Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Videopelejä tai CD-levyjä keräilevät, miltä tuntuisi jos joutuisitte hävittämään koko kokoelmanne luteiden takia?

Vierailija
16.11.2022 |

?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CD-kotelot ovat sen verran tiiviitä, että pääseekö lude edes sellaisen sisälle?

Ei todellakaan ole niin tiiviitä ettei lude voisi päästä sisälle.

Vierailija
22/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku epätoivoinen yritys perustella ja kieltää kumppanilta musiikki ja peliharrastus?

Luteet leviävät huomattavasti helpommin sitä kautta että hankkii vaikkapa vanhan sohvan tai sängyn epäillyttävän halvalla tai suorastaan ilmaiseksi hylättynä roskakatoksesta. Myös matkalaukut voivat toimia luteiden levittäjinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä joku epätoivoinen yritys perustella ja kieltää kumppanilta musiikki ja peliharrastus?

Luteet leviävät huomattavasti helpommin sitä kautta että hankkii vaikkapa vanhan sohvan tai sängyn epäillyttävän halvalla tai suorastaan ilmaiseksi hylättynä roskakatoksesta. Myös matkalaukut voivat toimia luteiden levittäjinä.

Tottakai leviävät. Mutta sitten kun niitä päätyy asunnossa, on käsiteltävä tai hävitettävä kaikki tavarat, koska luteita voi olla missä vaan.

Vierailija
24/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kukaan keräilisi kumpaakaan, kun digitaalisessa muodossa molempien hankinta, säilytys ja käyttö on huomattavasti kätevämpää. Elokuvien hankinnassa levyinä on sentään se järki, että ne saa silmin nähtävästi laadukkaampina tuotteina levymuodossa

Vierailija
25/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan keräilisi kumpaakaan, kun digitaalisessa muodossa molempien hankinta, säilytys ja käyttö on huomattavasti kätevämpää. Elokuvien hankinnassa levyinä on sentään se järki, että ne saa silmin nähtävästi laadukkaampina tuotteina levymuodossa

Itse ainakin haluan omien suosikkipelisarjojeni osat fyysisinä kopioina (ja niitä ei ole kovin monta).

Musiikit toki olen jo aikalailla ostanut digitaalisena.

Vierailija
26/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään Cd- levyjä, toin kerran lomamatkalta vahingossa luteita. Ei tarvinnut hävittää cd-kokoelmaani, luteista pääsee eroon ilmankin.

Vierailija
27/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ihmisellä pitää olla lempielokuvat ostettuna 3 eri formaatissa elämänsä aikana. Mielellään hyllyssä että kaikki voivat nähdä sinunkin nähneen sen tarun sormusten herrasta trilogian. Öljystä prässätyt kimallekiekot kipataan sitten kaatopaikalle kuoleman jälkeen. Sama ihminen on kirkunut muille kuin Greta miten maailma pitää pelastaa.

Vierailija
28/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysiset kopiot pysyvät sinulla, vaikka tietokone hajoaisi, pelialusta menee konkkaan, artisti sanoo väärän mielipiteen ja kaikki musiikki poistetaan jne jne.

Vierailija
29/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin haluan omien suosikkipelisarjojeni osat fyysisinä kopioina (ja niitä ei ole kovin monta).

Minä en, koska niistä tulee melko nopeasti täysin hyödyttömiä. Musiikki ja elokuvat sentään kestävät ajan hammasta, mutta en haluaisi edes teoriassa pelata Grand Prix Legendsiä, joka oli suosikkisimuni 20 vuotta sitten.

Selvä, ei siinä mitään. Muista kuitenkin, että meitä on omoneen junaan, ja esim. itse jaksan vieläkin pelata alkuperäisen Resident Evil 2:sen vielä nykyäänkin läpi paljon mielummin, kuin monen nykyajan pelin. Ja siksi haluan omistaa sen fyysisenä.

Vain ns. vähäpätöiset pelit, ostan digitaalisena.

Vierailija
30/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tutun joka ei hennonut hävittää jotain lapsuuden piirustuksiaan luteiden vuoksi. Sen takia luteista ei päästy eroon ja lopulta ne levisivät myös naapuriasuntoonn.

Vierailija
31/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden tutun joka ei hennonut hävittää jotain lapsuuden piirustuksiaan luteiden vuoksi. Sen takia luteista ei päästy eroon ja lopulta ne levisivät myös naapuriasuntoonn.

Ja sitten heräsit.

Vierailija
32/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei; pakastin on olemassa.....

