Syylän poisto jalkapohjasta hapolla
Syylend 5ml muurahaishappoa on kallista ostaa apteekista. Käykö siihen joku muukin happo, jos samoin tekee sen käsittelyn?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Onko syylend tuotteessa merkitty muurahaishapon vahvuus? Entä jos tuo litran pullossa oleva 85 prosenttinen on liian kovaa kamaa.
Ostin tuota 85-prosenttista syylän tappamiseen, mutta yrittäessäni löytää syylendissä olevaa pitoisuutta vahvemman laimentamiseksi syylendiä vastaavaksi en sitä mistään löytänyt.
Eli tuo 85 prosenttinen on todennäköisesti liian vahvaa tavaraa.
Mikäli jollain on tieto ja linkki syylendin vahvuudesta linkatkaa se tänne, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
85% on helppo laimentaa.
Niin on joo, kun vaan tietäisi oikean vahvuuden.
Kysy apteekkista syylendin vahvuus, kyllä se tujua on, mulla on pullo sitä.
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä niin saat kerralla avun. Siihen sumutetaan kylmää typpeä ja syylä jäätyy ja kuolee. Se on hidasta kotikonstein.
Missä lääkärissä pitää käydä että saa kerralla avun?
TK:ssa ei pääse edes lääkäriin asti. Terkkari käskee mennä jalkahoitajalle. Jalkahoitaja ei uskalla koskea syylään kun se näyttää niin pahalle.
Ihotautilääkäri käski poistamaan sen itse.
Siinä se syylä on nyt monta vuotta tököttänyt. En ole saanut sitä poistettua itse. Se on aika hankala kun se kasvattaa ison kovettuman suojaksi. Sen kovettuman olen monta kertaa saanut poistettua, mutta itse syylää en.
Vituttaa.
Ehkä se kirveellä lähtisi. Sitten voisi päästä sinne lääkäriinkin.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy lääkärissä niin saat kerralla avun. Siihen sumutetaan kylmää typpeä ja syylä jäätyy ja kuolee. Se on hidasta kotikonstein.
Missä lääkärissä pitää käydä että saa kerralla avun?
TK:ssa ei pääse edes lääkäriin asti. Terkkari käskee mennä jalkahoitajalle. Jalkahoitaja ei uskalla koskea syylään kun se näyttää niin pahalle.
Ihotautilääkäri käski poistamaan sen itse.Siinä se syylä on nyt monta vuotta tököttänyt. En ole saanut sitä poistettua itse. Se on aika hankala kun se kasvattaa ison kovettuman suojaksi. Sen kovettuman olen monta kertaa saanut poistettua, mutta itse syylää en.
Vituttaa.
Ehkä se kirveellä lähtisi. Sitten voisi päästä sinne lääkäriinkin.-ohis
Niin juurikin, mutta syylendillä lähtee, se kovettuma päältä pitää kärsiä ottaa ensin pois. Sitten pumpulipuikolla syylend dippaus, pidät vähän kauemmin puikkoa. Toistat 2kert viikossa, niin kauan että lähtee. Kova nahka aina ensin pois. Joulua jo siistit jalkapohjat, ilman syyläkipua.
Silloin on sopivasti käsitelty, kun syylä menee ensin vaaleaksi heti käsittelyn jälkeen ja seuraava päivänä on jo tummunut. Muuten ei tehoa tuo aine.
Mulla on nyt kaksi kertaa jäädytetty lekurin toimesta jalkapohjan syylä, ei vaikutusta. Olen itse sitä jäädyttänyt "sata kertaa" eli varmaankin jotain 15-20 kertaa, ei vaikutusta. On testattu kaikki poppakonstit, ei vaikutusta.
Ja siis lääkäri on todennut, että tuo on syylä, ei mitään muuta.
Löytyisiköhän tuota muurahaishappoa muualta, AIV-rehussahan ne sitä käyttää kanssa. Hankkija?
