Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Reikäiset vaatteet lapsella

Vierailija
16.11.2022 |

Olen pistänyt merkille, että lapseni kaverilla on usein reikäisiä vaatteita päällä. Viimeksi paidan hihassa oli neljä isoa reikää. En itse käyttäisi lapsillani reikäisiä vaatteita, mutta onko tämä yleistä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niillä joskus joku pieni reikä jossakin, mutta ei se nyt niin arkivaatteissa haittaa.

Vierailija
2/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niillä joskus joku pieni reikä jossakin, mutta ei se nyt niin arkivaatteissa haittaa.

Jep. Isommin reikäisiä ei ole käytössä, mutta pienistä ei niin väliä, jostain pienistä ikitahroista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla saattaa olla reikä college-housujen polvessa kahden käyttökerran jälkeen. En kehtaa enää sitten päiväkotiin laittaa, mutta kotona viikonloppuna saa kyllä edelleen käyttää niitä housuja, vaikka meillä olisikin vieraita. Ja olen hyvätuloinen, mutta ei vaan jaksa sitä tuhlausta, että joka päivä tarvis olla uudet housut.

Vierailija
4/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin kyllä, että kulkevat ehjissä vaatteissa. Jos joku ihan pieni reikä on jossain piilossa, niin olkoot. Näkyvästi on jos on rikki esim polvi kulunut puhki, niin joko lyön paikan siihen tai nakkaan roskiin.

Vierailija
5/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pojalla saattaa olla reikä college-housujen polvessa kahden käyttökerran jälkeen. En kehtaa enää sitten päiväkotiin laittaa, mutta kotona viikonloppuna saa kyllä edelleen käyttää niitä housuja, vaikka meillä olisikin vieraita. Ja olen hyvätuloinen, mutta ei vaan jaksa sitä tuhlausta, että joka päivä tarvis olla uudet housut.

No kyllä. Ja aamulla päiväkotiin mennessä housut on tietenkin ehjät, mutta iltapäivällä niissä voi olla ammottava reikä

Vierailija
6/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla käytettyjä, paljon pestyjä tai sisaruksen vanhoja vaatteita. Myös liian kuumassa pestyt vaatteet saa kankaan repeilemään. Itse ostin pojalle 7v puman 3 gollegehousut ja nyt kaksissa on jo polvissa reikä. Ostan kaikki uutena mutta seuraan tarjouksia. Yh mamma.

Vierailija
7/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että aina kun näen lapseni, hänellä on reikä jossain vaatteessa ja tahroja myös vaikka puhtaat ja ehjät on juuri vaihdettu. Onneksi asutaan täällä pöndellä, niin ei se oo niin justiinsa. Vaatteet ei vaan kestä tuossa menossa mukana.

Nim. 11v pojan äiti

Vierailija
8/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkatarrat tekstiileihin ovat käteviä. Itse ostin muistaakseni niitä jostain kangaskaupasta. Niitä saa ulkovaatteisiinkin, jos ei raaski esimerkiksi takkia tai muuta kalliimpaa vaatetta heittää pois pienen reiän takia, niin voi paikata.

Vierailija
9/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole koskaan kulkenut reikäisissä eikä nuhjuisissa vaatteissa. Jos vaatteeseen tulee reikä, sen voi korjata jos vaate on laadukas. Osoittaa vanhemmilta huonoa makua kun antaa lapsen kulkea reikäisissä vaatteissa. Jos on vähävarainen, silti voi kulkea ehjissä ja puhtaissa vaatteissa.

Vierailija
10/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tilata kotimaisia Vaatelaastareita. Ne tosiaankin laitetaan kuin laastarit vaatteisiin ja niissä on omia limited edition-kuoseja taiteilijoilta.

Vierailija
11/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne hajoaa niin nopsaa käytössä, yritän paikkailla parhaani mukaan, koska ei vaan ole varaa ostaa niin kovin usein uusia vaatteita. Housut siis lähinnä menee rikki.

Vierailija
12/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan yleistä. Jos on lempipaita, lapsi ei halua vielä luopua. Yhtä hyvin se lämmittää parista reiästä huolimatta.

Eikä tarkoita edes, että olisi ikivanha paita, voi olla vaikka eilen ostettu, monet lapset esim. puree hihoja (tähän voi liittyä adhd, mutta se nyt on joka viidennellä nykyään).

Vierailija
13/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin laittamaan tahraisia tai reikäisiä vaatteita lapsille päiväkotiin, kun riittävän moni vaate meni siellä maaliin. Olin vienyt sinne maalaushommiin suojan, mutta aina oli maalit tai liimat vaatteilla, eikä lähde pyykissä.

Paremmat vaatteet on sitten muualla käytössä, turha niitä viedä päiväkotiin pilattavaksi. Muutenkin kivempi ajatella, että siellä saakin olla rymyvaatteet, ei tarvitse varoa yhtään.

Poika on jo koulussa, mutta hänellä taas on reikäisiä paitoja, koska hän syö kaikki paidat reikäisiksi. Ei suostu käyttämään purukorua tai vastaavaa. Ei ihan parista pienestä reiästä hihansuussa vielä vaihdeta pois. Aivan sama, mitä joku ajattelee.

Vierailija
14/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saa olla lapsia, eikä heidän tarvitse todistella vanhempien tyylitajua tai varallisuutta. Jos joku paita on heidän mielestä just hyvä, sillä voi mennä kouluun/päikkyyn. Sehän on arkisinta arkea. Juhlat eri asia.

Vierailija
15/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen vaatteet onnistuin pitämään reiättöminä (eli paikkaamaan samantien, ja paikkausta odotellessa oli ehjiä vaatteita käytössä - ja ehdin paikata suurinpiirtein samana päivänä). Esikoinen olikin suhteellisen rauhallinen lapsi, joka ei tahallaan tuhonnut mitään. Toka peri esikoisen ehjät vaatteet ja ne pääosin periytyivät vielä seuraavallekin.

No, kolmannella ja neljännellä lapsella ei enää sitten ollutkaan koko ajan ehjiä vaatteita. Toiseksi nuorin SYÖ vaatteensa hajalle, aamulla uusi pakasta vedetty collegepaita, illalla kauluksessa reikä ja hihansuussa toinen. Nuorimmalla on niin terävät polvet, että kahteen kertaan pidetyt uudet housut on jommasta kummasta polvesta puhki.

Paikkaan mitä ehdin, mutta en kertakaikkiaan ehdi paikata enkä etenkään ostaa uusia vaatteita sitä mukaa kun nuo noita tuhoavat.

Olen luovuttanut. En välitä, jos joku ulkopuolinen pahoittaa mielensä siitä, että lapsillani on rikkinäisiä vaatteita - jos se jotakuta haittaa hirveästi, niin ihan saa vapaasti paikkailla niitä vaatteita.

(ja olen yhdeltä ammatiltani korjaus- ja mittamuutosompelija, joten todellakin osaan korjata vaatteet sekä näkymättömästi että näkyvästi)

Vierailija
16/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Kohta on kuitenkin toinen reikä vieressä.

Vierailija
17/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esikoisen vaatteet onnistuin pitämään reiättöminä (eli paikkaamaan samantien, ja paikkausta odotellessa oli ehjiä vaatteita käytössä - ja ehdin paikata suurinpiirtein samana päivänä). Esikoinen olikin suhteellisen rauhallinen lapsi, joka ei tahallaan tuhonnut mitään. Toka peri esikoisen ehjät vaatteet ja ne pääosin periytyivät vielä seuraavallekin.

No, kolmannella ja neljännellä lapsella ei enää sitten ollutkaan koko ajan ehjiä vaatteita. Toiseksi nuorin SYÖ vaatteensa hajalle, aamulla uusi pakasta vedetty collegepaita, illalla kauluksessa reikä ja hihansuussa toinen. Nuorimmalla on niin terävät polvet, että kahteen kertaan pidetyt uudet housut on jommasta kummasta polvesta puhki.

Paikkaan mitä ehdin, mutta en kertakaikkiaan ehdi paikata enkä etenkään ostaa uusia vaatteita sitä mukaa kun nuo noita tuhoavat.

Olen luovuttanut. En välitä, jos joku ulkopuolinen pahoittaa mielensä siitä, että lapsillani on rikkinäisiä vaatteita - jos se jotakuta haittaa hirveästi, niin ihan saa vapaasti paikkailla niitä vaatteita.

(ja olen yhdeltä ammatiltani korjaus- ja mittamuutosompelija, joten todellakin osaan korjata vaatteet sekä näkymättömästi että näkyvästi)

Oletko laittanut polviin nurjalle puolelle jo etukäteen näkymätöntä paikkaa? Nykyajan kankaat ovat surkeaa laatua verrattuna 25 vuoden takaisin sitten olleiden kankaiden laatuun. Langan kierre on löysä ja neulos/kangas harvaa. Kuinka sellainen vaate voi kestää elävällä ihmisellä?

Vierailija
18/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin lapseni vaatteet säännöllisesti ja jos vähänkin jotain- nappi irtoamaisillaan, sauma repeytynyt, pienikin reikä; heti korjasin.

Vierailija
19/21 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi on saanut monet vaatteistaan käytettyinä serkuilta, eikä aina tule ilmaisvaatteita vastaanottaessa niin syynättyä kuntoa. Hihansuut saattavat olla kuluneita ja vähän rei'illä. Uudemmista vaatteista olen paikkaillut pieniä reikiä tai sauman repeämisiä ompelemalla, viimeksi kuluneen polven peitin paikalla.

Tytöllä huomasin pihahousun polvessa reiän, vähän mietin, tuleeko paikattua vai siirtyykö jo kokonaan toppahousuihin. Keväällä saattavat olla lyhyet kuitenkin. Tytöllä on myös joissain vaatteissa pieniä ikitahroja, hänellä on paljon vaaleita vaatteita, ja kesän jälkeen useammassakin oli sellaisia ruskeita pieniä rinkuloita tai kaaritahroja, tulee mieleen voikukanvarsien kuviot. Eivät tunnu lähtevän oikein millään.

Vierailija
20/21 |
26.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiset reiäthän voivat olla merkki myös joistakin ötököistäkin. Esim. jotkut perhoset syövät vaatteita. Ja on kai niitä muitakin ötököitä.

t. Oolofi-68

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän