Rintatulehdus??!
Toinen rinta kipeä ja lämpöä tällä hetkellä 37,2, ei paljon mutta mulla tuokin untuu jo pahalta...
Mitäs särkylääkkeitä imettävä saakaan syödä? Ei vissiin buranaa kun ei odottaessakaan vai miten se menee??
Kaurapussilla oon yrittänyt hoitaa ja imettämällä mutta tuo patti ei vaan häivy ja rinta on tosi arka, selän lihaksia särkee ja viluttaa..
Kommentit (3)
Mulla oli viime viikolla sama tilanne, ilman lämmön nousua kyllä. Ja koska rinta oli " tukossa" jo kolmannen kerran kuukauden sisällä, soitin Kättärille imetysasiantuntijalle. Sain ohjeeksi, että tästä tukosrinnasta EI pitäisi imettää kuin ainoastaan silloin, jos rinta tuntuu ihan liian täydeltä, kiristää jne. Mutta ei missään tapauksessa tissiä imetetä tyhjäksi. Toisesta tissistä pitäisi imetykset hoitaa.
Sen sijaan maito pitäisi saada herumaan just lämmittelemällä kaurapussilla tms. Olen kuullut myös, että vähän rikottu kaalinlehti rintaliiveissä edistää herumista.
Mulla tukos hävisi parissa päivässä kun en tosiaan imettänyt kuin " pakolliset" eli ehkä kerran päivässä. Vauvalla on kyllä ikää jo 11 kk eli ei tuottanut ongelmaa olla imettämättä, pienen vauvan kanssa saattaa olla hankalampaa...
Mutta, jos sulla kuumetta tosiaan on, ja jos rinta on yhtään punainen, niin lääkäriin kannattaa ehdottomasti mennä, ettei kuume lähde nousemaan!
Minäkin suosittelen lääkäriin menoa jos ei ala helpottamaan,on tosi kurjaa hoitaa lasta kovassa kuumeessa. Mulla on ollu 3kuukauden sisällä molemmissa rinnoissa tulehdus,kuume on noussut korkeaksi saman päivän aikana eikä mitkään kotikonstit ole tehonneet..ekalla kerralla sinnittelin muutaman päivän ja koitin saada tukosta auki mutta nyt toisella kerralla menin jo samana päivänä hakemaan antibiootit.
Saa syödä buranaa. Lievittää tulehdusta. Ibuprofeiinia menee maitoon niin pieni määrä, ettei siitä ole vauvalle haittaa. Kannattaa kyllä mennä melko pikaisesti myös lääkäriin hakemaan antibiootit(jos on koti konstit jo kokeiltu), koska kunto laskee kyllä nopsaa tosi huonoks...