Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Netflixin 1899-sarja

Vierailija
17.11.2022 |

Aloitin katsomisen, mutta vaikuttaa tosi hämyltä eka jakson perusteella. Onko kukaan katsonut, onko taas näitä ihme sarjoja joissa veivataan ja vatvotaan mutta mihinkään ei päästä? Kannattaako jatkaa katsomista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato seuraavaksi vika jakso, jos ei hommat oo edenneet niin ei kannata katsoa muita jaksoja väliltä.

Vierailija
2/29 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari jaksoa olen ehtinyt nyt illan aikana katsoa, itse tykkään. Vaikuttaa samanhenkiseltä kuin Netflixin Dark-sarja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muropaketisa saanu ainaki tosi huonot arvoatelut. Ite katon just 2 jaksoo. Täähän on darkin tekijöiltä ja dark oli tosi hyvä, paitsi että pari loppu jaksoo jäi multa kahtomatta ku meni niin sekavaks

Veikkaan kyllä että tää sarja on samanlainen sekava sillisoppa 🤦

Vierailija
4/29 |
17.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari jaksoa olen ehtinyt nyt illan aikana katsoa, itse tykkään. Vaikuttaa samanhenkiseltä kuin Netflixin Dark-sarja.

Tulin juuri kirjoittamaan että aloin katsoa tänään koska on Darkin luojien tekemä :D. Ja Darkista tykkäsin todella paljon, eli katsotaan mitä tästä kehittyy.

Vierailija
5/29 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta kattonu kaikki jaksot, tykkään!

Vierailija
6/29 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuudennessa jaksossa ja tykkään kyllä. Dialogi etenkin on herkkua, koska olen opiskellut saksaa, ranskaa ja espanjaa (sekä tietty englantia), ja lisäksi hauska yrittää ymmärtää tanskaa ruotsin ja puolaa tsekin pohjalta. Hieno idea että lähes kaikki puhuvat omaa kieltään vaikka toinen hahmo ei sitä ymmärrä. Ja toimii todella hyvin vaikka ei ehkä ensin uskoisi.

Vierailija
7/29 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Netflix kahdeksan vuotta, viimeiset vuodet vähällä käytöllä.

Olisi saanut jatkoa, mutta suomessa heidän tarjontansa on niin suppea moniin muihin maihin verrattuna, miltei kaikki alkuperäiset britti- sarjat eivät ole valikoimissa.

Lopetin tilauksen.

Vierailija
8/29 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta kattonu kaikki jaksot, tykkään!

Minäkin katsoin jo kaikki jaksot, hyvä sarja! Piti mielenkiinnon yllä loppuun asti, en täysin arvannut miten päättyi, odotan jo kakkoskautta. Toivottavasti siis tulee kakkoskausi. Toivon myös että sarjan tekijöillä on sarjan loppu jo hahmoteltuna eikä tätä venytetä liikaa vaikka suosiota tulisikin.

2

Vierailija
9/29 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin juuri kirjoittamaan että aloin katsoa tänään koska on Darkin luojien tekemä :D. Ja Darkista tykkäsin todella paljon, eli katsotaan mitä tästä kehittyy.

No ilmankos olikin samanoloinen! En etukäteen tiennyt että on samoilta tekijöiltä, mutta huomasin että sarjassa on sama tunnelma ja samantyylisiä pikku koukkuja kuin Darkissa, jonka ykköskaudesta pidin tosi paljon.

2

Vierailija
10/29 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kans katoin viimesen jakson, oli tosi hyvä ja kokoajan tapahtu jotaki, ei ollu yhtään tylsä. Toivottavasti tulee 2 kausi!

Vierailija
11/29 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sarjassa on hyvää? Jakso 3 menossa ja junnaaaa....

Vierailija
12/29 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sarjassa on hyvää? Jakso 3 menossa ja junnaaaa....

Tunnelma, juonenkäänteet, näyttelijöiden kemia, tapahtumapaikka ja mitä lopussa paljastui. Sinnittele vielä pari jaksoa, paitsi jos et ollenkaan pidä aiemmin mainitun Darkin kaltaisista sarjoista.