Hunajantuottajat käyttävät tuota, pitäisiköhän käydä kysymässä naapurikylältä...
Alle 5e litrakin tuota myydään, pikaisesti googletin.
Vierailija kirjoitti:
Kynsilakalla lähtee
Lähteekö todella?
Millä lakalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kynsilakalla lähtee
Lähteekö todella?
Millä lakalla?
Mulla on ainakin lähtenyt kaikki syylät ihan tavallisella kynsilakalla.
Jesarilla lähtee sieltä missä teippi pysyy. Ei onnistu jalkapojasta.
Ennen sai apteekista lapis-kyniä. Sillä lähti känsät helposti. Varovasti piti kostean tikkuun otta siitä kynästä ainetta ja laittaa känsän päälle. Se meni mustaksi ja hävisi jonkun ajan kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Jos on yksittäinen ja sitkeästi takaisin kasvava, voi ollakin luomi.
Rassaaminen voi muuttaa sen melanoomaksi.
Puolisollani kävi näin, onneksi ei ehtinyt levitä.
Miksi tämä kerää alapeukkuja?
Ennen vanhaan jalkapohjan kipeä syylä lähti kun alkoi käyttämään aitoja villasukkia jaloissaan. Paljaissa jaloissa. Veljeltä lähti sillä tavoin ja itseltäni. En tiedä miksi, mutta veli oli jo menossa kirurgiseen toimenpiteeseen ja syylä ehti hävitä muutamassa viikossa.
Syylät on joillain tosi hankalia ja eri ihmisillä tuntuu toimivan eri hoitomenetelmät. Mulla oli pitkään (melkein 20 vuotta varmaan) ongelmia syylien kanssa, jaloissa ensin ja sitten vähitellen enemmän ja enemmän käsissäkin, jolloin se alko jo häiritsemään aika lailla.
Monenlaista koitin niiden poistamiseen, syylend jne johtivat ihon rikkoutumiseen syylän vierestä välillä, teippi + viinietikka auttoi vähän mutta ei poistanut syyliä, joku ärsyyntyi jopa ja kasvoi vaan isommaksi, kotijäädytyspaketit ei toimineet juurikaan. Lääkärille en mennyt jäädyttämään eli siitä ei ole kokemusta.
Ajattelin jo että varmaan ikinä en niistä eroon pääse kunnes löysin tutkimuksia syylien hoidosta vitamiinien avulla ja redditistä löysin ihmisten kokemuksia myös siitä (voi googlettaa vaikka reddit warts vitamin A tai vitamin a warts, tms).
Tuon perusteella aloin ottamaan monivitamiini- ja sinkkitabletteja (minisunin monivitamiini muoti plus ja bioteekin super sinkki +kupari) 1 tabletti kumpaakin päivittäin ja illalla ennen nukkumaanmenoa Bella Vita-voidetta syylien päälle yöksi (koska se sisältää A-vitamiinia). Nyt reilu 3kk myöhemmin käsistä hankalimmat on poissa ja jaloista paranemassa hyvää vauhtia, mikä tuntuu uskomattomalta melkein kun niin kauan olivat vaivana.
En yleensä halua antaa näin yksityiskohtaisia ohjeita ehkä jopa suurelle määrälle tuntemattomia oman kokemuksen perusteella mutta teen nyt poikkeuksen koska mulla tuo toimi niin yllättävän hyvin vuosien riesan jälkeen ja tämä on vinkki johon suomalaisilla keskustelupalstoilla en ainakaan muista juuri törmänneeni.
Jos tietää että vitamiinivalmisteet ja ravintolisät pitäis sopia itselle ja tuota lähtee koittamaan niin kannattaa varautua siihen, että useampi kuukausi tuossa varmaan vierähtää. Apteekista kannattaa kysyä neuvoa noiden suhteen myös. Houkutus voi jollain olla ottaa isompia annoksia kerralla mutta liialliset määrät vitamiineja aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia ja liiallinen sinkki voi johtaa jopa sinkkimyrkytykseen. Sinkkilisät myös aiheuttaa joillekin vatsaongelmia ja niiden jatkuvan käytön haittoja esim. suolistolle ei tunneta hyvin. Eli kannattaa pysyä apteekissa neuvotuissa määrissä ja kysyä sieltä neuvoa.
