Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri varasti nukutuslääkettä Taysissa

Vierailija
17.11.2022 |

Tulee vähän karmiva fiilis tästä. Mihinköhän on tota lääkettä käyttänyt, kun eipä siitä varmaan muuhun käyttöön ole iloa kuin tarkoitukseensa, eli anesteettina. Tulee vaan mieleen uhrien tainnuttaminen...

https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000009207902.html

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tää lääkäri nukuttaa itsensä näillä lääkkeillä joka ilta uneen. Säätelee itse miten syvä nukutus tulee ja miten kauan on unessa. Aamulla herää virkeänä uuteen päivään. Ei tarvitse apteekista käydä unilääkkeitä.

Vierailija
62/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitti keränneensä aineistoa tutkimustaan varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ou nou. Mihin tässä enää pystyy luottamaan? Mihin tosiaan ihminen tarvii tuota ellei oo pahat mielessä?

Kuka luottaa varauksetta toiseen ihmiseen?

Vierailija
64/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä, miten tuollaisen muutaman purkin puuttuminen edes huomataan? Ja voiko siitä ketään ilman todisteita syyttää?

Vierailija
65/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsopimus purettiin välittömästi. Taas yksi lääkäri sitten vähemmän. Se siitä hoitojonojen lyhentämisestä.

Se siitä rikollisten työllistämisestä.

Vierailija
66/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin että anestesialääkärit saattavat jäädä koukkuun nukutusainehöyryihin.

En tiedä sitten olisiko näin.

Minulle on eräs lääkäri kertonut, että anestesialääkärit kuuluvat niihin lääkäriryhmiin, joilla on paljon mielenterveysongelmia, ja ainakin Britanniassa anestesialääkäreiden itsemurhaluvut ovat kuulemma ihan omaa luokkaansa.

Täällä yksi anestesialääkäri. Koen olevani ainakin vähän hullu kun kirjoitan tälle palstalle. Lähipiirissä ei ole suisidin tehneitä mutta joitakin tiedän tappaneen itsensä kun työ on ollut koko elämä. Nykyisessä työpaikassa lääkäreillä ei ole pääsyä lääkekaapille mikä on vähän epäreilua.

Vierailija
67/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ymmärrä, miten tuollaisen muutaman purkin puuttuminen edes huomataan? Ja voiko siitä ketään ilman todisteita syyttää?

Leikkaussaleissa toiminta on erittäin järjestelmällistä ja tapana on huolehtia sali valmiiksi seuraavaa työpäivää varten. Jos asiat eivät ole kunnossa niin edellispäivän anestesiahoitaja saa palautetta että miksi unohtui täyttää sevopönttö. Kyseisen sevofluraanivaras jäi kiinni valvontakameran kuvissa. Meillä ainakin on joka salissa kamerat valvomassa toimintaa ihan ympäri vuorokauden.

Vierailija
68/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain luin että anestesialääkärit saattavat jäädä koukkuun nukutusainehöyryihin.

Minulle on eräs lääkäri kertonut, että anestesialääkärit kuuluvat niihin lääkäriryhmiin, joilla on paljon mielenterveysongelmia, ja ainakin Britanniassa anestesialääkäreiden itsemurhaluvut ovat kuulemma ihan omaa luokkaansa.

Täällä yksi anestesialääkäri. Koen olevani ainakin vähän hullu kun kirjoitan tälle palstalle. Lähipiirissä ei ole suisidin tehneitä mutta joitakin tiedän tappaneen itsensä kun työ on ollut koko elämä. Nykyisessä työpaikassa lääkäreillä ei ole pääsyä lääkekaapille mikä on vähän epäreilua.

Tämä on Suomen suosituin anonyymi keskustelupalsta. Taitaa olla myös ainoa? Minulla oli lääkäri-sukulainen, joka oli täysin työhullu. Hän oli kuin kissa pistoksissa vapaa-ajalla. Ei puhettakaan, että olisi hankkinut vaikka jonkin harrastuksen työnsä vastapainoksi. 

Vierailija
69/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin on? Eiväthän ne leikkaa potilasta.

Anestesialääkäri on kriittisin henkilö leikksuksessa.

Kirurgi vain leikkaa ja apukirurgit ja erikoistuvat seuraavat ja avustavat.

