Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hb 94, kätilö pelotteli että veri loppuu sulta kesken.. :(

07.11.2006 |

syön rautaa hevoskuurina mutta ei nouse lukemat ylös, rv 38+3, verikokeista selvisi että raudan alhaisuus ei johdu raskaudesta vaan siitä että kun rauta ei imeydy ja tulokset osoittivat että rautavarastot ovat tyhjät.

Kätilö sitten nerokkaana lohkaisi kun vauvani on vielä perätilassa että toivottavasti kääntyy koska jos joudutaan leikkaamaan niin sultahan loppuu veri.. heh heh.. Ei paljon naurattanu.. noh katsellaam

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa raskaudessa kuitenkin tutkittiin tarkemmin, että mistä johtuu. Sanoivat sitten, että on b-vitamiinin puute. Sitä aloin syömään, mutta en kokenut hirveetä muutosta. Punajuuria syömällä se sitten jollain ihmeen keinolla nousi...? Kannattaa ainakin kokeilla. Synnytyksen jälkeen oli kuitenkin heikko olo, vaikka sain punajuurilla sen yhtäkkiä nousemaan lähes 130. Menetin verta aika paljon kuitenkin alatiesynnytyksessä.

Vierailija
2/6 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä suositellaan ihmisille. joille ei muuten rauta imeydy. LEikkauspotilaille yms. Tehoaa nopeasti. Ite synnytyksen jälkeen otin kuuriluonteisesti, teki terää. Tsemppiä! Asioilla on tapana järjestyä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... c-vitamiini auttaa raudan imeytymistä ja kalsium estää.

Vierailija
4/6 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin terveys tuppaa vähän unohtumaan. Pidä itse jo synnärillä huoli, että hemppa-arvot tsekataan. Itselläni on ollut samaa ongelmaa kautta aikojen ja alatiesynnytyksen jälkeen arvot luonnollisesti romahtivat. Tunsin oloni kuitenkin sen verran reippaaksi, ettei hempparia sairaalassa mitattu. Reilua verimäärän menetystä paikattiin kylläkin Hemohessillä, joka ei nosta hempparia. Kotona viikkoa myöhemmin tajusin tilanteen olevan aika kehno ja jos en ihan väärin muista, siinä vaiheessa hemppari pyöri jossakin kahdeksankympin paikkeilla. Rautaa kokeilin tabletteina silloin syödä, mutta en uskaltanut ottaa suuria eriä, kun pelkäsin niiden aiheuttavan vauvalle kipristelyjä. Ihmeellisesti tilanne kuitenkin korjaantui kutakuinkin itsekseen normaalitasolle eli yli sadan noin kuukaudessa tai parissa.

Tässä raskaudessa on ollut vanhat tutut kuviot. Siinä satasen pintaan ovat arvot tähän mennessä pyörineet. Välillä on ollut pikkuisen yli ja välillä pikkuisen alle. Rautaa olen tabletteina napsinut satunnaisesti, mutta kun koen, ettei sillä oikein ole Beroccan kanssakaan juurikaan tehoa, motivaatio ei ole ollut oikein kohdallaan. Tuota luontaistuotekaupan litkua voisin kyllä minäkin ennen synnytystä ja heti sen jälkeen vedellä. Pahaahan se on, mutta nuoruusvuosilta muistan sen olevan minulle tehokasta.

Kun on tottunut alakanttiin oleviin arvoihin, havahtuu tilanteeseen vasta turhan myöhään eli silloin, kun arvot todella ovat romahtaneet syystä tai toisesta. Pikkuvauvan kanssa voimat ovat kuitenkin koetuksella, joten järkeväähän se olisi tehdä kaikki, minkä voi, korjatakseen hempparitilannetta. Eihän se veri määrältään mihinkään lopu, mutta kyllä laatu taitaa kokonaistilanteeseen vaikuttaa paljonkin. Alhaiset arvot tuovat mukanaan monenlaista rasitetta, kuten väsymystä, keskittymiskyvyttömyyttä, muistivaikeuksia ja huimausta.

Voimia sinulle sekä loppuraskauteen että erityisesti vauva-aikaan. Yritä jaksaa pitää itsestäsikin huolta, vaikkei se aina niin helppoa olekaan.

Terveisin Tituliini, rv31

Vierailija
5/6 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime neuvolaan oli hb laskenu 98:iin. Uhkailivat että mulle joudutaan antamaan punasoluja synnytyksen jälkeen koska hb niin alhanen. Mua ei haittaa ollenkaan jos antavat! Rautatabuja en oo ostanu koska ne ei mulle imeydy, turha niihin rahojaan haaskata, se on meillä sukuvikana ettei rauta imeydy.

Ekan synnytyksen jälkeen sain 2 pussia punasoluja koska menetin n. 1l verta. Toisessa en saanu vaikka hb oli lopussa 106...

Sanovat jopa että hb pitäs saada nousemaan samoihin lukuihin loppuraskaudesta mitä se on ollu raskauden alussa, melko mahdoton tehtävä!

skeddu 34+3

Vierailija
6/6 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna pelottelujen vaivata! Pää asia että jaksat itse raskauden loppuun. Kyllä ne sairaalassa keinot keksii eikä kenenkään veri mihinkään lopu :)

Mulle annettiin neuoksi: paljon vihanneksia, monivitamiinia, lepoa ja paljon vettä! rautatabuja lisäksi. Jos eivät auta niin eihän sille mitään voi! Leikkaamatta ne ei kuitenkaan jätä ja sut hoitovat kuntoon!

Jaksuja

terkuin

Ilmis, tilassa jonka otsikko kertookin :)