Onnea kaikille syylätaisteluun!
11-v. Tyttärellä oli todella sitkeät kaksi syylää jalassa ja kaikki apteekin ja netin konstit koitettiin. Ihotautilääkäri poisti laserilla ja eipä ole sittemmin näkynyt. Maksoi silloin 180 euroa, ja apteekkiin meni sitä ennen enemmän.......
Vierailija kirjoitti:
Syylät on joillain tosi hankalia ja eri ihmisillä tuntuu toimivan eri hoitomenetelmät. Mulla oli pitkään (melkein 20 vuotta varmaan) ongelmia syylien kanssa, jaloissa ensin ja sitten vähitellen enemmän ja enemmän käsissäkin, jolloin se alko jo häiritsemään aika lailla.
Monenlaista koitin niiden poistamiseen, syylend jne johtivat ihon rikkoutumiseen syylän vierestä välillä, teippi + viinietikka auttoi vähän mutta ei poistanut syyliä, joku ärsyyntyi jopa ja kasvoi vaan isommaksi, kotijäädytyspaketit ei toimineet juurikaan. Lääkärille en mennyt jäädyttämään eli siitä ei ole kokemusta.
Ajattelin jo että varmaan ikinä en niistä eroon pääse kunnes löysin tutkimuksia syylien hoidosta vitamiinien avulla ja redditistä löysin ihmisten kokemuksia myös siitä (voi googlettaa vaikka reddit warts vitamin A tai vitamin a warts, tms).
Tuon perusteella aloin ottamaan monivitamiini- ja sinkkitabletteja (minisunin monivitamiini muoti plus ja bioteekin super sinkki +kupari) 1 tabletti kumpaakin päivittäin ja illalla ennen nukkumaanmenoa Bella Vita-voidetta syylien päälle yöksi (koska se sisältää A-vitamiinia). Nyt reilu 3kk myöhemmin käsistä hankalimmat on poissa ja jaloista paranemassa hyvää vauhtia, mikä tuntuu uskomattomalta melkein kun niin kauan olivat vaivana.
En yleensä halua antaa näin yksityiskohtaisia ohjeita ehkä jopa suurelle määrälle tuntemattomia oman kokemuksen perusteella mutta teen nyt poikkeuksen koska mulla tuo toimi niin yllättävän hyvin vuosien riesan jälkeen ja tämä on vinkki johon suomalaisilla keskustelupalstoilla en ainakaan muista juuri törmänneeni.
Jos tietää että vitamiinivalmisteet ja ravintolisät pitäis sopia itselle ja tuota lähtee koittamaan niin kannattaa varautua siihen, että useampi kuukausi tuossa varmaan vierähtää. Apteekista kannattaa kysyä neuvoa noiden suhteen myös. Houkutus voi jollain olla ottaa isompia annoksia kerralla mutta liialliset määrät vitamiineja aiheuttaa kaikenlaisia ongelmia ja liiallinen sinkki voi johtaa jopa sinkkimyrkytykseen. Sinkkilisät myös aiheuttaa joillekin vatsaongelmia ja niiden jatkuvan käytön haittoja esim. suolistolle ei tunneta hyvin. Eli kannattaa pysyä apteekissa neuvotuissa määrissä ja kysyä sieltä neuvoa.
Onnea kaikille syylätaisteluun!
Todennäköisesti olisi lähtenyt muutenkin, papilloomavirus aiheuttaa syylät jotka lopulta häipyvät itsestään, uusii myös helposti. Voi tietenkin aktivoitua siitä, jos yleiskunto heikkenee esim se vitamiinipuutos.
85% on helppo laimentaa.