Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottiko sinua raskausaikana että jotain käy?

Marika
20.11.2022 |

Oon pohtinut paljon, että onkohan tavallistakin se, että raskausaikana pelottaa hirveesti että jotain menee pieleen. En nyt ihan koko ajan sitä mieti, mutta päivittäin. Miten siitä huolesta pääsisi eroon, kun kaikki on perustutkimusten mukaan ihan kunnossa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on pelottanut tokassa raskaudessa tosi paljon. Eka raskaus oli mennyt hyvin, mutta lapsi kuoli myöhemmin sairauteen. Tokassa raskaudessa tiesin, mikä kaikki voi mennä pieleen ja liikaa vertaistuttuja, joilla lapsi kuollut kohtuun tai synnytykseen tai vauvana...

Ekassa raskaudessa en tainnut pahemmin pelätä, kun olin nuori ja uskoin kaiken menevän hyvin.

Vierailija
22/23 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin kanssa ton artikkelin ja sen innottama lähdin kuuntelmaan tota podcastiakin, vaikken ihan niiden suurkuluttaja olekaan. Jäin ihan koukkuun. Kuunnelkaa muutkin, kertokaa mitä tykkäätte!

https://areena.yle.fi/podcastit/1-50981306

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pelännyt, varsinkin viimeisellä kerralla.

Esikoista odottaessa oli verenvuotoa rv8 ja pelkäsin sen jälkeen jonkin aikaa keskenmenoa. Se kuitenkin hälveni aika pian, ja suurin osa raskaudesta meni ilman suurempaa stressiä.

Toista lasta yrittäessä sain varhaisen keskenmenon rv5, mikä aiheutti omalta osaltaan pelkoa sitten, kun aloin odottamaan kuopusta. Kuopuksen raskaudessa pelkäsin alusta loppuun, eikä asiaa auttanut yhtään että aloin vuotaa runsaasti verta rv15 ja tuli supistuksia. Silloin olin aivan varma, että menee kesken. Loppuraskaudessa kävin useamman kerran päivystyksessä käyrillä, kun liikelaskennassa tuli liian vähän liikkeitä. Uskalsin huokaista helpotuksesta vasta, kun vauva oli viimein sylissä. Tuossa raskaudessa vaikeimpina päivinä selvisin sillä ajatuksella, että asiat menevät kuten ovat mennäkseen, ja minä en voi sitä pelkäämällä muuttaa.

Paljon tsemppiä!

Kiitos, on jotenkin tosi tärkeetä kuulla tätä, en ehkä olekaan ihan sekaisin... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi