Tuntuu, että kaikki se mitä olen koko elämäni rakentanut murenee ympäriltä
Minulla on suurperhe ja lapset ovat olleet minulle kaikki kaikessa. Mieheni on tehnyt uraa ja hyvin paljon töitä. Kaikessa tässä hulinassa parisuhteemme on jäänyt hoitamatta. Aina ei ole ollut siihen aikaa tai voimia. Kunnioitan miestäni monessa asiassa, mutta olemme perusluonteiltamme melko erilaisia. Ja hän ei myöskään puhu tunteistaan ollenkaan. Tämä puhumattomuus on aiheuttanut monia väärinkäsityksiä ja pettymyksiä tunnetasolla. Nyt olemme siinä tilanteessa, että jonkinlainen iso muutos on väistämättä edessä. Pelkään avioeroa ja kaikkea sitä mitä se toisi tullessaan. Minulla on vakituinen työ, mutta palkka on alhainen. Pelkään taloudellisen pärjäämisen lisäksi myös yksinäisyyttä. Minulla on kyllä ystäviä, mutta kyllähän suurin osa ihmisistä touhuaa kaikkea perheensä ja puolisonsa kanssa. Meillä oli jonkin aikaa sitten keskustelu, jossa sanoin jo avioeron mahdollisuudesta. Silloin takana oli melkoisen ahdistava, pitkä huono jakso miehen kanssa. Tämän keskustelun jälkeen meillä on mennyt paremmin ja olen jotenkin luullut, että asiat ovat paremmalla tolalla. Mutta ei se niin taidakaan olla. Mies jo ehdotti, että vietämme tulevan loman eri paikoissa.
Aivan sisimmissäni en toivo eroa. Mielestäni se olisi kauheaa lapsillemme sekä myös muutenkin. En usko siihen, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Ja muutoinkin maailmassa tapahtuu koko ajan kaikkea ikävää. Mitä ihmettä tässä voisin tehdä?
Kommentit (23)
On ihan mahdollista hankkia perhe, olla lapsille hyvä äiti ja pitää silti miestä kaikkena kaikessa.
1
Elämän voi rakentaa aina uudelleen. Niin teen nyt itsekin.
Minulla on työ ja oma tuore asunto. Aikuiset lapset voivat hyvin.
Aion keskittyä niihin asioihin, joihin ei ollut ennen aikaa. Ja sisustaa juuri kuten itse haluan.
Miten olisi pariterapia?
Terapia? Ei se auta, jos rakkaus on lopussa, mutta auttaa eroamaan sopuisammin.
Eroa ei kannattaisi käyttää uhkauksen omaisesti, vaan sanoa siitä vain, jos ihan oikeasti tahtoo erota. Jos miehesi on vähäpuheinen tyyppi, hän on ehkä miettinyt jo asiaa itsekseen ja ajattelee, että erotaan sitten. Yleensä molemmat puolisot ovat tyytymättömiä, tosin eri asioihin, kun siinä tilanteessa ollaan, ettei suhde enää toimi.
Koettakaa mennä terapiaan yksityisesti, niin ei tarvitse jonottaa.
Miehet harvemmin haluavat erota, kuin naiset. Eli voi olla, ettei lomailusta eri kohteissa seuraa mitään.
Jos miehesi ei ole puhuvaa sorttia, ei puhuminen välttämättä isoissa määrin ole ratkaisu. Jospa sanoisit vaan ihan suoraan miehelle, että et toivo eroa tai erillään oloa ja toivot että teillä olisi jatkossa mukavaa yhdessä ja alatte tehdä asioita, joista molemmat tykkää. JA sanot, että koet että viime aikoina on ollut jo mukavampaa yhdessä.
En siis tiedä kumpi eroa ehdotti, jos mies ja sitä haluaa, voi olla ettei tuo auta, jos sinä ja mies siitä loukkaantui sydäntä myöten, voi sekin olla ongelma, mutta jos kummallakin on edes vähän halua yrittää yhdessä tuosta yhdessä tekemisestä voisi olla tie eteenpäin.
Otit itse eron puheeksi ja nyt siis et halua sitä. Erolla uhkailu on typerin mahdollinen ase parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Otit itse eron puheeksi ja nyt siis et halua sitä. Erolla uhkailu on typerin mahdollinen ase parisuhteessa.
Tämä on aivan totta. Silloin vain kun puoliso on hyvin vähäpuheista sorttia niin, jotta saisi edes jotain puhetta aikaiseksi niin tämä tuntui silloin jonkinlaiselta keinolta. On hyvin huono ase, tiedän sen. Ja kaduttaa.
Ei kannattaisi rakentaa elämäänsä materian ja ihmissuhteiden varaan.
Miehesi sen sijaan tietää, että ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi rakentaa elämäänsä materian ja ihmissuhteiden varaan.
Nyt en ymmärrä....
minkä varaan elämä sitten kannattaa rakentaa jos ei ihmissuhteiden?
Materian varaan en ole rakentanutkaan. Jos näin olisi, olisin varmastikin tehnyt uraa ja pitkiä työpäiviä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan uuden miehen etsintään sen kakaralauman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan uuden miehen etsintään sen kakaralauman kanssa.
Ehkä viimeinen asia mitä nyt toivoisin olisi uusi ihmissuhde
Ap
Onko tämä joku uusi salamashensuuri, että viestin sisältö häviää ennen lähettämistä?
Alkaa kummasti työt miestä kiinnostaa, jos kotona on vaikka 5 lasta repimässä lahkeesta.
Jos miehesi ei ole ollut se, joka on sinulle kaikki kaikessa, ei ero olisi kovin ihmeellinen seuraus. Ällöttää nää akat, joille lapset ovat omaa miestä, eli toista täysijärkistä aikuista, tärkeämpiä.