~Heinähippuset, tiistaita! ~
Kommentit (29)
Mun on pakko kans osallistua tähän keskusteluun stressaamisesta yms.
Mä en itse usko, että kukaan voi aiheuttaa itselleen lapsettomuutta stressaamisella. tai sitten sitä stressihormonia pitää erittyä valtaisia määriä.
enempikin uskon sattumaan näiden kohdalla jotka ovat siinä onnistuneet heti kun ovat lopettaneet kiertojen seuraamisen tms.
Enkä myöskään usko, että ne jotka seuraavat kiertojaan ja itseään stressaisivat välttämättä yhtään sen enempää tai vähempää kuin ne jotka eivät tikuta tai päiviä laske.
Mä myös Korallin tavoin nautin tästä kierron/oireiden tarkkailusta ja pidänkin sitä " harrastuksenani" ! =D
Toki ois ollu kivaa, jos ois jo onnellisesti raskaana, mutta koska ei olla niin toistaiseks pitää tyytyä tähän huviin!
Itseäni hiukan ahdistaa, kun ihmiset hyvää tarkoittaen käskevät ottaa rennommin jne.. Mä otan ihan yhtä rennosti teen sitten käyriä tai en ja ihan yhtä pahalta se menkkojen alku tuntuu joka tapauksessa.
Ja aikaisin testaamisesta. Itse olen tyytyväinen, että näin olen tehnyt. Enpä olis osannu gynelle hakeutua, ainakaan kovinkaan ajoissa, jos en olisi näistä kemiallisista raskauksista tiennyt mitä alkuvuodesta oli useampia ja oisi jäänyt hoito saamatta.
Toisaalta en sitä kyllä kenellekään suosittele, mutta joskus sekin voi olla hyvästä, että tietää missä mennään.
En tarkoita puheillani ketään loukata tai kenenkään mielipidettä arvostella, toivon vain suvaitsevaisuutta " tikutteluhulluja" kohtaan! Me kun kaikki kuumeilemme omilla tavoillamme! =)
Koralli! No voihan tuhrut, mutta ei luovuta vielä toivosta, eihän!
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
kun käyt tuota oulun kiekkoa testaan niin se antaa millä viikolla olet
emmilee
eli kemiallinen raskaus oli, enkä edes testannu aikaisin vaan kp 29/27 eka kerran mut silti vaan oli. eilen otettu veritesti osoitti että ei oo hormooneja enää ollenkaan, onneksi ei ollut se ulkopuolinen. harmittaa tietenkin mutta toisaalta olen iloinen koska nyt on selvillä että vasuri toimii ja että mun kroppa toimii :)).
uutta yritystä ehkä jo tässä kierrossa.(mitä lie kipuilua oli se eilinen, ei kuitenkaan oviskipua koska loppui kun otin särkylääkkeen).
halituksia ja kiitoksia tuestanne kaikki te jotka olette tämän kokemuksen kanssani jakaneet. Erittäin paljon onnea uusille plussille ja tarraliimaa mukaan.
tai joku muukin.
pahoittelut tamatu!! mutta ihana kun näet asian valoisan puolen! kovasti tsemppiä!
-emmilee
Herkät raskaustestit kertovat siis hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisestä kohdun limakalvolle heti kuukautisten ollessa myöhässä. Tässä vaiheessa tapahtuvat keskenmenot ovat kuitenkin erittäin yleisiä ja voidaankin ajatella, että munasolu vain ¿hipaisi¿ kohdun seinämää sen verran, että istukkahormonia erittyi ja testi muuttui positiiviseksi. Vuoto alkaa vain muutaman päivän tai viikon myöhässä, eikä tällainen tapahtuma edellytä mitään toimia. Kyseessä oli ns. kemiallinen raskaus eli positiivinen testi. Normaali kuukautiskierto yleensä jatkuu ja raskauden todennäköisyys jatkossa on hyvä. Kun raskaus on jo pidemmällä ja mahdollista todeta ultraäänellä, puhutaan kliinisestä raskaudesta (yli 6 raskausviikkoa).
Tamatulle suuren suuri halaus. Kovasti voimia ja tsemppiä sekä uskoa tulevaisuuteen!
Tarille, nelmille, maharajalle ja tamatulle suuren suuret osanottoni! Olen todella pahoillani, että jouduitte pettymään :' <
Taas Teille plussanneet (kuka ei muista nikkejä? :D) rutkasti onnea, vauva-erikeepperiä sun muuta mukaan!
