Tässä ketjussa selitän asian omaan elämääni liittyen. Liittyy ketjuun, jossa dissataan "rikkaita esittäviä"
https://www.vauva.fi/keskustelu/4887562/mika-ollut-naurettavin-koyhan-l…
Tuossa ketjussa oli kommentti, joka meni sanasta sanaan näin: "Oh pliis, älä jaksa. Noitahan näkee jatkuvasti. Isolla ja kalliilla katumaasturilla invapaikalle ja merkkivaatteissa hajuvedeltä löyhkäten kauppaan poimimaan alennuslaputettuja tuotteita. Katson halveksuen. Ihan sama mitä inisette kateushullut, voin kertoa on kateus kaukana. Itseä nolottaisi ihan jäätävästi jos pitäisi esittää ja nimenomaan ESITTÄÄ luxusta, kuten niin moni tekee. Tiedän niin monen tuollaisen todellisen tilanteen. Huhhuh, surullista :("
Kommentti liittyy johonkin tyyppiin, joka "esitti rikasta " ja osti alennuksessa olevia tomaatteja. Se kommentti on näköjään jo poistettu.
Minä olen aina ollut hyvässä asemassa, vaikka välillä on ollut kausia, kun olen joutunut taistelemaan jostain rahasta, joka kuuluisi minulle mutten ole sitä itselleni saanut. Totta kai minulla on silloin vähemmän rahaa käytössä siihen saakka, että saan minulle kuuluvat rahat (enkä tarkoita mitään tukia 😑)
Pukeudun ihan oman tyylini mukaisesti, ja se voi näyttää usein vähän hienostelevalta. En minä silti yritä mitään muuta kuin käyttää vaatteita, joissa tunnen oloni hyväksi.
Minulle tilanteeni on yhtä tavallinen kuin kenelle tahansa oma elämäntilanne. Ei siinä ole minulle mitään omituista, minä vain elän elämääni. Ventovieraat ovat niitä, jotka tekevät asioista numeron ja ongelman.
Esimerkiksi eräästä asunnostani jaksettiin jauhaa vaikka ja kuinka pitkään, ja tätä ei varmaan kukaan tule uskomaan, mutta minä tiedän sen olevan totta, nääs jouduin käyttämään taksia yhdessä vaiheessa hieman enemmän ja kotiin saapuessa TAKSIKUSKIT alkoivat lähes aina kommentoimaan asuntoani (sitä miltä se näyttää ulospäin, tietysti. En minä sisään kutsunut heitä XDDDDD)
No olihan se omalla tavallaan ihan imartelevaa, mutta vähän kummallista silti. Sehän oli vain kotini.
Kerran menin ruokakauppaan myöhään yöllä taksilla, koska no, halusin kauppaan enkä omistanut korttia enkä automobiilia vielä. Samalla sain vähän ajelua (kaipasin todella paljon ajamista ja halusin päästä edes taksin kyytiin, kun en voinut itse ajaa.) Bussit eivät kulkeneet siihen aikaan yöstä.
Mitä teki taksikuski kaupan pihassa? Toivotti minulle HYVÄÄ TYÖVUOROA. Se tuli niin puskista, etten osannut sanoa muuta kuin kiitos. Niin siis minä menin ostamaan ruokaa enkä todellakaan ollut töissä siellä, ikinä ollutkaan. En antanut MINKÄÄNLAISTA vaikutelmaa siitä, että olisin menossa töihin.
Kommentit (29)
Tosiaan kuten kerroin, olin yhdessä vaiheessa tilanteessa, jossa minun oli pakko käyttää taksia jonkin aikaa. Kävin aika paljon ruokakaupassa taksilla, koska en halunnut odotella päiväkausia, että saisin kotiinkuljetuksen jostain kaupasta. Kerran eräs taksikuski kommentoi minulle, että olen rahanainen XDDDDD Kun menin taksilla kauppaan. Minulle se oli vain pakollinen paha, koska halusin kauppaan enkä voinut mennä sinne mitenkään muutenkaan.
Minua hämmensi kovasti, että taksikuskit mietiskelevät tuollaisia asioita ja sanovat ääneen ne. Tosi kiusallista... Yritin vain kulkea paikasta toiseen, ei se ollut mikään näytös.
Niin, miksi minun pitäisi ostaa mahdollisimman kallista vaikka minulla olisi (on) rahaa? Mikä se pointti on. Ostan ihan sen mikä tuntuu järkevimmältä ostokselta, en väkisin törsäile rahojani, koska en ole sellaiseen onneksi oppinut. Mikä järki siinä olisi???
