Sinä vegaani, joka kutsuisit minut kylään - mitä tarjoaisit?
Täällä kysyttiin, mitä vegaanista ruokaa vieras söisi mielellään kylässä. Kysymys vegaanille, joka kutsuisit minut kylään: mitä tarjoaisit minulle?
Jotain, missä ei ole sipulia, koska lääkäri on kieltänyt sen minulta pahojen refluksioireiden vuoksi. Eikä palkokasveja ml. soija ja maapähkinät, koska olen allerginen niille. Eikä mitään kaaleja tai niiden sukulaisia (ns. ristikukkaisia), koska vatsani ei siedä niitä, turvottaa ja sattuu (ilmavaivoista puhumattakaan!).
Kaikki muu käy, kunhan se maistuu hyvältä! :) Olen utelias ja avoin uudelle!
Kommentit (24)
Kasviksista ja juustosta gratiinin, jotai hyvää leipää ja viiniä jos juot.
En ole vegaani mut on hyvä.
M.30
Raikkaita voileipiä ja herkullisia leivonnaisia kahvin tai teen kanssa
En keksi yhtään syytä kutsua sinua kylään.
Jotain mistä tietäisin sinun pitävän ja mikä sopisi vierailun tyyliin. Jos esimerkiksi tulisit iltaa istumaan, niin lämpimät voileivät olisi yksi vaihtoehto. Jos päivälliselle, niin esimerkiksi karjalanpaistia (ilman sipulia) ja perunasosetta. Sunnuntaiaamupäivän/puolenpäivän aikaan voisin kattaa brunssitarjoilun, mm. munia ja pekonia, croissanteja ym.
Lähes päivittäin teen ruoan puolisolleni, joka on sekasyöjä.
Vaikka joku lasagne? Täytteenä kasviksia (ei sipulia tms mitä et voi syödä) ja herkullinen kastike kaurapohjaisista ruoka"kermoista". Päälle joko vegaanista juustoa tai esim kaurafraichea ja manteleita.
Teen tälläistä melko usein, täytteenä paprikaa, porkkanaa, aurinkokuivattuja tomaatteja, parsakaalia.
Tosin käytän itse ihan normaalia juustoa tossa päällä koska vegaaniset juustot eivät ole kovin hyviä. En ole vegaani.
Jotakin punalaputettua pakastimesta.
Kyllä ylähuuli leivän päällä on paras.
Mjoo siis jos nää ois jotkut synttärikutsut joissa on kahvipöytä niin helppo homma. Tekisin täytekakkua. Sen kanssa karjalanpiirakoita (meilläpäin on yksi leipomo, josta saa tosi hyviä maidottomia piirakoita). Sitten keksejä ja karkkia.
Jos taas pitäis ruokaa keksi, niin vähän joutuisin miettimään. Lähinnä siis siksi, että oon tosi huono laittamaan ruokaan ja syön yleensä tofua jonkin lisukkeen kanssa, eikä se sulle sopisi, eikä kyllä mun kokkaukset yleensä edes ole mitään vierastasoa, vaan heitän pannulle tofua&jäisiä wokkivihanneksia, lisään hirveesti valkosipulia ja chiliä ja mausteita ja syön sitten keitetyn riisin kanssa :D
Mä siihen edelliseen ketjuun vastasinkin, mutta ne ruuat ei kai sitten kelvanneet.
Tomaattikeitto + vaalea hyvä leipä
portobello-sieniä + (parsa)risottoa
marjoja + kookoskinuskikastiketta.
Koska idea varmaan olisi se, että minäkin voisin syödä? Vai tarkoitatteko, että minä vain katselisin vieressä, kun muut syö?
(olen allerginen sipulille ja kanalle sekä kalkkunalle, ankkaa pystyisin syömään ainakin pieniä määriä, basilika ja selleri on pahaa)
Jos kyse olisi enemmän illanistujaisista, niin joku salaattibuffet, suolainen piirakka ja täytekakku (ei mitään raakakakkua) sekä erilaisia naposteltavia, popkornia, sipsejä, suolakeksejä, hummusta, pestoa, hedelmiä palasina, suklaata ja karamelleja. Karkkia meillä ei yleensä syödä, mutta vieraille ostetaan tarjolle.
Vierailija kirjoitti:
Jotain mistä tietäisin sinun pitävän ja mikä sopisi vierailun tyyliin. Jos esimerkiksi tulisit iltaa istumaan, niin lämpimät voileivät olisi yksi vaihtoehto. Jos päivälliselle, niin esimerkiksi karjalanpaistia (ilman sipulia) ja perunasosetta. Sunnuntaiaamupäivän/puolenpäivän aikaan voisin kattaa brunssitarjoilun, mm. munia ja pekonia, croissanteja ym.
Karjalanpaistia tuskin voi kutsua vegaaniseksi! Kysymys oli ihan vilpittömästi esitetty: olen sekasyöjä ja yritän hahmottaa, mikä vegaaniruoka voisi olla hyvää!
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karjalanpaistia tuskin voi kutsua vegaaniseksi! Kysymys oli ihan vilpittömästi esitetty: olen sekasyöjä ja yritän hahmottaa, mikä vegaaniruoka voisi olla hyvää!
-Ap
Miksi pitää olla vegaanista, jos sinulla on noin paljon ruokarajoitteita?
Ai niin, koska haluat avauksellasi provosoida meitä vegaaneita.
Tekisin myskikurpitsakeiton ja tuoreita sämpylöitä niiden kanssa. Harmi tuo maapähkinäallergia, koska teen loistavaa porkkana-maapähkinävoikeittoa, joka on aina maistunut sekasyöjille!
Joku risotto voisi olla myös vaihtoehto, esim punajuuri- tai parsarisotto.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen karjalanpaisti on rikos. Sen täytyy olla.
En kutsu ketään syömään kotini.Kohtan ihmiset lounaalla ja jokainen maksaa lounaansa itse. Sama on kahvilat.Turha yrttä säästä rahaa tulla safkaa kytää tänne tai kahvia..
Tekisin kantarellirisoton ilman sipulia. Täällä päin oli huikea kantarellivuosi ja niitä minulla on vielä paljon säilöttynä. Risoton tekisin kokonaan vegaanisena, mutta voisin varata pienen palan parmesania päälle raastettavaksi, jos se sopii rajoitteisiinsa. Ruokajuomana punaviini.
Jälkiruoaksi leipoisin jotain (esim. vegaaninen porkkanakakku) kahvin ja konjakin seuralaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen karjalanpaisti on rikos. Sen täytyy olla.
Kukaan ole mistään vegaanisesta karjalanpaistista puhunutkaan. Puolisoni lempiruokaa viikonloppuisin on ihan perinteinen karjalanpaisti. Ruokarajoitteinen ap voisi syödä sitä samaa. Itselleni teen eri ruoan.
t. Vegaani
Lämmintä kättä.