Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnon vaihto kumppanin vuoksi?

Vierailija
20.11.2022 |

Kokemuksia?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin, mutta esinahka pysyy!

Vierailija
2/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskomuksensa voi vaihtaa? Onko se tahdonasia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa: Lapseni isä jätti minut ja poikansa.Syy kun liittyi heluntalaisseurakuntaan ja itse kieltäydyin littymästä siihen.Hänen valintansa. Sattu mutta aika antaa asioille harsot,kuten kaikille asioille jotka ovat elämässä sattuneet.Erosin lopulta kirkosta 1994.En omaan uskontoni tarvitse kirkoa serakuntaa. Kannan silti ristiä kaulassa tai ranneke korussa.Kävin jopa Helsinki 29.6.22.sateenkaari messussa TASA ARVON JA IHMISOIKEUKSIEN PUOLESTA.LISÄKSI EHTOOLISELLA.Sitä huolimatta minulle naisena on minun juttuni mieht. Mutta meillä kaikilla on oikeus rakastaa ketä haluamme,sukupuolen,ihonvärin katsomatta.

Vierailija
4/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI. Ensin on yhdessä uskonlahkossa ja sitten aivopeseytyy toiseen? Kannattaa tarkistaa mihin haluaa itse uskoa tai olla uskomatta. Tekopyhyys että uskoo johonkin hurskaasti, mutta olisi vaikka muita kontrolloiva ja manipuloiva tosielämässä, ei voi toimia. Pitää todella työskennellä henkisesti itsensä kanssa.

Vierailija
5/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Ei uskoa vaihdeta noin vaan.

Et taida olla mihinkään uskontoon " uskova".

Olen itse eri uskontoon kuuluvan ( ei kristitty) miehen kanssa naimisissa, nyt 16v.

Silloin en ollut uskovainen, niin ei haitannut.

Koin uskoontulon kohta kaksi vuotta sitten. On haastavaa kun minulle kristinusko ja Jeesus on kaikki kaikessa, en voi jakaa tätä mieheni kanssa. On myöskin raskasta seurata mieheni uskonnon harjoittamista.

Raamattu kehottaa että ei eroaisi tilanteessani, ja muuten meillä menee hyvin.

Vierailija
6/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myy sieluasi kenenkään vuoksi.

Vierailija
7/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Älä ala ainakaan muslimiksi.

Vierailija
8/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnot ovat ajattelukyvyttömiä laumaihmisiä varten. Itsenäinen ihminen ajattelee itse eikä haksahda kaiken maailman pappien tai satukirjojen horinoihin.

Vierailija
9/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Olen itse eri uskontoon kuuluvan ( ei kristitty) miehen kanssa naimisissa, nyt 16v.

Koin uskoontulon kohta kaksi vuotta sitten. On haastavaa kun minulle kristinusko ja Jeesus on kaikki kaikessa, en voi jakaa tätä mieheni kanssa. On myöskin raskasta seurata mieheni uskonnon harjoittamista.

Sama kirjoittaja pyytäisi yhden asian, mikä ei ole otsikon aiheinen. Tiedän sen.

Rukoilen kovasti mieheni puolesta , että saisi tietää totuuden.

Haluaako joku toinen uskovainen kristitty myös rukoilla mieheni puolesta?

Siunausta!

Vierailija
10/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se silloin mitään uskoa ole ollutkaan, jos sen voi vaihtaa tuosta vaan. Eli en ymmärrä eikä ole kokemusta. Kuka vaatii sinua vaihtamaan uskontosi?

Vierailija
11/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot ovat ajattelukyvyttömiä laumaihmisiä varten. Itsenäinen ihminen ajattelee itse eikä haksahda kaiken maailman pappien tai satukirjojen horinoihin.

Uskovakin voi ajatella itsenäisesti.

Vierailija
12/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Hankala tilanne. Mulla sen verran samanlainen, että en voi olla ihan avoimesti ja vapaasti kristitty. Eräs perhepiiriin kuuluva torjuu kristinuskon.

Vierailija
13/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka käskee toista uskomaan samoin kuin itse, ei rakasta koko sydämestään.  Hyviä tapoja voi noudattaa, ettei loukkaisi.  Omantunnon vapaus.

Vierailija
14/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovakin voi ajatella itsenäisesti.

Itsenäisesti ajatteleva uskovainen tuskin lahkoihin tai kirkkoihin kuuluu - vaan ajattelee ihan itsenäisesti. Jokainenhan saa uskoa vaikka lyhtypylväisiin. Eri juttu sitten, millaisia perusteita uskolleen esittää.

Vierailija
15/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuttu on ottanut miehensä uskonnon, kyseiset miehet ovat lähi-idästä suomeen muuttaneita.

Ovat onnellisia ja tasapainoisia ihmisiä.

Vierailija
16/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoillaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Hankala tilanne. Mulla sen verran samanlainen, että en voi olla ihan avoimesti ja vapaasti kristitty. Eräs perhepiiriin kuuluva torjuu kristinuskon.

Hyvä ystävä! Yritä olla vapaasti kristitty, ei kenelläkään ole oikeutta kieltää sen sinulta.

Itse toteutan uskontoani ja olen kristitty " mieheni edessä". Mieheni hyväksyy tämän, se olikin ehto minun puoleltani. Kaikkea hyvää!

T. Se kristitty joka on naimisissa toisen uskontoon kuuluvan kanssa.

Vierailija
17/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoillaan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Hyvä ystävä! Yritä olla vapaasti kristitty, ei kenelläkään ole oikeutta kieltää sen sinulta.

Itse toteutan uskontoani ja olen kristitty " mieheni edessä". Mieheni hyväksyy tämän, se olikin ehto minun puoleltani. Kaikkea hyvää!

T. Se kristitty joka on naimisissa toisen uskontoon kuuluvan kanssa.

Kiitos. Ongelmana on sellainen, että se avoimesti oleminen johtaisi nauramiseen ja kristinuskon polkemiseen.

Sitä en halua.

Vierailija
18/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei tulisi mieleenkään vain toisen ihmisen takia vaihtaa (tai mun tapauksessa uskonnottomuus vaihtaa uskontoon) uskontoa. Kyllä sen vaihdon pitää lähteä omasta sisimmästä ja sen toisen uskonnon "löytämisestä".

Vierailija
19/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni kiinnostui Jehovan todistajista ja oli vuosia mukana heidän toiminnassa mutta ei ehtinyt kasteelle ennenkuin tuli järkiinsä ja jätti sen. Aktiivisena aikana hän yritti kovasti kääntää minunkin päätäni "totuuden" puolelle. Minua ei puhutellut ko uskonnossa mikään muu kuin turhista juhlista eroon pääseminen kuten esim synttärit, pääsiäinen ja ennen kaikkea joulu jota inhosin eniten ja inhoan edelleen. Kysyin voisinko sillä motiivilla liittyä osallistumatta mitenkään toimintaan. Ei käynyt. Nykyään vaimo touhottaa em juhlien kanssa kuin ottaen menetetyt vuodet takaisin. Ärsyttävää.

Vierailija
20/42 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo taitaa olla yleisin syy vaihtaa uskontoa tai kääntyä johonkin uskontoon, kumppani nimittäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi