Saako tytärtä vielä kutsua tyttäreksi?
Kommentit (54)
" Ei vaan jälkeläiseksi."
Tai mieluummin "jälkeinen", Ettei aina tuputeta tuota "seksi"ä joka paikkaan, se loukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jälkeläiseksi.
Saako tehdä vanhemmastaan syrjintäilmoituksen, koska mielestäni jälkeläinen kuulostaa hyvin halventavalta? En halua minua kutsuttavan miksikään "jälkeläiseksi"!
Entä kun minua kutsutaan "vanhemmaksi"? Mielestäni se on törkeää iän mukaan määrittelyä. En koe olevani mikään vanha ihminen... Olen nainen ja äiti.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tästä asiasta tulee pyytää kirjalliset ohjeet, pitää eduskunnan istunto ja katsoa ohjeistusta eu-direktiiveiltä.
Kyllä!
Sitten voisivat myös kokoustaa siitä, miksi sukupuolen suhteen on ok olla niin eri osapuolia huomioivaa, mutta sitten esim. muiden tekijöiden suhteen on usein ihan yhden tekevää?
Miksi esim. koirat on monessa paikassa kielletty ja vedotaan koira-allergisiin?
Miksi ei sitten vaikka ole myös pähkinöitä kielletty, koska pähkinäallerginen voi saada pahemmat oireet kuin koira-allerginen? Miksi koira-allerginen on paremmassa asemassa kuin pähkinäallerginen?
Tai miksi on alennuksia opiskelijoille, työttömille ja eläkeläisille?
Miksi minä työssäkäyvänä en saa mitään omia alennuksia? Eikö sekin ole syrjintää?
Hm, voisin ehkä alkaa ammattivalittajaksi? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tästä asiasta tulee pyytää kirjalliset ohjeet, pitää eduskunnan istunto ja katsoa ohjeistusta eu-direktiiveiltä.
Kyllä!
Sitten voisivat myös kokoustaa siitä, miksi sukupuolen suhteen on ok olla niin eri osapuolia huomioivaa, mutta sitten esim. muiden tekijöiden suhteen on usein ihan yhden tekevää?
Miksi ei sitten vaikka ole myös pähkinöitä kielletty, koska pähkinäallerginen voi saada pahemmat oireet kuin koira-allerginen? Miksi koira-allerginen on paremmassa asemassa kuin pähkinäallerginen?
Miksi minä työssäkäyvänä en saa mitään omia alennuksia? Eikö sekin ole syrjintää?
Nyt ollaan asian ytimessä!
Hyvin valikoivaa on tasa-arvo ja suvaitsevaisuus nyky-Suomessa.
Mää olen identifioitunut tissihiireksi.
Ja mää toivon et mua kutsutaan siten eikä syrjutä mun toiveita. Oikeasti kaikkia naisia vois kutsua sillä sanalla. Sehän on vain sana. Hymiö, hymiö.
T. Tytär, tuleva tissihiiri.
Ja sitten kaikki jouluaulut pois marketeista!
Niiden soittaminen taustamusiikkina syrjii herkkäkuuloisia ja niitä keillä ei ole joulumieltä tai jotka ei vietä joulua tai jotka on ypöyksin jouluna tai jotka ei tunnusta tonttuja ja joulupukkia!
Joulun viettäminen syrjii tuhmia lapsia jotka ei saa lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Its raining man-biisi muuttaa muotoaan : its raining man (maybe supposedly). Tai helpommaksi:
Its raining persons!
Ettei kukaan suomessa vaan loukkaanu, suomessa kun pahoittaa mielensä nykyään hyvin pieni mutta äänekäs väestö.
No kyllä te tosiaan saatte peppukivustanne aloitettua tälläkin palstalla tuhat ketjua päivässä.
"Kukaan ei ole kieltänyt sua sanomasta tytärtä tyttäreksi. Tämä ajatus tuli ihan sieltä sun omasta pikku pääkkysestäsi."
Äläpä Sinä siellä korosta kenenkään pientä pään kokoa! Se syrjii isopäisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä!
Olette alkaneet jo. Asiassa, jossa kukaan ei vaadi teiltä mitään. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä te puhutte? Miksi joku väittää, että ei ihan tavallista suomalaista sanaa saisi käyttää?
Terveisin
Ulkosuomalainen, kahden tyttären äitiNimittäisitkö miestä tyttäreksesi?
No eihän kukaan mies ole tyttäreni! Edelleen: mistä te puhutte?
Terveisin
Sama ulkosuomalainen
Kannattaa kutsua pershedelmäksi, joka on sukupuolineutraali ilmaisu.