Sinne voi laittaa kaiken sellaisen, mitä muuten ei saa luteista puhtaaksi.

Vierailija
33/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CD-kotelot ovat sen verran tiiviitä, että pääseekö lude edes sellaisen sisälle?

Kyllä pääsee.

Vierailija
34/75 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan ajatusleikkinä tämä aloitus on niin...

Mulla on ihan tajuttoman iso kokoelma elokuvia ja jos niistä joutuisin luopumaan niin ikävä fiilishän siinä tulisi. Varmasti kaikkia niin hiton paljon harmittaisi, jos syystä tai toisesta joutuisi luopumaan omista kokoelmistaan.

Vierailija
35/75 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä palstassa on se huono puoli, että jos aloitus on riittävän typerä, keskustelijat lähtevät automaattisesti komppaamaan lähes kaikkea, mikä on eri linjalla aloituksen kanssa. Myös aidosti virheelliset väitteet saavat yläpeukkuja, koska ne ovat aloittajaa vastaan.

Tässä tapauksessa hyvä esimerkki on väite, että CD-kotelot olisivat niin tiiviitä, ettei lude pääse sellaisen sisään. Tämähän ei pidä paikkaansa. CD-kotelossa on kyllä raot, joista juuri ja juuri saa luottokortin kulman sisään -> myös ludekin mahtuu.

Vierailija
36/75 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en, koska niistä tulee melko nopeasti täysin hyödyttömiä. Musiikki ja elokuvat sentään kestävät ajan hammasta, mutta en haluaisi edes teoriassa pelata Grand Prix Legendsiä, joka oli suosikkisimuni 20 vuotta sitten.

Selvä, ei siinä mitään. Muista kuitenkin, että meitä on omoneen junaan, ja esim. itse jaksan vieläkin pelata alkuperäisen Resident Evil 2:sen vielä nykyäänkin läpi paljon mielummin, kuin monen nykyajan pelin. Ja siksi haluan omistaa sen fyysisenä.

Vain ns. vähäpätöiset pelit, ostan digitaalisena.

En ole koskaan pelannut Resident Evil peliä, mutta minulla on ne kaikki 6 Milla Jovovichin tähdittämää elokuvaa DVD:nä tai Blu-raynä.

En pelaa paljonkaan mutta oma suosikkipelini on edelleen vuosina 2004-2005 julkaistu Rome Total War lisäosineen koska olen ollut aina kiinnostunut antiikin maailmasta. Kyseistä pelistä on tehty monta hyvää modia, jotka lisäävät sen pelattavuutta ja historiallista tarkuutta. Olin aikoinani kehittämässä yhtä julkaistua modia asiantuntijan roolissa kirjoittaen englanninkielisiä kuvauksia. Modin pääkehittäjä oli uusiseelantilainen kaveri. Pidän enemmän tuosta alkuperäisestä ykkösosasta kuin myöhemmin julkaistusta kakkososasta, sillä edellämainitun käyttöliittymä on parempi.

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?214-Rome-Total-War-Host…

Vierailija
37/75 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeen takia voisi joutuakin hävittämään. Esim. lattiasieni kämpässä, sädesieni, mustaa hometta tapetin alla. 🤗

Vierailija
38/75 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppä viikoksi talvellä jätettävä kylmiltään 20 asteen pakkasella, niin lutikat ovat mennyttä.

Vierailija
39/75 |
19.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä palstassa on se huono puoli, että jos aloitus on riittävän typerä, keskustelijat lähtevät automaattisesti komppaamaan lähes kaikkea, mikä on eri linjalla aloituksen kanssa. Myös aidosti virheelliset väitteet saavat yläpeukkuja, koska ne ovat aloittajaa vastaan.

Tässä tapauksessa hyvä esimerkki on väite, että CD-kotelot olisivat niin tiiviitä, ettei lude pääse sellaisen sisään. Tämähän ei pidä paikkaansa. CD-kotelossa on kyllä raot, joista juuri ja juuri saa luottokortin kulman sisään -> myös ludekin mahtuu.

Mutta miksi se lude sinne menisi? Lude menee paikkoihin, joissa se saa ruokaa. Huoh!

Vierailija
40/75 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homeen takia voisi joutuakin hävittämään. Esim. lattiasieni kämpässä, sädesieni, mustaa hometta tapetin alla. 🤗

Home kai kuolee kuumentamalla, mutta menevätkö ne levyt sitten heti pilalle jos niitä kuumentaa?