Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiettyjä niveliäni vihloo aina kun niitä rasittaa ja uusia niveliä kipeytyy. Oire sairaudesta?

Vierailija
23.08.2008 |

Vaivoihin kiinnitin huomiota keväällä. Tällä hetkellä vihloo vasenta kyynärpäätä, oikeaa rannetta ja oikeaa polvea. Myös muutaman sormen nivel on alkanut särkemään. Kyynärpää on jo siinä mielessä huonossa kunnossa etten uskalla sillä mitään erityisen painavaa nostella. Se kipeytyy esim. jos kannan siinä painavaa kauppakassia niin että käsi suoristuu äärimmilleen.

Onko tämä normaalia? Johtuuko iästäni, olen 35v?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en usko että olisi reumaakaan.

ap

Vierailija
2/10 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumaa tämä ei ole, mutta reumalääkkeitä popsin ja silloin tällöin käyn reumalääkärillä kontrollissa.

Tulehdusta on nivelten ympäristökudoksissa. Rasitus pahentaa vaivoja ja "vaivapaikka" vaihtelee.

Suosittelen, että käyt lääkärissä. Siellähän se selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan samat nivelet vaivaa. Joskus on parempia aikoja, esim. nyt kesällä on ollut vähemmän särkyä. Kyynärpäähänkin auttaa jo se että on pitkähihainen pusero. Pitäisi tosiaan käväistä lääkärissä, mutta tuolla terveyskeskuksessa suositellaan panadolia vaivaan kuin vaivaan. Lähimmät yksityiset löytyykin sitten vasta matkan päästä lähimmästä kaupungista.

ap

Vierailija
4/10 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käynti ei todennäköisesti auta mitään.

Mulla itselläni on aina selkä, rintakehä ja polvi kipeät. Satunnaisesti yksittäisiä paikkoja, esim. käsivarsi, jalkaterä. Kuitenkin 1-6 krt viikossa. Polvi nesteilee.

Lisäksi ainakin päässa tai niskassa on liikerajoitusta, pääni ei käänny sivuille ääriasentoihin. Selällään en voi maata jne.

Tulehdusarvot on aina koholla. Ja mulla ei ole mikään!

Ainoa diagnoosi oli polvesta vuosi sitten, määrittämätön niveltulehdus. Sellaisia tulee ja menee. Reumalääkettä söin. Ei auttanut.

Mutta koska sain lääkärikäynnillä sormenpäät lattiaan, kaikki on kunnossa.

Kaikki valitukseni on ohitettu, niistä ei ole eoikriisissä mitään mainintaa. Selästä, että potilas sanoo, että selkä hieman kipeä. Mielstäni se oikeasti on todellakin enemmän kuin hieman.

Ja ihan oikealla reumatologilla olen käynyt työterveyslääköärien lisäksi. Poleven nesteilyäkin katsottiin 8kk ennenkuin sain edes reumalääkärille lähetettä. Ajattelin, että siellä sitten valitukset otetaan todesta, mutta ei.

Tulehduskipulääke on se resepti mitä kaikkeen tarjotaan.

Itse luin kyllä netistä, että esim. selkärankareuman diagnoosi voi viivästyä 10 vuottakin.

Joten sori ap, mutta sun avivat ikävä kyllä kuulostavat vielä niin vähäisiltä, että tuskin joku tk-lääkäri niitä minään pitää.

Toivottavasti osaat pitää pääsi oireistasi kertoessasi, ettei sinua vähätellä.

Vierailija
5/10 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin mietin että jos minulla on joku sairaus voisiko sitä hidastaa ja miten. Jos tässä iässä on jo tällaisia särkyjä jotka hankaloittaa arkea (vaikka eihän tuo nyt vielä niin kauheaa ole jos ei pysty kantamaan kauppakasseja molemmissa käsissä) niin mitä sitten kun olen 40v ja missä kunnossa olen kun vihdoin pääsisin eläkepäiviäni viettämään?

ap

Vierailija
6/10 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi samanlaiset säryt kohta synnytyksen jälkeen ja kesti vuoden ennenkuin lääkärit keksivät, että se johtuu estrogeenin puutteesta. Hormonikorvaushoito paransi nopeasti.

Vierailija
7/10 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän vielä, eikä hormonitoimintakaan ole entisellään.

Oliskohan kyse siitä?

ap

Vierailija
8/10 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikorvaushoidolla? Olen luullut että se on vain vaihdevuosivaivoista kärsiville?

ap

Vierailija
9/10 |
28.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kyllä ite nyt epäilee tuota estrogeeni vajetta..

ap

Vierailija
10/10 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin silloin tarjota nivelpsoria. Siinä on kipeytyviä niveliä, varsinkin sormissa ja toki muuallakin. Välillä ne voi paremmin ja sitten taas ärtyy. Sitä vaan ei voi millään verikokeella selvittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä