Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalkapallon MM-kisat 2022 OFFICIAL

Vierailija
16.11.2022 |

Ketju palstan miehille, jotka seuraavat maailman suurinta urheilulajia.

Keskustelua maailman seuratuimmasta kulttuuritapahtumasta; FIFA World Cup:sta.

Kommentit (182)

Vierailija
81/182 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä musta laite kasvoilla joillakin pelaajilla?

Vierailija
82/182 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuilun mm-kisat.  Onnex musta ei tullut jalkapalloilijaa, kun niillä on niin huono

tasapaino. Eivät pysy pystyssä.  Olis varmaan tarttunut minuunkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/182 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swampghost kirjoitti:

Kaatuilun mm-kisat.  Onnex musta ei tullut jalkapalloilijaa, kun niillä on niin huono

tasapaino. Eivät pysy pystyssä.  Olis varmaan tarttunut minuunkin.

Pooootugaaal. Vähän nurmen pintaan, naamaa ruttuun ja rankkarilla voittoon.

Vierailija
84/182 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkapallo on tärkeämpi kuin järjestäjämaa. Joka

Fifan arkuutta.

Vierailija
85/182 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suojaamassa kasvoja niillä pelaajilla joilla on tullut vammoja kasvoihin tai on jotain vanhoja vammoja. Voivat sen myötä pelata vielä.

Harmi, kun nämä kisat eivät täällä palstalla olevia kiinnosta. Itse katson oikeastaan ainakin osan joka pelistä. On aikaa ja ajankuluksi katson. Toki tiedän maan ongelmat hyvin. Silti päätin katsoa pelejä. Olen aina katsonut maasta riippumatta. Minulla ei ole monia suosikkeja. Sitten taas jos miettii ennakkosuosikkeja niin itse taas yleensä kannustan altavastaajaa. Päätän yleensä ottelun alussa kumpi maa on se mitä kannustan. Arabimaat eivät innosta, mutta Iran vähän poikkeus, kun uskaltavat näyttää mieltään liittyen maan tilanteeseen, kun eivät laulaneet laulua. Itseä ei kiinnosta varsinkaan Portugal, Ranska tai Argentiina. Ranska on maana yksi jonka takia kisat pidettiin Qatarissa. Järjestivät sen äänestyksellä Ranskan presidentin myötä ja näin vaikuttivat lopputulokseen. Tästä tuli ulkolinjan dokumenttikin. Muuten olisi kiva keskustella kisoista. Toki ketjun aloituksesta luki, että ketju miehille. Itse olen nainen.

Vierailija
86/182 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on Sveitsin nyrkki? Pelikielto? Maalivahti aikamoinen mieskarkki.

Vierailija
87/182 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on suojaamassa kasvoja niillä pelaajilla joilla on tullut vammoja kasvoihin tai on jotain vanhoja vammoja. Voivat sen myötä pelata vielä.

Harmi, kun nämä kisat eivät täällä palstalla olevia kiinnosta. Itse katson oikeastaan ainakin osan joka pelistä. On aikaa ja ajankuluksi katson. Toki tiedän maan ongelmat hyvin. Silti päätin katsoa pelejä. Olen aina katsonut maasta riippumatta. Minulla ei ole monia suosikkeja. Sitten taas jos miettii ennakkosuosikkeja niin itse taas yleensä kannustan altavastaajaa. Päätän yleensä ottelun alussa kumpi maa on se mitä kannustan. Arabimaat eivät innosta, mutta Iran vähän poikkeus, kun uskaltavat näyttää mieltään liittyen maan tilanteeseen, kun eivät laulaneet laulua. Itseä ei kiinnosta varsinkaan Portugal, Ranska tai Argentiina. Ranska on maana yksi jonka takia kisat pidettiin Qatarissa. Järjestivät sen äänestyksellä Ranskan presidentin myötä ja näin vaikuttivat lopputulokseen. Tästä tuli ulkolinjan dokumenttikin. Muuten olisi kiva keskustella kisoista. Toki ketjun aloituksesta luki, että ketju miehille. Itse olen nainen.