Anestesialääkäri vastaa potilaasta elintoimintojen osalta, koko leikkauksen ajan.

Seuraa verenpainettö, sydäntä, keuhkoja, hengityskinetta, verensiir

Sanoisin että tärkein työntekijä leikkaussalissa on kirurgi ainakin sellaisessa tapauksessa jossa tehdään henkeä pelastavaa kirurgiaa kuten aortan repeämisessä. Toki kaikkia tiimin jäseniä tarvitaan jotta kaikki sujuu asianmukaisesti. Anestesialääkäri ei todellakaan pärjää yksin vaan hän tarvitsee anestesiahoitajan tai useamman jos potilas vuotaa kovasti.

Vierailija
70/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linnaanhan tuosta pitäisi joutua.

20 päiväsakkoa... Ehkä silläkin oli lieventävänä tekijänä vakityö. 

Vierailija
71/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on Suomen suosituin anonyymi keskustelupa

Omassa työpaikassa henkilöstötilanne on parantunut joten tällä hetkellä ei yleensä ole niin että pitäisi tehdä montaa asiaa rinnakkain mikä on mahtavaa. Päivystyksiä on vähemmän mikä tarkoittaa vähemmän rahaa ja parempaa jaksamista. Työn vastapainoksi kannattaa harrastaa jotakin niin että työasiat unohtuvat ainakin hetkeksi. Jaksamista parantaa säännölliset elämäntavat ja liikunta ainakin omalla kohdallani.

Vierailija
72/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet sakot sai ja työllistyi yksityissektorille. Onnea potilaille!

Vierailija
73/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdessä luki näin: Tuomittu ei ole enää Pirkanmaan hyvinvointialueen palveluksessa vaan työskentelee lääkärinä yksityisellä puolella.

Aika hurjalta tuntuu, että on tuomittu tuollaisista teoista ja toimii sitten jutun mukaan edelleen lääkärinä yksityisellä puolella, kun anestesialääkärin työ on kuitenkin hyvin  vastuullista.

Vierailija
74/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se on tutkinut, jos kerran tutkimusta varten varasti? Onko sillä joku rottakasvattamo kotona ja nukuttelee siellä rottia?

Vierailija
75/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pisti kerran merkille töissä (sairaanhoitaja), kun elvytyskärrystä kummallisesti puuttui yksi Propofoli-ampulloista, vaikka olin kärryn juuri täyttänyt (ja poistunut huoneesta hetkeksi).

Paikalla oli tuolloin potilaan lisäksi vain anestesialääkäri, joka sitten ko potilasta nukuttaessaan (Propofolilla) kovasti kehui potilaalle, että sillä nukutusaineella näkee kauniita unia...

Vierailija
76/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 päiväsakkoa... Ehkä silläkin oli lieventävänä tekijänä vakityö. 

Eikös se vedonnut käräjillä siihen että oli humalassa, puhalsi kiinni jäädessään polisien puhalluttaessa ihan kunnon promillet. Että tältä pohjalta tuomiota olisi pitänyt alentaa. On siinä ollut käräjätuomarilla pokassa pitelemistä. Miten pitkälle koulutettu erikoislääkäri edes voi olla noin tyhmä?

Vähän sama tilanne, kun narahtaa rattijuopumuksesta, päätyy käräjille ja tuomitaan, niin alkaa puolustautua "et hei, älkää ny viittikö, siis mähän olin kännissä". Tämäkin on itseasiassa tapahtunut parisen vuotta sitten. 🤣🤣🤣

Vierailija
77/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihderiippuvuus on loogisin selitys. Tota tapahtunutta on vaikea ymmärtää, jollei ole itse addikti tai jollei lähipiirissä ole addiktia. 

Vierailija
78/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi, että miten on voitu huomata lääkkeen puuttuminen? Minä arvelisin, että epäilyn heräämisen takia on alettu seuraamaan tarkemmin kulutusta.

Vierailija
79/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähän samantyyppiseltä mitä MJ teki. Nukkui propofolin ansiosta. Anestesialääkkeistä puhutaan että ne ei muka koukuta. Ehkä ihmiset koukuttuu siihen uneen, jos kärsivät unettomuudesta.

Vierailija
80/86 |
06.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman elämänsä Dexter selvästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi