Voiko 4 tuntia huoneenlämmössä ollut ruokaa syödä?
Tein broilerin fileesuikaleista kermakastikkeen. Se oli kiehuvaa ja valmista ja olin aikeissa syödä kun jouduin nopeasti lähtemään. Eli ollut 4 tuntia huoneenlämmössä. Tarkoitus oli syödä puolet tänään ja toinen puoli huomenna. Onko pilalla vai uskaltaako syödä? Siis lämmitettynä?
Kommentit (31)
Ehkä voit pestä lihapalojen päältä sen mönjän pois. Se on suojannut lihaa hapelta.
Oliko kanan kaverina riisiä? Se olisi kanaa jännempää syötävää neljän tunnin jälkeen.
No minä söisin, ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa. Kuten joku sanoi, nipottamalla pilaa vaan oman vastustuskykynsä.
Perikunnan papereista sattui käteen k kauppiaan ohjevihko 50-luvulta. Aamulla ensimmäisenä pyyhitään limat makkaroiden päältä!
Ruoka maistui, lämmitin kunnolla. Seurana ei ollut riisiä, vaan olin keittänyt perunoita, jotka nyt sitten paistoin. Ei ole tullut mitään oireita. Kiitos kaikille vastanneille!
ap
Vierailija kirjoitti:
Kala vähänkin raakana pilaantuu kesähelteellä tunneissa. Tiedän erään joka sai ruokamyrkytyksen.tuli sairaalavierailu.
No nyt ei ole kyllä mikään kesähelle. Sytytäpä ne valot päähäsi.
Vierailija kirjoitti:
Voi syödä. Miksi ennen vanhaan ei sairastuttu vaikka ruokia ei voitu jäähdyttää kun ei ollut jääkaappia tms.
Tätä itsekin ihmettelen. Nykyihmisillä ei tunnu olevan minkäänlaista vastustuskykyä, kaiken maailman pöpöt ovat riesana vähän väliä. Miksiköhän?
Vierailija kirjoitti:
Oliko kanan kaverina riisiä? Se olisi kanaa jännempää syötävää neljän tunnin jälkeen.
Ai miten niin?
Olen syönyt koko päivänkin lojunutta ruokaa ja yhtään mitään ei tapahdu. Tuo 4h on vain ravintoloille ettei joku sensitive äässi vaan saa ripaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten te ihmiset tulisitte toimeen mökillä jossa ei ole jääkaappia?
Varmaankin syömällä ruokia, jotka eivät tarvitse jääkaappia säilytykseen. Onko muita tyhmiä kysymyksiä?
Ei sairastettu vaan kuoltiin.