Minulla Ranska ehdoton voittajasuosikki. Pelaa todella nautittavaa jalkapalloa. Verrataan nyt vaikka eiliseen Saksa-Espanja peliin. N46

Vierailija
88/182 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan huomannut, että noi yleisöä kuvaavat tai siis katsomossa kuvaavat kamerat kuvaavat ihan oudosti? Näyttää siltä kuin ihmiset liikkuisivat pikakelauksella. Mistä voi johtua?

Vierailija
89/182 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites telkkari USA-Iran ? On päällekäin ajallisesti Englanti-Wales. Kumpi näytetään ja nähdään?

Vierailija
90/182 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku kertoa, että, miten joku pelaaja kuuluu Skotlannin, Walesin tai Englannin maajoukkueisiin? Määräytyykö se syntymäpaikan mukaan vai miten?

En googlettamisella löytänyt mitään tästä...

Vierailija
91/182 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Qatar on maa, jossa poljetaan räikeästi ihmioikeuksia. Tämä kisa ei auta niiden "kasvojen kohotus" -kamppanjaa. Tarvitaan paljon asenteiden muokkausta, vääristyneen yhteiskunnan lakien muutoksia, naisten aseman parantamista, vähemmistöryhmien- ja ulkomaalaisen työvoiman turvallisuuden takaamista.

Ihmiset eivät ole tyhmiä, kaikkihan sen tietää miten tuossa(kin) lähi-idän maassa syrjitään ja alistetaan ihmisiä.

Ehdottomasti boikotoin näitä kisoja.

Ei kiitos.

Jännä miten edellisten venäjän kisojen kohdalla suomen parhaimmisto oli enimmäkseen ihan hiljaa ilmeisistäkin ongelmista. Eikä ne asiat silloin sen paremmin venäjällä olleet. 

No kyllä Venäjän ihmisoikeustilanne on kaiken kaikkiaan parempi. Tai siis oli. Qatar on kuitenkin käytännössä rakennettu halpatyövoimalla, ja sukupuolten epätasa-arvo on hyvin räikeää.

Vierailija
92/182 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisia johtaa Ranskaa ja Australia Tanskaa. Tanska jäänee alkulohkoon. Eihän tässä näin pitänyt käydä.

Vierailija
93/182 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa, että, miten joku pelaaja kuuluu Skotlannin, Walesin tai Englannin maajoukkueisiin? Määräytyykö se syntymäpaikan mukaan vai miten?

En googlettamisella löytänyt mitään tästä...

Synnyinpaikan mukaan. Ison-Britannian maat ovat itsenäisiä valtioita.

Vierailija
94/182 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Argentiina vie!!

Ei vie, heikosti pelannut tähän mennessä. Brasilia suurin voittajasuosikki omissa kirjoissa.

Vierailija
95/182 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia jatkoon, Tanska laulukuoroon!

Vierailija
96/182 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banzai! Japanin samuraijoukkoa ei pysäytä kukaan!

Vierailija
97/182 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banzai! Japanin samuraijoukkoa ei pysäytä kukaan!

Japanilaisella sitkeydellä vaikka pallokin jo ulkona. Ihme säännöt.

Vierailija
98/182 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin katsoin sen hidastuksen ylen studiosta pelin jälkeen tuosta Japanin toisesta maalista. Siinä oli oikein lähikuva ylhäältä päin ja selvästi näki kuinka pallo oli jo viivan yli. Ei edes osunut viivaan. Oli pakko uskoa se. Minusta aina ikävää nämä jutut. Mietin, että jos maali olisi hylätty tämän vuoksi niin olisiko Japanille riittänyt tasapeli Espanjaa vastaan. En enää pysynyt laskuissa mukana. Jos Saksa tippui sen vuoksi, että Japani sai "vale voiton" niin sitten harmittaa. Pitää tarkistaa tämä.

Toisaalta Saksan peli kisoissa on ollut taas nihkeää. Jopa Costa Rica haastoi. Aloin jo hetken toivoa heidän voittoaan, koska peli Saksalta niin heikkoa. Olen kannattanut Saksaa pitkään, mutta nyt melko huono tilanne edelleen joukkueella taas ja putosivat.

Mietin myös mikä Belgiaa vaivasi. Putosivat, vaikka ovat Em kolmosia. Tosin ei se vire ollut ennallaan. Harmi, kun olen myös tykännyt Belgiasta. Toisaalta pidän myös Kroatiasta. Muistan aina sen häviön Ranskalle finaalissa.