--
Kysäsen tässä uudelleen kysymyksen, jonka taisin kysyä toissapäivän pinossakin. Jospa tällä kertaa joku kirjoittaisi kokemuksistaan. ELI: Kun teillä on " menkkakouristuksia" (oli menkat sitten tulossa tai ei), niin mihin aikaan teillä kouristelee parhaiten? Itsellä _aina_ herätessä kourii niin että oon ihan varma menkkojen alkamisesta. Nyt äsken heräsin päiväunilta (krhm.. :D) ja tuntuu että menkat alkamassa juuuur nyt. Iiksääks. :S
Nyt on ollut ihan ihmeellisiä " oireita" , en enää pane yhtään merkille ramppaanko pissalla vai en- ongelmaksi on tullut extrasuperhyperteholla toimiva vatsa . Lisäksi eilen alkoi valkovuoto, joka tänään oli yhdessä vaiheessa ihan liimaa. Tiedä häntä sitten mistä kertoo.
En uskalla testata, ku puolet päivästä olen nyt silleen " Tyhmä minä, ethän sä VOI olla raskaana, mieti nyt tota sun menkkakipuaski" ja puolet päivästä olen taas ihan fiiliksissä että jee tällasta ei ole koskaan ollut. Mies ei helpota asiaa yhtään, halailee ja pussailee mun vatsaa ja lepertelee " vauvalle" :D
T.Weatherby kp.30/28(-31/33 parhaimmissa stressikierroissa)
Maharajan uutiset. :' (
Suuret pahoitteluni myös sinulle, jos pahin tapahtuu.
Toivottavasti saat kuitenkin huomenna ultrassa hyviä uutisia, eihän sekään mahdottomuus ole!
weatherby!
Mä en ole huomannu oikeestaan mitään kellonaikaa tuossa kouristelussa. Itse asiassa mulla alkaa usein kouristellakkin vasta, kun on kunnon vuoto alkanut.
En ole aiemmin kirjoitellut heinähippusiin. Jonkin verran olen tässä taustalla pyörinyt.
Itsellä on nyt menossa 21/23-27. Useamman päivän on tuntunut painontunnetta alavatsalla ja repäisykipuja on välillä nostaessa tai yskiessä. Samanlaista painontunnetta muistelen olleen esikoista (1v10kk) odottaessa. Myös turvotusta on alavatsalla ihan älyttömästi.
Normaaleja menkkaoireita on kipeät rinnat oviksesta lähtien, otsaan ilmestyvät näppylät ja menkkakipuja jopa viikko ennen niiden alkamista. Nyt ei vielä mitään näistä edellisistä ole ollut.
Esikosta tuli rinnat kipeiksi, paleli, otsa tuli näppylöitä täyteen ja alavatsaan ilmestyi tumma viiva melko pian. Nyt ei tosiaan rinnoissa tunnu mitään, vaikka se on ollut pms-oireena jo pitkään. Katselin tuossa juuri vatsaa, siinä näkyy hento viiva, mutta en muista oliko se jo esikon jäljiltä kadonnut vai näkyikö sitä vielä vähän. Mulla meinaan pysyi se viiva tosi pitkään synnytyksen jälkeen ja vasta vuosi sitten vähitellen alkoi vaalentumaan.
Nyt pitäisi jaksaa odotella ensi viikkoon. *huoh* Onpa sinne pitkä aika! Hätähousuna tein jo eilen RFSU:n testin. Hento viiva siihen tuli, mutta se taitaa olla se kuuluisa viivanpaikka. Vähän olin muka vaaleanpunaista näkevinäni, mutta taitaa mielikuvitus tehdä tepposet. Eihän siinä testissä nyt vielä pitäisi mitään näkyä. Ovis, kun oli kp 13, niin kierto on oletettavasti 25-27 päivää.
Tällaisia mietelmiä tänään. Plussa onnea kaikille sitä odottaville ja halaukset kaikille, jotka tästä kuusta tipahtivat. Tärppionnea sitten seuraavaan kiertoon.
-Unikonkukka-
kun monet ilmoittaa olevansa viikoilla 4+3 tai vastaavaa...mitens se laskettiinkaan?
En ennää muista, kun tyttäreni synt.on niin pitkä aika... :0)
Itsellä on nyt 27/28, mut ilmeisen raskaana, testin mukaan!
Terv.sadetar