Vierailija
13/29 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sarja. Onhan se sellainen mysteerisarja niinkuin myös Dark, että asioita paljastuu hitaasti. Minusta se on kuitenkin ainoastaan positiivinen asia, pitää mielenkiinnon yllä kun odottaa että mitä kohta tapahtuu eikä osaa yhtään ajatella että miten juoni tulee menemään. Jos haluaa nopeaa toimintaa, niin ehkä tämä ei ole sellaisen ihmisen sarja.

Vierailija
14/29 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa harvinaisen huono sarja.

Vierailija
15/29 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava sarja!!! Vaatii kyllä keskittymistä (mitä ihmisiltä ei tunnu enää nykyään löytyvän), joten samaan aikaan ei kannata räplätä puhelinta tmv. Itseä ylipäänsä ihmetyttää tyypit, jotka katsoo leffoja ja sarjoja ja samalla räplää puhelinta 🤦🏼

Vierailija
16/29 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli huono.

Vierailija
17/29 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin kaksi jaksoa ja sitten alkoi ärsyttää liikaa. Miksi hitossa kapteeni olisi antanut - 1900-luvun taitteen yhteiskuntaa ajatellen - jonkun tuntemattoman naimattoman naismatkustajan osallistua selvityksiin ja tallustella suoraan kapteenin hyttiin omine lupineen? Miksi jonkun ilmeisesti eurooppalaisen laivayhtiön matkustajina on lähestulkoon kaikkia kansalaisuuksia paikalla? Jne jne. Lisäksi joo, ei mua haittaa sinällään vähemmistöaiheet tai poliittinen kantaaottavuus mitenkään sarjoissa/leffoissa systemaattisesti, mutta miksi hiiskatissa tässä ei ollut yhtä ainoaa jotakuinkin normaalisti käyttäytyvää henkilöä, oli sitten mitä kansalaisuutta tai sukupuolivähemmistöä hyvänsä.

Tykkään yleisesti ottaen scifistä, fantasiasta, maagisesta realismista ym. mutta tämä ei toiminut pätkän vertaa.

Vierailija
18/29 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kaksi jaksoa ja sitten alkoi ärsyttää liikaa. Miksi hitossa kapteeni olisi antanut - 1900-luvun taitteen yhteiskuntaa ajatellen - jonkun tuntemattoman naimattoman naismatkustajan osallistua selvityksiin ja tallustella suoraan kapteenin hyttiin omine lupineen? Miksi jonkun ilmeisesti eurooppalaisen laivayhtiön matkustajina on lähestulkoon kaikkia kansalaisuuksia paikalla? Jne jne. Lisäksi joo, ei mua haittaa sinällään vähemmistöaiheet tai poliittinen kantaaottavuus mitenkään sarjoissa/leffoissa systemaattisesti, mutta miksi hiiskatissa tässä ei ollut yhtä ainoaa jotakuinkin normaalisti käyttäytyvää henkilöä, oli sitten mitä kansalaisuutta tai sukupuolivähemmistöä hyvänsä.

Tykkään yleisesti ottaen scifistä, fantasiasta, maagisesta realismista ym. mutta tämä ei toiminut pätkän vertaa.

Huomaa kyllä hyvin, että katsoit vain pari jaksoa. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja koko sarjan juoni selviää vasta lopussa.

Vierailija
19/29 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä hyvin, että katsoit vain pari jaksoa. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja koko sarjan juoni selviää vasta lopussa.

Ehkä. En vaan viitsi yleisesti tuhlata aikaani sarjaan, jos pari ensimmäistä jaksoa ei vakuuta. Ihan muutamia poikkeuksia on ollut, esim. Raised by Wolvesin katsoin aikoinaan kipeänä ja siitä en ensimmäisten jaksojen perusteella pitänyt, vasta myöhemmin alkoi vetää mukaansa. Tosin ihan samoin jätän kesken kirjan, joka ei ole herättänyt kiinnostusta ensimmäisen sadan sivun jälkeen :)

Vierailija
20/29 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmaisin kaikki kahdeksan jaksoa tänään, kun oli vapaapäivä.

Hieman hidas kerronta ja tietty osin kliseinen, mutta piti silti hyvin otteessaan.

Tosiaan samaa tematiikkaa kuin Darkissa. Ihanan tumma sarja. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä