Järkyttävän kylmä kerrostalossa, jalassa sukat ja villasukat ja silti jalat ihan jäässä
Nenänpääkin jääkylmä. Ja nyt on vasta marraskuu eikä ulkona pakkasta.
Kommentit (40)
Muuta Ok-taloon, täällä on lämmintä!
Onko ikkunat tiivistetty? Helposti tiivistää itse tiivistetarralla.
Mulla puhaltaa pieni lämpöpuhallin lattialla. En halua kotonani palella yhtään.
Mikset osta irrallisia lämmityspattereita?
Tänään on lämpimämpi kuin eilen ja toissapäivänä. Sisällä siis. Stadissa.
Kaikilla on sisälämpö mittari niin että mitä se näyttää.
Meillä omakotitalossa nyt 20,7 ja ulkona -0,2 astetta. Lämmitetään puilla joka päivä varaavaa takkaa.
Paljonko tämä "kylmä" on asteina?
Laita kahdet villasukat päällekkäin. Jo lämpiää.
Ikkunoista tulee vetoa ja koska patterit ovat viileinä niin viileätä ilmaa puhaltaa jaloillesi taukoamatta. Patterien lämpötilaa tulisi nostaa.
Laita kaksin kertaiset villasukat ja fleese vaatteita päälle. Sänkyyn tuplapeitot kaksinkertaisina.
Täällä päin on pikkupakkasta, ja peiton alla palstailen. Laitoin lämmitystä päälle, mutta silti kylmää ilmaa puskee.
Vain mittari on se joka kertoo onko kylmä vai sopiva vai kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Mulla puhaltaa pieni lämpöpuhallin lattialla. En halua kotonani palella yhtään.
Suosittelisitko omaasi?
Jos olet saanut joulu lahjaksi niitä oikein rumia villasukkia niin ota ne nyt käyttöösi jos et ole niitä roskiin vienyt.
Vierailija kirjoitti:
Laita kaksin kertaiset villasukat ja fleese vaatteita päälle. Sänkyyn tuplapeitot kaksinkertaisina.
Fleece vaatteet parhaita lämmittäjiä. Ja liikunta auttaa.
Mäkin palelen kerrostalossa lukemissa joissa ei "pitäisi" palella, eli nytkin lämpömittari näyttää 21,5 ja olen ihan hileessä. Päällä on pitkähihainen T-paita, sen päällä fleecepaita jonka päällä vielä fleece-aamutakki. Jalassa fleeceleggingsit ja verkkarit, jalassa kahdet villasukat päällekkäin.
Ja joo, on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen lääkitys, kontrolleissa käyn vuosittain. Mutta eipä vaikuta tähän paleluun oikeatasoinen lääkityskään!
En tiedä missä asut mutta kyllä täällä länsirannikolla on pakkasen puolella ollut tänään, luntakin sateli vähän. Ja joo kylmä on!