Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään valkokuultoista laminaattia?

Vierailija
07.11.2006 |

Millainen on käytössä? Asuntomme on pieni ja mietin vaaleaa lattiaa tilaa avartavana? Entä mitkä muut värit sopii tämän sävyisen lattian kanssa? Esim keittiön tasot ja kaapit?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me selasimme sisustuslehtiä vuosia ja aina parhaimmalta meidän silmiimme näyttivät sisustukset, joissa oli valkokuultoinen lattia. Siispä laitoimme itsellemmekin sellaisen. Ei olla kaduttu. Myyjä sanoi, että kuvataiteilijat ja muusikot laittavat tällaisen lattian, mutta me ei olla kyllä kumpiakaan.

Vierailija
2/8 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. seinissä, sohva, keittiön kaapit ja tasot? Itse olen ajatellut valkoisia keittiön kaappeja, minkävärinen taso sopisi lattian kanssa? Keittiö myös aika pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiön pöytä pähkinä/valkoinen, kuten myös vitriinikaappi. Kaikki olohuoneen ja makuuhuoneiden kaapit ja kirjahyllyt valkoisia. Olohuoneen sohva tumman harmaa ja paneliverhot valkoista pellavaa. Olohuoneen kirjahyllyssä pähkinän värisiä rottinkikoreja. Kaikki lelut kotonamme ovat rottinkikoreissa.

Keittiön verhoja tulee vaihdettua usein ja käytän melko värikkäitä kankaita. Tällä hetkellä kankaana on Marimekon Aukusti (ruskea-turkoosi).

Olohuoneeseen värikkyyttä tulee viherkasveista ja tyynyistä. Sohvatyynyjä tulee myös vaihdeltua usein, koska osaan itse ommella. Tällä hetkellä sohvilla on Pentikin valkoista kangasta, jossa on beigejä ruusuja (ei siis nyt kovin värikästä). Olohuoneessa on myös värikkäitä suomalaisten nuorten taiteilijoiden öljyväritöitä. Mattona on Ikeasta ostettu puhvelinnahkamatto.

Kaikissa seinissämme on valkoinen lasikuitutapetti. Makuuhuoneissa väritys tulee tekstiileistä. Vahvoja värejä ja selkeitä kuvioita. Pojan huoneessa on Marimekon autokangasta verhot ja tytöllä kimaltelevat prinsessaverhot. Meidän makuuhuoneessamme on harmaa-valkoiset verhot, mutta vuodevaatteet ovat aina värikkäitä.

Vierailija
4/8 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvälaatuista laminaattia ja saatiin siitä parempi tarjous kuin K-raudan laminaatista. Olikohan se jotain 20¿/neliö. Tosi upea lattia ja kaikki vieraat on kyllä kehuneet hienoksi.

Vierailija
5/8 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun oli laminaatit asuntoon muutettaessa. Siis asunnon myyjä laittanut. Ja ne laminaatit (niiden tuoma vaikutelma) oli yksi aika iso syy asunnon ostolle. Tykkään kyllä kovasti myös tummasta puusta ja huonekaluissa meillä sitä onkin, mutta se vaalea lattia näytti heti niin ihanan raikkaalta, kun sisään astuimme.

Tällä hetkellä meillä on vielä pääsääntöisesti valkoiset tai hyvin vaaleat seinät, mutta tarkoitus olisi tulevaisuudessa maalata. Sisustus koostuu siis tummasta puusta, tummanruskeita antiikkinahkasohvista, viininpunaisesta ja valkoisesta. Monessa kohtaa myös toistuu tuo laminaatin sävy, joten kokonaisuus on mielestäni tyylikkään näköinen. Silti myös kodikas.

Vaaleat laminaatit tuovat mieleen myös marmoriset lattialaatat ja etelänmaafiiliksen.

Ainoa, mikä on negatiivista on, että jos lattialle tippuu esim. ruokaa, on se pyyhittävä tosi hyvin pois ja puhtaaksi. Muuten pyyhkimisjäljet näkyvät helposti esim. ikkunasta heijastuvaa valoa vasten. Myös kesällä saattoi jäädä hikisiä jalanjälkiä tai lapsen rasvaisten sormien jälkiä. No, niistä pääsee siivoamalla eroon.

Vierailija
6/8 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennetaan just taloa ja mä en ole edes tajunnut valkokuultoista laminaattia olevankaan (en ole käynyt vielä kaupoissa tutustumassa). Mä olen koko ajan ajatellut, että koska halutaan vaalea lattia, täytyy ottaa tyyliin koivun värinen laminaatti. Mutta ehdottamasti haluan valkokuultoisen! Mä en haluaisi mitään puunväriä uuteen kotiin.

Vierailija
7/8 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nätisi sopii taivaan sinisen tapetin ja valkoisten kalusteiden kanssa.

Vierailija
8/8 |
07.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolisin ehdottomasti meille lattialle, mutta kun näihin vuokrakämppiin ei saa vaihtaa lattiamateriaalia. Muovimatto alkaa jo vähän o

ottamaan päähän...