Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolison paha uupuminen, mutta ei tee asialle mitään. Ero?

Vierailija
17.11.2022 |

Olen ollut mieheni kanssa 15 vuotta yhdessä. Olen jo vuosia sitten huomannut miehen väsymyksen ja uupumisen, mutta aina siihen on löytynyt joku syy. Nyt tilanne on mennyt niin pahaksi, että mies vaan makaa ja koomaa sohvalla puhelimen kanssa. Kiroilee ja äyskii minulle ja lapsille. Ihan vaan se, että 3v lapsi puhui ruoka suussa, sai miehen ihan kihisemään kiukusta puhu vi@tu kun suu on tyhjä.
Mies ei saa nukuttua öisin edes unilääkkeellä. Hän menee jo 21 sänkyyn ja käskee minun mennä myös nukkumaan, koska ei saa nukuttua (makkarissa, jossa ovi) jos on edes himmeät valot päällä muualla talossa Unohtelee asioita. On lähtenyt vahingossa minun työautolla omaan työhön, unohtanut antaa lapselle ruuan jne jne

Olen ollut mieheni tukena pitkään, mutta kauanko minun tulee taipua? Mies ei suostun menemään lääkäriin tai muutenkaan myöntämään, että hänellä on ongelma. Hän löytää syyn aina ulkopuolelta (minusta tai lapsista). Mies ei tunnu kumppanilta vaan yhdeltä lapsistani.

Onko muita, jotka ovat olleet samassa tilanteessa? Voiko tällaisesta selvitä? Alkaa kyllästyttää sylkykuppina oleminen. Mielestäni mieheni on itse vastuussa omasta jaksamisestaan ja mielenterveydestään, eikä voi syyttää vaan minua tai lapsia. Pelkään myös, mitä tuo miehen tiuskiminen ja kiroilu tekee lapsille

Neuvoja?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tarina sieltä tähän iltaan.

Vierailija
2/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako työtön ja stressitön mies? Niin arvelinkin.

Vierailija
4/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän mielikuvitusprovot, osa 28474843929174

Vierailija
5/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske lääkäriin tai edes juttelemaan. Mulla sama tilanne vaimon kanssa. Suuttuu kaikesta. Voimia

Vierailija
6/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan! Masennus päällä.

Vierailija
7/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero

Vierailija
8/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse lähdin tollasesta, lapsia ei ollut onneksi, mut en tosiaan enää kestänyt sitä sylkykuppina olemista kun toinen ei halua edes yrittää hakea apua ja vuosia sitä katselin, olisi pitänyt lähteä aiemmin. Sulla on velvollisuus suojella lastakin, oppii kohta pelkäämään isänsä, jos ruoka suussa puhuminen aiheuttaa huutoraivarin. EIkä voida olettaa että koko muu perhe elää vuosia varpaillaan kun "iskällä on vähän vaikeaa".

Vierailija
9/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tältä palstalta et tule saamaan apua. Mutta jos vielä yrität, niin älä kerro sukupuolia vaan puhu vain puolisosta.

Vierailija
10/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihan tosi juttu mutta eipä näköjään kannattanut tulla täältä kyselemään. Aika loukkavaa, kun kysyy vertaistukea, saa provosyytöksiä.

Ja ei en vaihtaisi miestäni työttömään ja stressittömään. Mutta jos nykyinen tekee koko perheen ilmapiiristä negatiivisen ja räjähdysherkän, niin mielummin olen yksin.

Ap

Vierailija
11/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ap : Olen jo lähtökuopissa !

Minä, uupunut, tylsistynyt jätän sinut.

Älä itke ja vollaa.

Hyvää jatkoa vaan.

Vierailija
12/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu lääkäriin eikä pariterapiaan, eroaisin.

Vierailija
13/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille asiallisesti vastanneille! Olen pyytänyt monta kertaa menemään lääkäriin, mutta ei suostu. Epäilen myös hänellä masennusta/uupumusta.

Vierailija
14/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisiko mies menemään työterveyteen keskustelemaan tilanteestaan? Aseta selvät rajat miehen käytökselle, jos rikkoo ne, heti vähintään asumisero.

Vierailija
15/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuisiko mies menemään työterveyteen keskustelemaan tilanteestaan? Aseta selvät rajat miehen käytökselle, jos rikkoo ne, heti vähintään asumisero.

Ei ole suostunut, koska vika uupumiseen ei ole kuulemma hänessä, vaan minussa ja lapsissa. Mutta kyllä tähän joku raja pitää vetää. Ei tällaista voi määräänsä enempää katsella.

Asiasta tekee vaikean se, että mies tuki minua, kun sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Toisaalta, minä hain apua. Aloitin lääkityksen ja kävin pitkän psykoterapiajakson ja paranin. Olen miehen tuesta ikuisesti kiitollinen. Nyt asia vaan tuntuu hankalalta, koska mies ei vain suostu hakemaan apua.

Vierailija
16/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutmut, ämä-ämä-ämä

Mä lähden !

(huom. se aloitekyvytön, muka- masis, - vakavaa sairautta joo..

mutmut kyllästynyt. Ei muuta ollut!

Ei Rakkautta ! Mies bi tai homo?)

Vierailija
17/19 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan tosi juttu mutta eipä näköjään kannattanut tulla täältä kyselemään. Aika loukkavaa, kun kysyy vertaistukea, saa provosyytöksiä.

Ja ei en vaihtaisi miestäni työttömään ja stressittömään. Mutta jos nykyinen tekee koko perheen ilmapiiristä negatiivisen ja räjähdysherkän, niin mielummin olen yksin.

Ap

Terapia auttaa, suosittelen myös perheterapiaa.

Vierailija
18/19 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoo jo vuosia huomanneensa miehen väsymisen ja uupumuksen ja silti on vaan lapsia tehty, tuossahan kerrotaan 3-vuotiaasta. Jos tää ei oo provo, niin en käsitä, että missä koomassa puolisot elävät, kun tekevät vielä lapsia lisää kuormittamaan. Vai tehdäänkä niitä herättämään puoliso ja liimana yhdessä olemiseen. Että lapsi/lapset laitetaan "pelastamaan" väsynyttä perheen vanhempaa.

Eikö ap voi ottaa puheeksi sitä entistä omaa tilannettaan ja kiittää miestä siitä tukemisesta ja ehdottaa, että nyt hän tukee miestä ja mies menee hakemaan apua.

Joo, oon ollu tuommoisessa perhetilanteessa aikoinaan ja otin eron. Alkoi uusi tasaisempi perhe-elämä.

Vierailija
19/19 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua hakemaan, ihan omastakin perheestä voi tehdä lasun, tiesitkö.

Jos mies ei kuuntele tai halua apua jne, asumusero, vuoden koeajalla. Mikäli haluaa perheen takaisin, hakee sinä aikana apua ja ryhdistäytyy.  Kynnysmatoksi ei kannata pysyvästi jäädä.