Raivostuttaa asunnonkattojat!
Asun vuokra-asunnossa ja asunto on myynnissä. Ja täällä ramppaa vähintään kerran viikkoon vierait ihmisiä asunnonnäytössä!! Ihan todella mua raivostuttaa kun tuntuu että ei saa olla omassa kodissaan rauhassa kun jatkuvasti on joku tulossa kattomaan asuntoa. Tätä on jatkunu nyt kohta kuukauden..
Kommentit (13)
Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista kodissaan. (Vaikkei se olisikaan ihka oma vaan vuokra-asunto. Ihmisillä jotka asuvat vuokralla on myöskin oikeus kotirauhaan) ( ;
Tämä vuokraluukku ei ole myynnissä mutta seuraaville vuokralaisille menossa kunhan vaan joku haluisi tämän vuokrata!! Kattojia kyllä riittää joka viikolle useampiakin. Ottaa jo nuppiin! Voisinkohan jo kieltäytyä näistä näytöistä? Ei omaa elämää enää ollenkaan! Kohta en vastaa enää puhelimeen. Ymmärtäisin täysin jos kämppä olisi oma mutta että vuokralainenkin joutuu kärsimään vieraista pällistelevistä ihmisistä!!! Kohta onneksi muutto edessä.
Mutta se ärsyttää kun jatkuvasti ramppaa vieraita ihmisiä mun kodissa. Asia ois ok, jos vaikka olis yks tai kaks tiettyä päivää kun ne kävis kaikki. Mut näin se ei oo ok, että monena päivänä, monen viikon ajan. Musta tää on jo kotirauhan häirintää tämmönen.
yleisen näytön aikana, tosin silloin voin sopia välittäjän kanssa ajankohdat
Näin minä tein ja lopulta omistaja sopi tietyn näyttöpäivän.
Ei toisen kotiin voi noin vaan lampsia sisään, vaikka kuin on asunto myynissä.
esim lauantaina klo 12-14. Piste.
Vaikka oon vuokralla, mä kuitenkin maksan tästä. Mikä ihmeen oikeus ja velvollisuus mulla on päästää tänne vieraita ihmisiä vähän välilä töllistelemään??? Haluan olla kotonani rauhassa, enkä jatkuvasti varpaillani sen varalta että ovikello soi tuntemattomien toimesta.
Mä en itse ole mikään yltiösiisti, siis niin, että kotimme olis ihan joka hetki edustuskunnossa/esittelykunnossa. Enkä vaadi, että muillakaan pitäisi olla. Silloin, kun jouduin myymään vanhan asuntoni niin, että siinä oli vuokralaisia, teimme sen täysin heidän ehdoillaan/aikatauluillaan. On nimittäin tosi raskasta yrittää elää ja asua tilassa, joka on muille vain nähtävyys. Kyllä ap voisit mielestäni jonkinlaista järkevää ja kannaltasi reilumpaa sopimusta aikatauluista yrittää tehdä.
nimim. meinasi jo perheeltämme hermo mennä omaa viimeisintä kotia itse myydessäkin
ihan miten sattuu,
Ei kauheesti ollut mitään yksityisyyttä tai siis
- ei tehnyt mieli pitää mitään henkilökohtaisia tavaroita esillä
- koko ajan piti olla hyvin siistiä ja edustavaa (saatiin kerran muistutus, että oli sotkuista; herätyskellosta oli loppunut patterit ja tuli kauhee hoppu aamulla molemmilla duuniin ja jäi sänky petaamatta, muutama vaate hujanhajan ja astiat tiskaamatta ja keskenpäivää välittäjä oli laittanut viestin, että joku tulee katsomaan asuntoa, eikä miehen kanssa kumpikaan keritty kesken duunipäivää mennä siivoomaan sitä sotkua).
En nyt jaksa kaivaa laista täsmällistä sanamuotoa, mutta vuokralaisen on päästettävä tuollaisessa tilanteessa asunnon katsojat sovittuna aikana kohtuullisessa määrin katsomaan asuntoa. Eli esim. kerran viikossa muutama tunti (etukäteen sovittu) pitäisi olla ok. Missään tapauksessa ei tarvitse suostua jatkuvasti ramppaaviin katsojiin, eikä heitä (tai vuokraisäntää) tarvitse edes päästää sisälle. Vuokralaisellakin on kotirauha.
Jos vuokraisännälle ei kohtuullisuus menisi jakeluu ja haluaisi järjestää itselleen viihdettä ja pokka riittäisi, voisi asunnossa alkaa järjestämään alkuillasta bileitä, kokoamaan 5000 palan palapeliä keskellä eteisen lattiaa, hankkia koiria, jättää kämpän siivottomaan kuntoon ja rintaliivejä ympäriinsä (toimii varmaan vielä paremmin jos on sinkkumiehen asunto) tai järjestää seksiorgioita:) Joko omistaja oppisi kysymään etukäteen tai ainakin saisi naureskella ilmeille. Itselläni ei kyllä pokka riittäisi.
Sen lisäksi välittäjä kävi kerran ja kosteusmittaaja kerran. Saatiin ko. kuukauden vuokrasta 50% alennusta.
Se on ihan vaan neuvottelukysymys. Niin kauan kuin te asutte siellä asunto on teidän hallinnassa. Ei teidän tarvi päästää sinne joka päivä väkeä, jos ette ole asiasta vuokraisännän kanssa sopineet. Te maksatte siitä, että asunto on teidän kotinne.