Vieraat eivät voi tulla silloin kun kutsutaan juhliin
Aina on jotain esteitä, ja haluttaisiin tulla toiseen kellonaikaan tai toisena päivänä/toisena viikonloppuna kuin varsinaiset juhlat ovat.
Moneen kertaan saa pistää tarjottavat pystyyn ja sovitella. Juhlat ovat juhlat silloin kun kusutaan, ei muulloin.
Ei mun mielestäni ennen vieraiden ollut näin vaikeaa tulla kutsuttuna ajankohtana.
Onhan se kiva että heitä kiinnostaa tulla ylipäänsä joskus, mutta kyllä jonkun asian juhlistaminen on aika lailla sidottu tiettyyn ajankohtaan, esim synttärit.
Paras oli kun kutsuimme esikoisen ristiäisiin, päivä oli lukkoon lyöty, pappi sovittu. Miehen veli ehdotti, että muuttaisimme ajankohtaa koska hänelle se ei käynyt. Ei muutettu kuitenkaan.
Juu, pieni asia maailman murheissa. Kunhan avauduin.
Muilla?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun sisarukset on just tuollaisia. Koskaan eivät voi tulla juhliin silloin kuin juhlat järjestetään vaan tulevat aina "pikaisesti piipahtamaan" edellisenä iltana tai sitten vasta seuraavana päivänä. Ja syy on aina joku älytön: lauantaina ei voi tulla juhliin, kun mennään saunaan tms.
Eivät jaksa ihmismassoja tai jotain tiettyjä vieraita. Eiköhän tuo ole ihan selvä juttu.
Jos ei jaksa ihmismassoja, silloin on kohteliasta kieltäytyä kutsusta. Niin yksinkertaista.
Entäs, kun ajankohta muutetaan, muutkin vieraat järjestävät aikataulunsa uusiksi tämän vuoksi, ehkä vaihtavat työvuorojakin jne. ja sitten nämä alunperin muutosta esittäneet vieraat tulevatkin vain ovella piipahtamaan tai ilmoittavat, että he eivät nyt pääsekään?
Ei todellakaan pidä yksittäisten vieraiden vuoksi alkaa muuttamaan aikatauluja. Eri asia tietysti vaikka se, jos vaikka juhlakalulle tärkeä isovanhempi joutuu leikkaukseen tai kaukaa saapuva mutta toivottu vieras on estynyt tulemaan tiettynä ajankohtana, ja juuri hänen puuttumisensa veisi ilon koko juhlasta.
On se ärsyttävää, kun jotku olettaa saavansa oman aikataulunsa mukaan tarjoilut.
Kutsuin lapsen syntymäpäiville klo 13-15 kainki vieraat. Sisko päätti tulla lapsensa kanssa vasta klo 15, kun muut ovat jo lähteneet, koska haluaa jakamattoman huomion itselleen ja lapselleen. No sanoin heille klo 17, että lähden tästä nyt ulos syömään lasteni kanssa. Ne olis istuneet pitempäänkin.
Mua taas ei kiinnosta pitkitetyt synttärikutsut hänen takiaan.
Toinen tapaus on veli, joka änkee yo-juhliin vasta illalla, vaikka kutsu on esitetty klo 13 kahvitteluun. Mukanansa oli jälkikasvunsa.
He ovat niin erityisen tärkeitä henkilöitä omasta mielestään, että voivat itse määrätä milloin tulevat. Minusta he ovat typeriä.