Te ventovieraat olette ne, jotka tekevät muiden asioista numeron. Toinen menee vaikkapa kauppaan ja sen luulisi olevan maailman arkisin asia, mutta taksikuski tekee siitä jotenkin ihmeellisen tapahtuman. Tai menen kotiini ja joku alkaa taivastelemaan kotini upeutta. No onhan se hieno joo, mutta ei minun unelmakämppäni.
Kyllä minä tiedostan olevani monella tavalla etuoikeutettu rahallisesti, mutta se tarkoittaa myös sitä, että on ollut paljon menetyksiä, joiden kautta sitä rahaa on tullut. Rahasta kannattaa yleensä nauttia elävänä, joten niin teen. Ei se silti ole minulle sen kummallisempaa. Kyllä minä myös sukulaisia kaipaan.
Erillistalohullu/miekkoshullu on palannut kehiin. :-DDDD
Unohdit muuten kertoa että silloin kun ajelit taksilla ruokakauppaan valittelit täällä suureen ääneen rahapulaasi.
Eikä sen rahan panttaaminen tuo ketään takaisin, joten voin ihan vapaasti valita, että hyödytänkö omaa elämääni omalla rahallani ja vaikutan joltain ventovieraan silmiin, vai kituutanko ihan turhaan ja jätän ostamatta asiat, joista saan iloa ja hyötyä.
AP paljastaa sekopäisillä höpinöillään, että kuuluu juuri niihin, jotka yrittävät näytellä varmasta, vaikka ulosotto pyörii.
Vierailija kirjoitti:
AP paljastaa sekopäisillä höpinöillään, että kuuluu juuri niihin, jotka yrittävät näytellä varmasta, vaikka ulosotto pyörii.
Siis varakasta
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksi minun pitäisi ostaa mahdollisimman kallista vaikka minulla olisi (on) rahaa? Mikä se pointti on. Ostan ihan sen mikä tuntuu järkevimmältä ostokselta, en väkisin törsäile rahojani, koska en ole sellaiseen onneksi oppinut. Mikä järki siinä olisi???
Mielestäni tarkka taloudenpito, esim. ruokaostoksilla, on viisasta. Kyllä se on merkki fiksuudesta.
"AP paljastaa sekopäisillä höpinöillään, että kuuluu juuri niihin, jotka yrittävät näytellä varmasta, vaikka ulosotto pyörii."
Mistä tämä loputon kateus pitää kumpuaa? XDDD Käytän rahani miten itse koen mukavaksi käyttää. Se, että ventovieras tekee omat päätelmänsä on vain ja ainoastaan ventovieraan oma ongelma. En ole ulosotossa, muuten hyvä.
Rahhoo on mutta silti tappelet jatkuvasti Kelan kanssa... ;D
Mulla sama juttu. Kun muutin paljon parempaan asuntoon niin johan alkoi tulla kummallisia tilanteita. Esim. pizzakuski heti että onko tämä omistusasunto vai mikä ja jopa terveysaseman ajanvaraus kyseli onko se, se asuinalue missä sen vja sen väriset talot. Vähän huvitti ja nauratti kun piti oikein keskeyttää se asuinalueista ja taloista puhuminen, että hei, olen tilaamassa aikaa.
No mulla sellanen tilanne, että musta tai meistä nähtävästi liikkui hirveesti jotain juttuja netissä, vaikka en itse ollut somessa. Noh, ties vaikka joku esiintyi siellä mun nimellä kertoen vaikka mitä "juttuja" kun sivukorvalla kuulin kummallisia juttuja ihmisiltä, ketä en tuntenut. Nykyään on noita identiteetti varkauksia niin paljon. Noh mikäs siinä kiva kun kiinnostaa.
Miekkoshullu, unohdit sepustuksestasi kuinka kaikki taksikuskit kehuivat ulkonäköäsi ja kinusivat treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Miekkoshullu, unohdit sepustuksestasi kuinka kaikki taksikuskit kehuivat ulkonäköäsi ja kinusivat treffeille.
Ööööööö...?
Niin, minulla voi olla rahaa ja voin silti saada opintotukea Kelasta. Mitä ihmeellistä siinäkin on? XDD Kai minä hyödynnän sen mikä minulle suodaan. En edes saa kaikkia minulle kuuluvia TULOJA tällä hetkellä. Totta kai minulla on tämän summan x verran vähemmän rahaa käytössä tällä hetkellä, haloo???
Minä tappelen jatkuvasti sen eteen, että saan tämän kyseisen tulon itselleni kuten minun kuuluu saada.
Kateelliset ihmiset ovat todella, todella väsyttäviä. Kaikesta keksitään jotain aivan älytöntä soppaa eikä voida millään hyväksyä, että jollain on jotain.
Mutta ilmeisesti taksin käyttäminen siihen, että pääsee paikasta a paikkaan b oli liian käsittämätön ajatus kuskille. Vielä toinen asia takseista. Odottakaas.