Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraat eivät voi tulla silloin kun kutsutaan juhliin

Vierailija
19.11.2022 |

Aina on jotain esteitä, ja haluttaisiin tulla toiseen kellonaikaan tai toisena päivänä/toisena viikonloppuna kuin varsinaiset juhlat ovat.
Moneen kertaan saa pistää tarjottavat pystyyn ja sovitella. Juhlat ovat juhlat silloin kun kusutaan, ei muulloin.
Ei mun mielestäni ennen vieraiden ollut näin vaikeaa tulla kutsuttuna ajankohtana.

Onhan se kiva että heitä kiinnostaa tulla ylipäänsä joskus, mutta kyllä jonkun asian juhlistaminen on aika lailla sidottu tiettyyn ajankohtaan, esim synttärit.
Paras oli kun kutsuimme esikoisen ristiäisiin, päivä oli lukkoon lyöty, pappi sovittu. Miehen veli ehdotti, että muuttaisimme ajankohtaa koska hänelle se ei käynyt. Ei muutettu kuitenkaan.

Juu, pieni asia maailman murheissa. Kunhan avauduin.
Muilla?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne ei tule kun kutsuttu niin sit ei tule.

Ihme säätäjiä

Vierailija
2/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näy, ei kuulu, ei sovittuna aikana, eikä sen jälkeen 😔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei pääse niin ei pääse. Uusia juhlia ei tietenkään järjestetä. Normaalit vieraskahvit sitten kun suvaitsevat tulla.

Vierailija
4/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisarukset on just tuollaisia. Koskaan eivät voi tulla juhliin silloin kuin juhlat järjestetään vaan tulevat aina "pikaisesti piipahtamaan" edellisenä iltana tai sitten vasta seuraavana päivänä. Ja syy on aina joku älytön: lauantaina ei voi tulla juhliin, kun mennään saunaan tms.

Vierailija
5/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat on sinä päivänä, jolloin ne ovat eikä muita tilaisuuksia tule. Jos "piipahtaa pikaisesti etukäteen", niin meillä ei ole tarjolla mitään, menossa on siivous tai lasten vienti harrastuksiin tms.

Vierailija
6/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko levittelet tarjottavat moneen kertaan? No, teidän vieraat ovat varmaan jo tottuneet siihen että sinun kanssa voi kutsuissa säätää. Minä en moiseen aikanaan ryhtynyt, joko tulivat silloin kun kutsut olivat tai jättivät tulematta. Vuorotyötä molemmat tehtiin eikä minulla ollut aikaa monena päivänä vieraita passata.

Vierailija
7/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisarukset on just tuollaisia. Koskaan eivät voi tulla juhliin silloin kuin juhlat järjestetään vaan tulevat aina "pikaisesti piipahtamaan" edellisenä iltana tai sitten vasta seuraavana päivänä. Ja syy on aina joku älytön: lauantaina ei voi tulla juhliin, kun mennään saunaan tms.

Eivät jaksa ihmismassoja tai jotain tiettyjä vieraita. Eiköhän tuo ole ihan selvä juttu.

Vierailija
8/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti huomioit vuorotyöläiset ja lähetät kutsut muutamaa kuukautta ennen, jotta hekin pääsevät tulemaan.

Vierailija
9/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa valittaa tuollaisesta asiasta täällä, kun voit itse päättää sen että miten teidän perheessä kutsut pidetään. Vaikutat marttyyriltä joka tekee kiltisti, mutta valittaa seläntakana.

