Alkaa ottamaan aivoon tämä, että JOKA IKISESTÄ vaivasta määrätään koronatestiin.
Minut on nyt kuluvan vuoden aikana määrätty koronatestiin mm pääkivusta, vatsakivusta, ripulista, pahoinvoinnista jne. Vaikka olisin esimerkiksi saanut ilmiselvästi, vaikka tavallisen mahataudin tuttavani tartuttamana ja selittäisin tämän niin eikun koronatestiin.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan kyseenalista testitapaa? En ikinä anna työntää melkein aivoihin keppiä.
On muitakin tapoja .
No ei ole. Aikuinen ihminen ulisee.
Haluan ammattilaisen arvion testaustavasta . Esim. sylkitesti.nielutesti.
mitä se näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan kyseenalista testitapaa? En ikinä anna työntää melkein aivoihin keppiä.
On muitakin tapoja .
No ei ole. Aikuinen ihminen ulisee.
Nämä menee jonossa turhaan kokeeseen ,kun joku ehdottaa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, niin kauan kun Suomessa ei ole koronaa saatu hallintaan, testejä tehdään. Maissa, joissa homma on paketissa, on niistä voitu luopua. Miten tämä voi tulla yllätyksenä?
Höpsis. Monissa maissa koronaa ei vaan enää huomioida sen kummemmin ja testauksesta on luovuttu tai se on saatavilla vain tietyille ammatti- ja ikäryhmille. Koronaa ei ole "saatu pakettiin" tartuntojen osalta yhtään missään.
Just käytin lapsen lääkärissä terveyskeskuksessa, kun flunssan jälkeen jäi kauhea yskä. Ei edes ehdotettu testiä, kysyttiin vaan, että ootteko kotona testannu
Vierailija kirjoitti:
Noh, niin kauan kun Suomessa ei ole koronaa saatu hallintaan, testejä tehdään. Maissa, joissa homma on paketissa, on niistä voitu luopua. Miten tämä voi tulla yllätyksenä?
Mitkä maat?
Minä kävin tällä viikolla ihan flunssaoireiden kanssa lääkärissä, ei lähetetty koronatestiin.
Vierailija kirjoitti:
No siis miksi te menette sinne?
Jos on kipeä, niin sairastaa kotona. Ei niistä oireista tarvi minnekään ilmoitella, eikä silloin tule mitään "määräyksiä" testeihinkään.
No jos esim tarvitsee töihin lääkärin allekirjoittaman sairaslomatodistuksen?
Tämä tapahtui jo aiemmin mutta minulla oli munuaisaltaan tulehdus. Alkava.
Soitin päivystykseen. Eka tarjottiin koronatestiä mutta sanoin että ei ole koronaa että vti-oireet oli aiemmin jotka meni itsekseen ohi ja nyt nousi kova kuume, selkää särkee ja oksettaa. Ollut sama aiemminkin niin tunnistin oireet ja sanoin että haluan lääkäriin heti enkä odottele vuorokautta jotain testitulosta ja sen jälkeen olenkin sairaalassa antibioottitipassa kun oireet pahentuneet (tapahtuu tosi nopsaa)
Sain sitten luvan lähteä päivystykseen.
Sielläkin meinasivat laittaa minut odottelemaan koronaa sairastavien joukkoon kuumeen takia!
Totesin että en muuten varmasti mene mitään koronaa vielä tähän hankkimaan.
Onneksi sitten lopulta ottivat tulehdusarvot jotka koholla, vti pikatestin joka positiivinen ja pääsin normaalille puolelle.
Pakko oli sen verran vielä sairaanhoitajan veetuilla että tämmöiset hoidetaan yleensä omalla terveysasemalla arkipäivänä.
Ihme asiakaspalvelua kyllä eikä kestetä kun potilas pitää oikeuksistaan kiinni.
Munuaistulehduksessa mitään seuraavaa päivää odotella.
Sillehän me täällä emme voi mitään, että ap on aivokuollut. Mene vain testeihin ja piikille jatkossakin-saat tehdä niin loppuikäsi,joka ei tule olemaan järin pitkä.
Miehellä oli vatsa sekaisin, norovirus, ja työterveydestä käskettiin koronatestiin. No eipä todellakaan mennyt, kun tavaraa tulee molemmista päistä holtittomasti! Mitä niillä oikein päässä liikkuu
Mä olen tämän kahden vuoden aikana juossut lekureilla vaikka kuinka paljon, eikä ole koskaan edes mainittu mitään koronasta. Ainoastaan vaadittu käyttämään rättiä naamalla, eikä sitäkään aina. Käyn tosin ainoastaan yksityisellä (työteveyshuollossa) niin ehkä siellä sitten on eri meininki?
Jännä. Minua ei ole määrätty kertaakaan. Teen lähityötä sosiaalialalla. Käytän edelleen asiakastyössä maskia.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä oli vatsa sekaisin, norovirus, ja työterveydestä käskettiin koronatestiin. No eipä todellakaan mennyt, kun tavaraa tulee molemmista päistä holtittomasti! Mitä niillä oikein päässä liikkuu
Teillä ei kotona ole kotitestejä???
Eilen tuli taas viikon kuolinluvut.
260 ihmistä kuollut koronaan viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui jo aiemmin mutta minulla oli munuaisaltaan tulehdus. Alkava.
Soitin päivystykseen. Eka tarjottiin koronatestiä mutta sanoin että ei ole koronaa että vti-oireet oli aiemmin jotka meni itsekseen ohi ja nyt nousi kova kuume, selkää särkee ja oksettaa. Ollut sama aiemminkin niin tunnistin oireet ja sanoin että haluan lääkäriin heti enkä odottele vuorokautta jotain testitulosta ja sen jälkeen olenkin sairaalassa antibioottitipassa kun oireet pahentuneet (tapahtuu tosi nopsaa)
Sain sitten luvan lähteä päivystykseen.
Sielläkin meinasivat laittaa minut odottelemaan koronaa sairastavien joukkoon kuumeen takia!
Totesin että en muuten varmasti mene mitään koronaa vielä tähän hankkimaan.
Onneksi sitten lopulta ottivat tulehdusarvot jotka koholla, vti pikatestin joka positiivinen ja pääsin normaalille puolelle.
Pakko oli sen verran vielä sairaanhoitajan veetuilla että tämmöiset hoidetaan yleensä omalla terveysasemalla arkipäivänä.
Ihme asiakaspalvelua kyllä eikä kestetä kun potilas pitää oikeuksistaan kiinni.
Munuaistulehduksessa mitään seuraavaa päivää odotella.
Senhän tämä korona on paljastanut, että kaikki eivät valitettavasti ole ammattilaisia terveydenhoidonkaan puolella.
Minä taas menin vuosi sitten pahoissa kivuissa päivystykseen, ja fiksu lääkäri arvasi heti ensi sekunnilla, mistä on kyse. Laittoi kusitesteihin, eikä puhunut koronasta mitään, vaikka taatusti näki omakannasta, ettei mulla oo k-rokotuksia, eikä k-testejä tehty. Niin olin kiireinen tapaus, että soitti heti perään testitulokset ja antoi reseptin apteekkiin. Ekat lääkkeet otin parin tunnin päästä lääkäriin pääsystä, ja paraneminen alkoi välittömästi. Nyt vuoden päästä jälkitarkastuksessa todettiin mun parantuneen 100%:sesti.
Ei Helsingissä ainakaan ole päässyt testiin pitkään aikaan, ellei ole terveydenhuollon ammattilainen. Ihmetyttää miten erilaista hoito on eri puolilla maata. Luulisi, että vaikka THL voisi ohjeistaa yhtenäisesti eri tahoja.
Moni kyllä muuttaa Espanjaan saamaan kunnollista terveydenhuoltoa. Surkuhupaisaa, kun aiemmin sitä pidettiin tehottomana takapajulana, nyt meillä on itsellä Euroopan kallein ja tehottomin terveydenhuolto, jossa näköjään alueelliset erot ovat merkittäviä.
Ärsytys loppuu sillä, että et mene lääkäriin. Varmasti sieltä pseudofoorumilta löytyy ohjeita muidenkin vaivojen kotikutoiseen taltuttamiseen ilman vahingollisia lääkkeitä.
Höh, jos jo ennakolta tiedät mikä sinua vaivaa niin tilaat netistä lääkkeet niin ei tule pipiä nenään koronatestistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä maat?
Pohjois-Korea ja Venäjä.