Puola on ollut myös yksi todella huonosti pelaava näissä kisoissa. Pääsivät jatkoon, mutta vaikka olen Puolastakin aiemmin pitänyt niin se Argentiina peli niin surkea, että aloin toivoa Meksikon jatkoon pääsyä toisesta pelistä. He sentään yrittivät. Puolaa kannatteli maalivahti. Torjui Messin (taas kerran helposti tuomitun) rankkarin ja myös pelissä Saudeja vastaan toisen ja vielä jatkotilanteen. Todella hyvä vire hänellä, mutta ei se loputtomasti auta jos joukkue noin huono muuten.

Jatkuu

Vierailija
99/182 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa

Australian jatkoon pääsy oli minusta kiva juttu. Pidän joukkueesta, vaikka peli yksinkertaista. Voittivat ensin yhden pelin (en millään nyt muista vastustajaa) ja sitten Tanskan. Oli vaikeaa toisaalta "hylätä" Tanska, mutta pidän enemmän Australian joukkueesta. Toivat jo toista kertaa yhden loukkaantuneen pelaajan sauvojen kanssa juhlimaan voittoa sinne joukkueen keskelle. Varmasti jatko kisoissa voi olla uhattuna ensi pelissä silti. Toisaalta pääsivät ihmeesti näinkin pitkälle.

Monesti itseäkin ärsyttää se liiallinen kaatuilu. Tai Var päätökset ja rankkarit jostain pienestä hipaisusta jalkaan tms. Jotkut joukkueet ja pelaajat osaavat kieriskellä hyvin. Ikävintä on jos joukkue voittaa rankkarilla.

Jos mietin kisojen jatkoa niin varmaan edelleen kannustan niitä altavastaajia, mitkä vielä mukana ovat. Toisaalta samalla heidän voittonsa voi jatkossa olla vain vaikeampaa. Samalla jos miettii suosikkeja niin ei oikein joukkueet innosta. Kirjoitin jo tuohon 85 viestiin, että Ranska ei innosta. Eipä edelleenkään. Portugali on itselle aina ollut inhokki, eikä sitä paranna eräs R niminen herra siellä. Nyt on alkanut myös Argentiina tympimään. Monesti jos joukkueessa on tyyppi jonka selostajatkin mainitsevat sata kertaa niin se saa vaan kyllästymään. Espanja taas pelaa minusta melko vaivalloista peliä jos miettii joukkuetta. Jokin loisto on pois. Jatkossa toivon, että joku altavastaaja yllättää ja pääsee eteenpäin. Oikeastaan en enää meinaa muistaa kuka on jatkossa. Tänään nyt viimeiset paikat jaossa muistaakseni. Jos jonkun pitää voittaa kultaa niin ehkä alan kallistua Brasilian puolelle jos pitää jotain ennakkosuosikkia kannustaa. En oikein pidä muista suosikkijoukkuesta. Joku asiantuntija sanoi hyvin Ylellä, että joillakin joukkueilla on tyyppi tai tyyppejä joilla on niin iso ego, että saavat vähän tehdä mitä vaan. Itseä ei innosta oikein sellainen, vaikka tyypin saavutukset olisivat mitä vaan. Ja joidenkin käytös on muutenkin ikävää. Näin lyhennettynä Ronaldo on tapellut seurajoukkueissaankin, Messi taas veljeilee Saudien kanssa ja on mainoskasvonaan ja Mbabbe taas kertoman mukaan pelaa koska tahtoo ja on jo valmentajankin yläpuolella välillä. Ei innosta nämä tyypit vaan millään, vaikka saavutukset suuria.

Italiaa jotenkin kaipaan myös. On kauheaa ajatella miten heille kävi ja eivät edes kisoihin päässeet. Oli ensimmäinen joukkue lapsena, jota kannustin ja sai tavallaan kiinnostumaan jalkapallosta näin katselijan näkökulmasta. Toinen maa oli Saksa. Italia pärjäsi hyvin joskus ja nyt taas tämä tilanne. Tässä nyt liiankin pitkästi kaikkea mitä mieleen tuli.

Vierailija
100/182 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löydy parempaa selostajaa, joka osaisi puhua suomea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme