Minä en ymmärrä miksi leipä pitäisi voidella omalla paikallla!
Esimerkiksi kouluruokailussa, työpaikalla tai missä tahansa muussa julkisessa ruokalassa. Sanotaan aina, että näkkärin päälle kuuluu ottaa nopeasti nokare voita, sitten mennä omalle paikalle istumaan ja voidella se siinä kunnolla tässä ei ole mitään järkeä! En kai minä voitele sitä leipää samalla veitsellä, jolla syön itse ruokaa? Hyi! Ja ei siihen voiteluun muutenkaan mene niin kauaa, etteikö sitä voisi ihan fiksusti tehdä leipäpisteellä, korkeintaan 10 sek. Joskus suomalaisille juurtuneet tavat on erikoisia
Kommentit (28)
Ruokailija kirjoitti:
Kukaan kommentoijista ei ole vieläkään perustellut, miksi tällainen sääntö on olemassa. Kuten sanottua, voitelu on niin nopea toimenpide, ettei se tuki mitään jonoja.
Eivät kaikki ole nopeita voitelijoita. On hullua antaa takanaolevien odottaa sun operaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haluatko jäädä syömäänkin siihen jonoon?
Ja juomaan ekat mehulasilliset siihen mehuautomaatille hotelliaamiaisella.
Jep. Minä teen aina noin. Laitan heti toisen lasin tulemaan ja sillä välin juon sen ensimmäisen lasillisen.
Et sitten voi juoda 2 lasillista samasta lasista ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi sotkeentuu kaikkien eri leipien muruihin jos jokainen jää läästimään sitä. Paljon siistimpää kun siirtää sen voinokareen vaan omalle lautaselleen.
Miksi lautaselle, minä laitan sen nokareen yhden leivän päälle ja jaan siitä sitten tarpeen mukaan.
Lisäksi ne lautaset saattaa olla pesusta tulleita ja vielä lämpimiä ja siihen se voi sulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä jotain levitteitä leivällä? Hyi.
Miksi ei käyttäisi? Onhan leipä paljon parempaa kun siinä on vaikka voita.
Hohhoijaa. Kunhan nyt vastailen trollille puutaheinää, niin pitäähän siellä nyt muutama tosikkokin olla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä jotain levitteitä leivällä? Hyi.
Miksi ei käyttäisi? Onhan leipä paljon parempaa kun siinä on vaikka voita.
Syökö joku vielä leipää? Hyi!
Läskiä tulee jo pelkästä leivän katsomisesta!
Ehtoollisleipiäkään ei yleensä voidella!!! Eikä sipsejä!
Ap pölhöilee, mutta vastaan asiallisesti.
Olen töissä kouluruokalassa. Oletteko koskaan katsoneet, miten alakoululainen voitelee leivän? Siihen ei kymmenen sekuntia riitä. Levitettä otetaan nokare leivälle, ja sitä aletaan levittää. Sitä levitetään. Ja levitetään. Yhdestä kulmasta jäi puuttumaan. Siihen lisätään hiukan levitettä. Silitellään taas. Silitellään. Nyt huomataan, että siliteltäessä kulmaa onkin vahingossa poistettu levitettä leivän keskiosalta. Otetaan lisää levitettä ja annostellaan sitä leivän keskiosaan. Silitellään levitettä. Edelleen silitellään. Tätä jatketaan, kunnes leipä on kauttaaltaan, jokaista neliömillimetriä myöten, täydellisen tasainen levitekerroksen peitossa.
Koska lapsi on pieni, hänen motoriset taitonsa eivät ole vielä kovin kehittyneet. Nyt on kulunut viisi minuuttia levittämisen aloittamisesta. Hänen taakseen on kertynyt viidenkymmenen hengen jono. Vihdoin hän on lopputulokseen tyytyväinen, ja hän siirtyy pöytään.
Jonosta seuraava alkaa levittää leivälleen levitettä. Hän ottaa nokareen levitettä. Alkaa levittää. Levittää edelleen. Yhdestä kulmasta jäi puuttumaan...
Yksinkertaisella matematiikalla ymmärtää, että kun ruokailuun on varattu 20 minuuttia, yhtälö vaan ei toimi.
ilmeisesti pertti petrasi ei osaa itse voidella leipäänsä hänhän voi suosilla jäädä viimeiseksi syödä siinä tiskillä suorraan tarjoilu astioista mitä niitä lautasella pöytään asti raahaa. olisit opettanut edes jotakin tapoja.
Jep. Minä teen aina noin. Laitan heti toisen lasin tulemaan ja sillä välin juon sen ensimmäisen lasillisen.