Vierailija
10/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja vaimoni ollaan juuri tuollaisia "usein kieltäytyjiä" ja ehdotetaan vastapainoksi, että jos käytäisiin joskus toisella kertaa. Ensinnäkin minun työvuorot eivät ole aina sellaisia, että ne sopivat normi-ihmisten rytmeihin. Sitten on sellaisia juttuja, että on kutsuttu johonkin rippikoulukahvitteluihin 200 kilometrin päähän. Ihan oikeasti, sori jos joku mielensä pahoittaa, mutta ei hirveästi pikkureissun takia kiinnosta ajaa yhteensä 400 kilometriä ja perillä odottaa tupaten täyteen ammuttu talo täynnä tuntemattomia ihmisiä. Siellä et pääse edes istumaan ja isäntäväen kanssa et voi vaihtaa rauhassa kuulumisia ja kolmen tunnin jälkeen pitääkin lähteä ajamaan takaisin kotia, kun vieraat on jaksotettu siten etteivät kaikki olisi kerralla. Onko tuo sen 400 kilometrin arvoista? Joo, ei ole.

Vierailija
11/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli tänään synttärijuhlat, kaikki kutsutut tuli ihan oikeaan aikaan ja oli kivat kemut. Mutta me asummekin sivistyneellä alueella. Emme helsingissä.

Vierailija
12/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja vaimoni ollaan juuri tuollaisia "usein kieltäytyjiä" ja ehdotetaan vastapainoksi, että jos käytäisiin joskus toisella kertaa. Ensinnäkin minun työvuorot eivät ole aina sellaisia, että ne sopivat normi-ihmisten rytmeihin. Sitten on sellaisia juttuja, että on kutsuttu johonkin rippikoulukahvitteluihin 200 kilometrin päähän. Ihan oikeasti, sori jos joku mielensä pahoittaa, mutta ei hirveästi pikkureissun takia kiinnosta ajaa yhteensä 400 kilometriä ja perillä odottaa tupaten täyteen ammuttu talo täynnä tuntemattomia ihmisiä. Siellä et pääse edes istumaan ja isäntäväen kanssa et voi vaihtaa rauhassa kuulumisia ja kolmen tunnin jälkeen pitääkin lähteä ajamaan takaisin kotia, kun vieraat on jaksotettu siten etteivät kaikki olisi kerralla. Onko tuo sen 400 kilometrin arvoista? Joo, ei ole.

No kuulepas älykääpiö, sano nuo syysi sille kutsujalle, turhaan täällä uliset, moukka.

Vierailija
13/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka juhliin tarvitse mennä jos ei sovi, mutta tässähän on just kyse siitä säätämisestä, mikä ärsyttää.

Eli joko tulette silloin kun on kutsuttu tai ette tule, jompi kumpi. Simple as that. Ei mitään omia sovelluksia eri ajoista.

Vierailija
14/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhempani yrittää tuota lapseni synttäreiden kanssa, että voisinko pitää lauantain sijaan perjantaina juhlat, kun heillä on illasta lauantaina menoa. Kaksi eläkeläistä, joilla on tosiaan vasta illasta menoa seitsemän tienoilla, juhlat olisi iltapäivästä kolmen maissa. Ei, liian vaikeaa, vaikka asuvat puolen kilometrin päässä, kun äiti tarvitsee tunnin ripsivärin levittämiseen ja koirakin pitää käyttää ulkona. Huom. siis vaikka minä voisin sen koiran käyttää juhlien jälkeen ulkona, kun he lähtevät menoilleen, kun edelleenkin asun puolen kilometrin päässä ja käyn illalla lenkillä muutenkin.

Ei, kun pitäisi järjestää juhlat eri päivänä, vaikka kaikki muut vieraat, paitsi toinen ukki ja lapsivieraat ovat töissä. Siis ihan isäntää myöten. Minä olen lasten kanssa kotona ja samoin lapsivieraat ajattelin kutsua eri aikaan, ettei mene mahdottomaksi kuuden alle 4-vuotiaan kanssa (vieraita neljä, omia kaksi).

No, jos on pakko tulla eri päivänä, niin voidaan sitten nakittaa heille vahdittavaksi ne kuusi naperoa ja juoda kerrankin me kotona muksujen kanssa olevat äiti-ihmiset omat kahvit rauhassa ilman että kukaan roikkuu lahkeessa :D

Vierailija
15/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuulepas älykääpiö, sano nuo syysi sille kutsujalle, turhaan täällä uliset, moukka.

