Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onneksi en koskaan sijoittanut

Vierailija
16.11.2022 |

Vielä puoli vuotta sitten somekanavat pulppusi sijoitushypetystä. Tyypit sijoitti asuntoihin, pörssiin, startuppeihin, velaksikin. Nyt samat henkilöt sanoo toimittajille, ettei he halua edes katsoa sijoituksensa arvoa. Niin rutkasti on tullut takkiin.

Mitä jos sittenkin käyttäisi liikenevät rahat ihan vain omaan hyvinvointiin? Niitä kokemuksia ja elämyksiä kukaan ei ota vaivihkaa meiltä pois :)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sijoittaminen olekaan tarkoitettu jäniksen hermoilla varustetuille ääliöille.

Vierailija
2/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Onneksi OLEN sijoittanut, muuten olisi jäänyt kymmenet tuhannet eurot saamatta osinkoina. Lisäksi pääomina on kymmeniä tuhansia realisoimattomia voittoja. Viimeksi viime viikon perjantaina tuli uusi kaikkien aikojen korkein arvo salkulle. Kuule noilla kymmenillä tuhansilla osinkoeuroilla saa hankittua huomattavan paljon asiita ihan vain omaan hyvinvointiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mä en olis aikoinaan sijoittanut en olisi nyt alle 40v velaton enkä omistaisi asioita mitä omistan ja joutuisin käymään töissä , nyt elän sijotuksillani ja edelleen tienaan niillä hyvin. Paremmin kuin palkkatyössä.

Vierailija
4/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos sijoittaa, ei missään nimessä pidä tehdä sitä siksi koska muutkin. Onnistuneet sijoitukset tehdään omalla järjellä oikeaan aikaan, eli silloin kun muut vielä jahkailee. Somekanavia ja lauman liikkeitä seuraamalla sijoituksista ei tule mitään muuta kuin pyramidipeli. Tuulen mukana kaatuva korttitalo.

Vierailija
5/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sijoittaminen olekaan tarkoitettu jäniksen hermoilla varustetuille ääliöille.

Ei hermoilla mutta valppaudella.

Vierailija
6/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos mä en olis aikoinaan sijoittanut en olisi nyt alle 40v velaton enkä omistaisi asioita mitä omistan ja joutuisin käymään töissä , nyt elän sijotuksillani ja edelleen tienaan niillä hyvin. Paremmin kuin palkkatyössä.

Niin varmaan. Ei kovin virikkeellistä elämäsi tunnu olevan jos av palstalla olet.

Vierailija
7/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa hinnat olla kohdillaan, laatua halvalla. Ostohousut jalkaan.

Vierailija
8/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah. Onneksi OLEN sijoittanut, muuten olisi jäänyt kymmenet tuhannet eurot saamatta osinkoina. Lisäksi pääomina on kymmeniä tuhansia realisoimattomia voittoja. Viimeksi viime viikon perjantaina tuli uusi kaikkien aikojen korkein arvo salkulle. Kuule noilla kymmenillä tuhansilla osinkoeuroilla saa hankittua huomattavan paljon asiita ihan vain omaan hyvinvointiin.

Minkälaista hyvinvointia olet ostellut?

Vierailija
9/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27-vuotisen työurani aikana onnistunut muuttamaan 93% nettopalkastani omaisuudeksi. Olisiko mahtanut onnistua ilman sijoittamista?

Vierailija
10/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sitä sijoittamaan joo. Itse toki olen sijoittanut reilu 23 vuotta 350 €/kk ja joskus satunnaisia summia päälle jos on ollut ylimääräistä. Nyt sijoituksissa on lähes 190000 € josta sijoitusten tuotto on melkein 90000 €.

Vierailija
11/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista hyvinvointia olet ostellut?

Hyvinvointi ei kuulu tuon kaverin sanavarastoon.  Elämänsä on pelkkää salkkua ja sen hipelöintiä. Mitään muuta ei siihen mahdu.

Vierailija
12/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis koko sijoittaminen perustuu siihen, että yksi ostaa ekana halvalla ja alkaa rummuttaa ostostaan muille. Sitten ne muutkin alkaa ostaa, jolloin sen ekana ostaneen arvo nousee eniten. Eli se ekana ostanut voi myydä sijoituksensa parhaalla voitolla pois, ja ne loput sitten vähemmän hyvällä voitolla, tai liian myöhässä tappiolla.

Vierailija
13/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen sijoittaja on menettänyt pörssissä ja asuntosijoituksissa isot rahat. Esim asuntosijoitusfirmojen osakkeet on puoliintunut. Kryptoponzissa moni miljonääri menetti koko omaisuutensa. 

https://www.bostonglobe.com/2022/11/14/nation/tom-brady-and-gisele-bund…

Vierailija
14/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut kautta aikojen erittäin hyvin toimiva nyrkkisääntö, että silloin pitää myydä ja vetäytyä markkinoilta kun sijoittamisesta aletaan puhua kaikkialla ja sellaisetkin ihmiset, jotka eivät koskaan aiemmin ole sijoittaneet, rupeavat sijoittamaan.

Vierailija
15/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas palstalla yhtäkkiä rikasta väkeä. Luulin että he viettää aikansa kuntosaleilla, ravintoloissa tai Balilla, näin marraskuun pimeimpinä hetkinä.

Vierailija
16/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen pitäisi tehdä syntymästä lähtien eli vanhemmat laittavat pienen pesämunan, joka kasvaa valtavaksi. On myöhäistä aloittaa aikuisena, jos haluaa jotain merkittävää lisätuloa.

Vierailija
17/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas palstalla yhtäkkiä rikasta väkeä. Luulin että he viettää aikansa kuntosaleilla, ravintoloissa tai Balilla, näin marraskuun pimeimpinä hetkinä.

Piensijoitajia jotka satuilee kun haluisi myydä kalliilla ostetut huonot sijoitukset pois. Ostajat on kaikonnut kuin pieru saharaan.

Vierailija
18/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Paras sijoitus inflaation ja nousevien korkojen aikaan on maksaa velat pois korkoa kasvattamasta ja ulosoton riskiä.

Vierailija
19/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää tällaiset aloitukset. "Onneksi en minä vaan muut"

Näistä tulee sellainen olo että ensin ollaan oltu kateellisia ja sitten taas vahingoniloisia jos jollain menee mönkään. Mistä tämä johtuu? No varmaan ihmisluonteesta, mutta on kyllä erikoista miten joitain kiinnostaa niin paljon mitä muut tekee. Itse tykkään sijoittaa ja se on mun harrastus siinä missä muukin. Kavereiden kanssa puhutaan myös sijoittamisesta. Ei mulla omaisuuksia ole, mutta salkkua on kiva seurata. On tämä touhu kaiketi ekologisempaa kuin vaikka nettishoppailu tai jatkuva matkustaminen. Mitä kellekin siitä on haittaa vaikka omistaisin elämäni sijoittamiseen 

Vierailija
20/28 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tulin salilta, jossa vietin 2 tuntia. Sillä aikaa oli yksi kala käynyt pyydykseen ja uusia sijoituksia tuli parilla tonnilla. Ei paljon mutta ei sitä tarvikaan isoilla summilla sijoittaa kun ostaa vastaavasti vähän useammin. Eka osingot tästä ostosta tulee helmikuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä