Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi p*rkele tota kelaaa!!!!

Vierailija
07.11.2006 |

Aivan pakko avautua kun niin sapettaa tuon laitoksen touhu. Onko siellä oikeasti täysin tietämättömiä ja aivotoiminnaltaan vajaita ihmisiä töissä????

Sain ensin kirjeen, jossa väitetään, että kotihoidontukeani koskevaa päätöstä ei voida tehdä koska en ole toimittanut todistusta siitä, että päivähoito kunnallisessa pk:ssa on päättynyt. No, en ole voinutkaan toimittaa sitä paperilla kuten haluavat, koska kela on ITSE ohjeistanut, että KAIKKI päätökset tulevat sähköisesti suoraan päiväkodeilta. Tätä ne nyt ovat ruinanneet jo KAKSI KUUKAUTTA!

No, tänään tuli päätös ja kotihoidontuki myönnetään. MUTTA! Samaan hengenvetoon tuli lisäselvityspyyntö kun minulle on kuulemma maksettu LISÄOSAA koko alkuvuosi (22.30e/kk) vaikka tulomme ovat niin suuret, että emme siihen ole oikeutettuja.

Annoin selvityksen tuloistamme helmikuussa ja päätös oli, että lisäosaa ei makseta. Päätös on mustaa-valkoisella tässä nenäni edessä. Ja nyt ne penteleet väittää,e ttä sitä on maksettu ja se vaaditaan jonkun koron kanssa TAKAISINPERITTÄVÄKSI!

En kuuna päivänä tajua tätä. Tililleni on ilmestynyt säännöllisesti kotihoidontuki alkuvuodesta ihan ok eikä mitään lisäosia. Ja vaikka olisikin ilmestynyt, sehän on kelan moka jos on maksanut vaikka on päätös nenän alla että sitä ei makseta!

AAARRRGGHH!!!! Kylläpä helpotti purkaa tämä. Kiitos.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se on töissäkin, kyllä siellä palkastasi vähennetään, jos joskus sinulle maksetaan liikaa palkkaa.

Vierailija
2/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat maksaneet minulle työttömyyspäivärahaa taannoin ja unohtaneet vähentää sen omavastuuosuuden. Moka oli kelan ja myönsivätkin sen, mutta minä jouduin maksamaan kaiken takaisin. Sain sentään maksaa viidessä erässä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja marsit kelaan huutamaan.

Vierailija
4/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tapauksen, jossa Kela oli päätöksestään huolimatta maksanut tukea edelleen ja sitten peri sitä takaisin... ei joutunut ystävä maksamaan kun pystyi osoittamaan ettei olut hänen virheensä vaan virkailijoiden... taitaa olla tapoja yhtä monta kuin on tekijöitäkin...

Vierailija
5/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulotiedot ja pyydetty laskemaan uudestaan. Tuki väheni silloin, mutta sitä olisikin kuulunut maksaa vielä vähemmän. Kun perintälappu tuli niin valitin ja valitin niin kauan että puolittivat summan. Kun ei ollut minun moka niin en minä sitä ala kokonaan maksamaan. Tulkoon takkiin sitten molempiin suuntiin...

Vierailija
6/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vihdoin selvisi niin käskivät rikkomaan lakia. Koska olisi ollut liian hankalaa " tehdä asia oikein" .

Vierailija
7/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla nyt vastarannan kiiski ja sanoa että itse kun olen asioinut Kelan kanssa niin kaikki on toiminut erinomaisesti ja nopeasti. Asiointi puhelimessa on ollut nopeata, netistä olen saanut sähköposteihin nopeasti vastaukset ja kaikki päätökset ovat olleet oikein.

Ehkä minulla on vain käynyt tuuri, EI MOITTIMISTA.

Vierailija
8/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämä on niin ärrrrsyttävää, että alta pois. En taatusti ala maksaa takaisin ihan periaatteesta VARSINKAAN kun mielestäni se summa, joka alkuvuodesta tilileni kuukausittain tuli, on vain se kotihoidontuen perusosa ILMAN mitään lisiä. Aion olla kovana ja toimittaa joka keleen lapun heille jotta näkevät, että ovat toimineet itse nyt väärin.

ap

Vierailija
9/9 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis jos sinulle on maksettu yksityisen hoidon tukea ennen helmikuuta lisäosalla, niin tuleeko se takaisinperintä sieltä? Eihän sellaista lisäosaa voi periä takaisin, jota ei ole maksettukaan. Siispä tarkista se takaisinperintäpäätös (tai maksuerät netin kautta), miltä ajalta sitä hoitolisää oli maksettu liikaa, mitä ollaan perimässä takaisin...