joskus olisi halunnut ja ehkä jopa tarvinnut sitä.

Vierailija
31/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät kiitokset kaikille teille jotka haluatte rukoilla mieheni puolesta ( katso ensimmäinen sivu..) .

Kaikkea hyvää teille, ja toki kaikille muillekin!🙏

Vierailija
32/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko pösilöltä kumppanilta vaikuttaa sellainen joka painostaq puolisoaan omaan kulttiinsa.

Ajatuksena aivan täysin vailla logiikkaa. Sitten tämä painostettu falskisti leikkisi mukana uskonnon x menoissa. Miksi ihmeessä?

Kannattaisi erota. Merkillistä pakottamista.

Vierailija
33/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis MITEN vaihdetaan uskontoa jonkun toisen ihmisen takia? Eikö silloin se oma uskonnollisuus ole ollut jotain päälleliimattua näyttelemistä tai tapojen mukaan elämistä?

ihmettelee ateisti joka ei pysty uskomaan minkään uskonnon juttuihin vaikka joskus olisi halunnut ja ehkä jopa tarvinnut sitä.

Hei ateisti.

Kehottaisin sinua antamaan Jumalalle mahdollisuus, et voi menettää mitään.

Pyydä että Jumala näyttäisi todellisuudensa sinulle, ja että saisit ottaa uskon vastaan.

Jeesus antaa rauhan.

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
34/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Tämän ymmärsivät jo roomalaiset.

Vierailija
35/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
37/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uskontoa vaihdetaan, oliko se alkuperäinen sitten täysin väärä?

Miksi kumppani vaikuttaa siihen onko uskonto totta vai ei?

Päättääkö kumppani millainen jumala maailmassa on?

Vierailija
38/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun uskontoa vaihdetaan, oliko se alkuperäinen sitten täysin väärä?

Miksi kumppani vaikuttaa siihen onko uskonto totta vai ei?

Päättääkö kumppani millainen jumala maailmassa on?

Mikään uskonto ei ole "oikea" eikä tosi. Yhtään minkään jumalan olemassaolon puolesta ei ole ensimmäistäkään todistetta.

Uskonto on helvetin iso bisnes ja jumalattoman hyvä vallankäytön väline. Sen avulla voi pelotella ihmisiä hulluuden partaalle ja manipuloida herkkäuskoisia hölmöjä mennen tullen.

Vierailija
39/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen nosto

Vierailija
40/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin, mutta esinahka pysyy!

Ihan hyvä kysymys, voiko kääntyä ilman nipsnapsia?