Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kivunlievityksestä

07.11.2006 |

Monissa luomukeskusteluissa esiintyy termi aquarakkulat. Mitä ne on ja miten ne toimii kivunlievityksessä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pistetään piikillä alaselkään yleensä 2-4. Joillakin tämä vie kuulemma supistuskivut kokonaan selän puolelta pois. Itselläni ei noista ollut mitään hyötyä, muttei niiden kokeilemisesta haittaakaan ole, kun aine, jota selkään piikataan on käsittääkseni ihan vettä vaan. Pistäminen kirpasee jonkun verran, ehkä 20 sekuntia, mutta muuta haittaa aquarakkuloista ei ole. Ja tosiaan joillakin ne on toiminu tosi tehokkaasti, mut riippuu ehkä siitä, missä kohtaa supistukset kelläkin tuntuu voimakkaimpina. Mutta kannattaa niitä varmaan kokeilla synnytyksessä.

Vierailija
2/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ainakin minulla ensimmäisessä synnytyksessä. Se on tosiaan steriiliä vettä, mitä ruiskutetaan ihon alle siinä missä pahimmin tuntuu, myös vatsan puolelle yhtä hyvin kuin selkään. Mulla oli selkä niin kipeä ettei voinut olla mitenkään päin ja siitä syystä " pinnistin vastaan" niin ettei avautumista päässyt kunnolla tapahtumaan. Alaselkään laitettiin 3 rakkulaa ja selkäkipu oli tiessään, avautumistakin tapahtui heti puolessa tunnissa 5 cm!

Aquarakkulan teho perustuu siihen, että se laittaminen sattuu AIVAN HIRVEÄSTI ja sitä kautta vapautuu niin paljon adrenaliiniä tai endorfiineja tai ties mitä kehon omia " morfiineja" että se alkuperäinen kipu häviää. Taitava hoitaja pistää ne rakkulat peräkkäin, samalla kivulla, ja ainakin minulla kannatti ehdottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mazarin kommentoi rakkulan laitosta aiheutuvaa kipua vähän eri tavalla kuin minä. Liekö tässä syy, että hänellä ei auttanut... Mietin vain, että osuiko hänellä ikään kuin väärää paikkaan, mistä johtuen ei laittaminen ei sattunut tarpeeksi ja apukin jäi saamatta.

Vierailija
4/4 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noihin rakkuloihin käytettiin puudutusainetta eikä vettä, joten laittaminen nipisti kipeästi pari sekuntia. Ei niistä tosin apua ollut muuten kuin aikaisemmin sekä selässä että vatsassa ollut kipu siirtyi kokonaan vatsan puolelle ja siis moninkertaistui. Ei kovin häävi kokemus. En taitaisi enää antaa laittaa.

A.A. rv 18+5