No kuule älykääpiö sinä itse. Kaikkia asioita ei vain ole tapana sanoa ääneen, jotta välit ihmisten kanssa säilyvät. Et sano sinäkään jokaiselle kaikkea mitä ajattelet. Ylipäätään se on älykääpiö, joka kutsuu vieraita kaukaa vain kahville. Sen verran pitäisi olla pelisilmää, että antaa tuollaisille kaukaa tuleville matkalaisille enemmän arvoa, tai sitten jättää kutsumatta kokonaan. En minä ainakaan kahvittelun takia ketään kehtaisi pyytää ajamaan satoja kilometrejä. Järjestäisin heille omat kahvit kunnon ajalla. Täytyy kutsujillakin olla sitä älyä päässä.

Vierailija
16/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei niinkään häiritse jos joku kusuttu ei tule ollenkaan. Kutsu on laitettu ja omassa vallassa on päättää haluaako tulla tai jos ei pysty niin täysin ok. Saa olla hyvillä mielin tulematta muttei vtuuntuneena tulla.

Enemmänkin se säätäminen.  Tosiaankin halutaan vaan piipahtaa juhlia edeltävänä iltana, juu sehän sopii mainiosti, kun ei siinä muutakaan tekemistä ole!

Jos se ei käy niin hyvä on ottaa nokkiinsa.

Jep marmatan täällä kun ihmettelen toimintaa, kaikille en levittele moneen kertaan.

Ap.

Vierailija
17/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vit tuillessa kertoisin ensin jonkun väärän päivän tuollaiselle ihmiselle. Kun kertoisi, että ei oikein silloin käy, voiko tulla toiste. Sitten olisin, että ok, ehkä sitten sopisi se ja se päivä. Eli se oikea päivä, milloin muutkin tulee. Siinähän sitten ihmettelisi, kun onkin tupa täynnä.

Vierailija
18/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vanhempani yrittää tuota lapseni synttäreiden kanssa, että voisinko pitää lauantain sijaan perjantaina juhlat, kun heillä on illasta lauantaina menoa. Kaksi eläkeläistä, joilla on tosiaan vasta illasta menoa seitsemän tienoilla, juhlat olisi iltapäivästä kolmen maissa. Ei, liian vaikeaa, vaikka asuvat puolen kilometrin päässä, kun äiti tarvitsee tunnin ripsivärin levittämiseen ja koirakin pitää käyttää ulkona. Huom. siis vaikka minä voisin sen koiran käyttää juhlien jälkeen ulkona, kun he lähtevät menoilleen, kun edelleenkin asun puolen kilometrin päässä ja käyn illalla lenkillä muutenkin.

Ei, kun pitäisi järjestää juhlat eri päivänä, vaikka kaikki muut vieraat, paitsi toinen ukki ja lapsivieraat ovat töissä. Siis ihan isäntää myöten. Minä olen lasten kanssa kotona ja samoin lapsivieraat ajattelin kutsua eri aikaan, ettei mene mahdottomaksi kuuden alle 4-vuotiaan kanssa (vieraita neljä, omia kaksi).

No, jos on pakko tulla eri päivänä, niin voidaan sitten nakittaa heille vahdittavaksi ne kuusi naperoa ja juoda kerrankin me kotona muksujen kanssa olevat äiti-ihmiset omat kahvit rauhassa ilman että kukaan roikkuu lahkeessa :D

Naulan kantaan! Näitä tarkoitin. Ap.

Vierailija
19/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä!

Vierailija
20/24 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin olemme puolisoni kanssa usein kieltäytyjiä. Suurin osa on lasten syntymäpäiviä ja juuri 200km matka edestakaisin, jota varten joudumme vuokraamaan auton ja säätämään. Ei kiitos (ehkä joskus harvoin joo).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi