Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset toisaalta jäävät huonoihin parisuhteisiin...

Vierailija
20.11.2022 |

mutta sitten hakevat seuraa Tinderissä tai muualla netissä? Miksei vaan voi erota? Mikä siinä nykyaikana on niin hirveää myöntää, että avioliitto on kariutunut? Seksiä ei ole koko avioliiton aikana ollut kuin silloin, kun vaimo on halunnut lisää lapsia, yhteistä elämää pariskuntana ei ole ja lasten kasvatus jää aviomiehelle, koska vaimo ei kestä lasten luonteita (tulleet liikaa isäänsä). Miten tuollaisessa liitossa voi kumpikaan elää, kun selkeästi rakkaus on muuttunut suoranaiseksi inhoksi? Mies sanoo, että asiat sujuvat parhaiten silloin, kun kumpikaan puolisoista ei edes yritä viettää toisen kanssa aikaa ja rauhallisinta on, kun ei edes nukuta samassa huoneessa. Ei kuulemma ole vaaraa, että sattuisi haluttamaan ja saada sitten pakit.

Tämä mies on oman aviomieheni paras ystävä. Olemme olleet naimisissa pari vuotta kauemmin kuin tämä pariskunta, mutta meillä ei ikinä ole ollut tuollaisia kausia. Huonompia toki mahtuu pitkään parisuhteeseen, mutta mitä ihmettä. En voisi elää saman katon alla ihmisen kanssa, joka inhoaa minua tai lapsiamme. Onko tuo ylempi realistinen, suomalainen avioliitto, jollaisia kaikista tulee jossain vaiheessa? Olenko naivi, kun mielestäni minulla ja miehelläni on toivoa, että meistä ei tule tuollaisia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen miljoonan talolaina, autolaina, kolme lasta. Ei ole varaa lähteä tästä mihinkään ja yksin joutuisin tinkimään elintasosta.

Vierailija
2/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on lapsellista odottaa täydellistä parisuhdetta ja sitä, että toinen täyttää kaikki tarpeesi 100%

Itse haen sen mitä en parisuhteesta saa, ulkopuolelta. Puolisoni tekee samoin.

Mielestäni on kohtuutonta ja erittäin itsekästä vaatia, että yksi ihminen pystyisi tarjoamaan sinulle kaiken mitä tarvitset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Mun mielestä on lapsellista odottaa täydellistä parisuhdetta ja sitä, että toinen täyttää kaikki tarpeesi 100%

Mielestäni on kohtuutonta ja erittäin itsekästä vaatia, että yksi ihminen pystyisi tarjoamaan sinulle kaiken mitä tarvitset.

Inhoaako vaimosi sinua ja lapsiasi?

Vierailija
4/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

No minä ainakin olen mieluummin yksin kuin huonossa parisuhteessa ja saan siitä paljon enemmän niin. 

Vierailija
5/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Mitä sinä tarjoat vaimollesi? Veikkaan, että et varmaan mitään mainitsemisen arvoista, kun näköjään otit vaimon ainoastaan leikkiäksesi perhettä.

Vierailija
6/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

No ensinnäkään en ole ryhtynyt parisuhteeseen, että toinen täyttäisi tarpeeni. Kyllä odotan hyvää oloa parisuhteelta ja jos se ei onnistu, niin sitten ollaan mieluummin yksin. 

Vierailija
7/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Mitä sinä tarjoat vaimollesi? Veikkaan, että et varmaan mitään mainitsemisen arvoista, kun näköjään otit vaimon ainoastaan leikkiäksesi perhettä.

Viestissä ei kyllä puhuta mitään vaimosta.. 

Vierailija
8/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolen miljoonan talolaina, autolaina, kolme lasta. Ei ole varaa lähteä tästä mihinkään ja yksin joutuisin tinkimään elintasosta.

Miten ihmeessä edes saitte lainaa, jos ei ole varaa erota?

Kamala ajatus, että papin aamenesta pääsee kyllä avioerolla, mutta yhteinen omaisuus loukuttaa.

Vierailija
9/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se miehesi kaverimiehen vaimo ei ole tietoinen siitä, että miehensä pettää ja on tyytymätön sihteeseen. Eiköhän kaikki pettävät miehet hauku vaimoaan mielikuvituksellisestikin, jotta voisivat kuvitella oikeuttavan oman pettämisensä.

Miettisin sitä, jos olisin ap,että miksi hänen miehensä on kaveri tuollaisen miehen kanssa. Eikö kavereilla ole yleensä samanlainen arvomaailma kuin itsellä. Ties vaikka myös ap:n mies pettäisi ja selittäisi sille pettäjäkaverimiehelle, miten ap on justiina ja aina vaan nalkuttaa, eikä ole halunnut seksiä 3 vuoteen.

Vierailija
10/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän ero- ja pettämistilastot kertovat että on ihan yleistä että avioliitto ei aina riitä.

Mutta on silti monia pareja joille riittää. Tapauskohtaista.

11/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ihmettelen, miten jotkut raittiit naiset ovat yhdessä alkoholistimiehen kanssa. Mutta usein se tuppaa menemään niin, että alkoholisti-isän tytär hankkii aikuisena itselleen alkoholistipuolison.

Vierailija
12/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaminen on vaikeaa ja kallista Kaikki maksaa. Uusi asunto, asunnon välitysfirmat, takuu vuokrat, uudet huonekalut jne. Sen lisäksi ehkä asianajajat ja ehkä kaikenlaiset elarit ym.

Parisuhteista tulee sellaisia kun siinä olevat ihmiset ovat. Jos he ovat väkivaltaisia, siitä parisuhteesta muodostuu väkivaltainen jne. Jos toinen pettää se parisuhde on tietenkin ei uskollisen parisuhde ja siihen sitten toinen reagoi miten reagoi. Aika hyödytöntä ihmetellä miksi se toinen lopettaa seksin harrastamisen kun toinen siirtyy tinderiin ja toisaalta ehkä voi olla ihmettelemättä, että toinen siirtyy tinderiin, kun seksiä ei ole.

Se aika jolloin asioille pystyi tekemään jotain oli ja se meni ehkä ohi ennenkuin ne seuraukset iskivät.

Ihmiset ovat valmiita elämään niiden seurauksien kanssa ja siksi kumpikaan ei eroa. Joten samako se sitten ulkopuolisille, jos he itse kerran haluavat elää noin. Kukaan ei heitä pakota siihen lopulta, jos vaan rahat riittää.

Vierailija
13/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

No ensinnäkään en ole ryhtynyt parisuhteeseen, että toinen täyttäisi tarpeeni. Kyllä odotan hyvää oloa parisuhteelta ja jos se ei onnistu, niin sitten ollaan mieluummin yksin. 

Aika ristiriitainen lausunto.

Vierailija
14/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ja laiskuus.

Vierailija
15/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on talous- ja/tai statuskysymys. On liian köyhä ja/tai ruma, että vaihtoehdot olisivat pahemmat.

Vierailija
16/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tietää toisten suhteesta kuin vain sen, mitä sinulle on joskus pienen hetken verran kerrottu. Se ei ole koko totuus, vaan suhteessa on varmasti myös hyviä puolia ja erilaisia vaiheita.

Itse elän melko huonossa suhteessa, mutta kyllä tähän liittyy myös paljon hyvää. Niin paljon, että vielä en ole lähtenyt.

Vierailija
17/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Muut tarjoavat sen mitä tarvitset? Oletko ihan varma siitä, että oikeasti tarvitset sen kaiken mitä kuvittelet? Moni selittelee itselleen tarvitsevansa kaikenlaista merkkilaukuista luksusautoon tai rakastajan ja sitten ajaudutaan tilanteisiin, joissa oikeasti ei ole hyvä edes olla. Itsekästä on aina ajatella sitä omaa mielihyvää ja verhoilla ne tarpeiksi.

Vierailija
18/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se miehesi kaverimiehen vaimo ei ole tietoinen siitä, että miehensä pettää ja on tyytymätön sihteeseen. Eiköhän kaikki pettävät miehet hauku vaimoaan mielikuvituksellisestikin, jotta voisivat kuvitella oikeuttavan oman pettämisensä.

Miettisin sitä, jos olisin ap,että miksi hänen miehensä on kaveri tuollaisen miehen kanssa. Eikö kavereilla ole yleensä samanlainen arvomaailma kuin itsellä. Ties vaikka myös ap:n mies pettäisi ja selittäisi sille pettäjäkaverimiehelle, miten ap on justiina ja aina vaan nalkuttaa, eikä ole halunnut seksiä 3 vuoteen.

Meillä tilanne on se, että emme ole harrastaneet vaimoni kanssa nyt seitsemään vuoteen seksiä. Sitä ennen seksiä oli ehkä kerran kaksi vuodessa, ja silloinkin vaimo halusi, että sormetan hänelle orgasmin ja sitten hoitelen itseni valmiiksi mahdollisimman nopeasti. Jos kesti liian kauan, eli yli 5 minuuttia, piti mennä vessaan hoitamaan toimitus loppuun. En ole etsimässä seuraa avioliittoni ulkopuolelta, mutta kyllähän sitä tässä miettii, että tätäkö tämä elämä nyt sitten on. Olemme olleet yhdessä 17 vuotta. Ajattelin koko ajan, että kyllä tämä tästä sitten kun valmistutaan, sitten kun päästään töihin, sitten kun töissä menee paremmin, sitten kun, sitten kun... Mutta sitä on nyt odoteltu kohta 20 vuotta.

Mies 41v

Vierailija
19/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin. Olisiko nuorilla se, että uutta asuntoa vaikea saada ellei joku auta siinä, vaikka vanhempi. Muuten voi erota reilusti jos ei toimi.

Vierailija
20/32 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Aika ristiriitainen lausunto.

Miten? Ei parisuhde merkitse mulle, että tarpeeni pitäisi täyttää 100%. Hyvä olo riittää, ja jos se ei riitä niin sitten ollaan yksin. Hyvä olo ei tarkoita, että tarpeeni on täytetty 100% vaan osaan itsekin täyttää tarpeitani.