Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ratkaista joulupukkiongelma?

Vierailija
14.11.2022 |

Rahat on aika tiukassa ja täällä Pk-seudulla ostopukit taitaa maksaa aika paljon se pikainenkin käynti ovella. Kukaan tuttava tai sukulainen ei asu niin lähellä että voisi pukiksi pyytää. Olen joulua kaksin viisivuotiaan lapsen kanssa eli en itsekään voi pukkina olla. Lapsi kovin odottaa että näkee pukin käyvän. Ovella riittäisi, ei tarvisi edes sisälle tulla, kunhan antaisi lahjakassin lapselle. Onko kellään tietoa tai ideoita miten tällaisen saisi järjestettyä kohtuuhinnalla?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisikö kirje joulupukilta tai videotervehdys?

Vierailija
62/77 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selität, että nyt korona-aikana joulupukki ei voi kiertää ovelta ovelle. Viette lahjat salaa kuusen alle ja sanot että tontut toi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että pukki on kiireinen kun sen pitää käydä niin monissa paikoissa ympäri maailmaa, ja tontut toisinaan auttaa tuomalla lahjat. Luulisi viisi vuotiaan ymmärtävän, vai onko kyseessä lapsi joka saa aina haluamansa?

Vierailija
64/77 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistat tai voit lainata jostain pukin tamineet, niin pyydä vaikka naapuria/työkaveria käymään pikkumaksua vastaan. Tai sitten viet vaan itse lahjasäkin oven taakse lapsen huomaamatta ja sanot, että pukki ehti jo häipyä. Ei se todellakaan mikään välttämättömyys ole. Ettekö voisi lapsen kanssa mennä vaikka johonkin kauppaan/tapahtumaan joulun aikaan, jossa olisi pukki?

Vierailija
65/77 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä se 50e mieluummin vaikka lapsen kovasti toivomaan joululahjaan tai säästä hänelle tulevaisuutta varten. Olen aika varma, että siitä on paljon enemmän iloa kuin pikapikaa ovella pyörähtävästä pukista.

Jos nyt kuitenkin pukin haluat niin voit kai kysellä tuttavapiirin naisiltakin pukiksi pukeutumista, ei kai lapsi sitä huomaa jos laittaa tekomahan ja madaltaa ääntä. Tai pistät itse vaikka Facebookiin ilmoituksen, haluaisiko joku opiskelija tai muu tulla edulliselle keikalle.

Vierailija
66/77 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli koronan takia parina vuonna "videopukki" eli pukiksi pukeutunut (oli hyvä! Takka, kuusi ja lahjoja taustalla yms) oli videoinut 5min pätkän juuri meidän perheelle videon, jonka saimme WA:na. Kysyi ennakkoon jotain perheestämme ja mainitsi lapset nimeltä, valitteli ettei voinut poiketa koronan takia ja hän jätti lahjat terassille, hakekaa sieltä vaarin kanssa. Maksoi muistaakseni pari kymppiä ja videon sai pari päivää ennen joulua, näytimme sen sitten aattoiltana.

Luulisi, että joku näitäkin vielä tekee.

Vierailija
67/77 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi pitää valehdella toisille ihmisille.

Vierailija
68/77 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli koronan takia parina vuonna "videopukki" eli pukiksi pukeutunut (oli hyvä! Takka, kuusi ja lahjoja taustalla yms) oli videoinut 5min pätkän juuri meidän perheelle videon, jonka saimme WA:na. Kysyi ennakkoon jotain perheestämme ja mainitsi lapset nimeltä, valitteli ettei voinut poiketa koronan takia ja hän jätti lahjat terassille, hakekaa sieltä vaarin kanssa. Maksoi muistaakseni pari kymppiä ja videon sai pari päivää ennen joulua, näytimme sen sitten aattoiltana.

Luulisi, että joku näitäkin vielä tekee.

Täähän on hyvä idea. 👍 Ja AP voi vaikka itse pukeutua pukin vermeisiin ja kuvata videon, hänelle kun kelpaisi paikanpäällekin nainen joka on pukin vaatteissa.

Vierailija
69/77 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa kerrostalossa on ainakin 1 mies,tai nainen ja yksinäisenä kenties huikaa otaa joulunakin. Alkuillasta viellä on pieni humala.Tunnistat hänet rappuusta tai pihalta. AIVAN VARMASTI RYHTYY JOULUPUKIKSI  LAPSILLE. Halvalla saat kertakäyttö pukin vaateet saiturin pörssistä.Voit laitaa myös aihe F.B ilmotus taulu,saat useamman vastaus.Kuin roskakatos,pesutupa, Saunan pukukoppi. Ilmotus taulut kaikki revitän valitetavasti heti pois.Ainakin Heka vuokra taloissa.Oli ilmotus asukaan tai Heka itä - Isänöitsijä toimisto/ asukas toiminnan  ilmotuksia myöten..Revitää6 n heti pois.   

Vierailija
70/77 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rAvintola"sta. Pukittaa koko yön

Vierailija
71/77 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joulupukki ollut aina niin kiireinen, että hän on käynyt vain jättämässä lahjat oven taakse sillä aikaa, kun olemme olleet joulusaunassa.

Vierailija
72/77 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota selvää partio toiminnan joulupukista. Se summa on edullinen ja menee partio toimintaan. Tämän lisäksi voit muistaa itse pukkia, nuorta miestä (15+) jotenkin esim suklaa rasialla.

Vierailija
73/77 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille kyllä kelpaisi hyvin pukiksi pukeutunut nainenkin. Kunhan näyttää pukilta.

Ap

"Pukki kävi kesällä vähän hoidoissa ja siksi pukilla on nyt niin korkea ääni" :D

Ei lapseni välttämättä edes tiedä pukin olevan perinteisesti mies. Ei ole koskaan ennen meillä pukki käynyt. Ap

Ei lapsesi ole yhtä typerä kuin äitinsä. Kyllä lapset tietävät, että joulupukki on mies. 

Miten lapsi voi muka tietää jos ei ole ennen pukkia missään nähnyt?

Ap

Tynnyrissäkö sinä olet sitä lasta tähän asti pitänyt? Ei ole telkkaria, mistä olisi saanut katsoa joulupukin kuumaa linjaa? Ette ole missään joulutorilla poikenneet ja saaneet pukilta namia?

Hitto vie, minä olen luullut eläneeni ensimmäiset 10 vuottani mustassa laatikossa, mutta väärässä olin. Tiesin kyllä 5-vuotiaana, mikä on joulupukki ja miltä sen suunnilleen "kuuluu" näyttää ja kuulostaa, vaikkei meillä ollut edes telkkaria.

Vierailija
74/77 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähätuloiselle iso raha, luulisi että keikka kelpaa.

Vierailija
75/77 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joku tuttava suostu pikkurahalla pikapukiksi.

Vierailija
76/77 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa miten pukkeja välillä mainostetaan, "raitis, autoileva pukki". Raitis... ihan kuin pukit olisi aina kännissä että raittiutta pitää erikseen tuoda ilmi. Jos pukki meinaa autoilla niin eikö tuo automaattisesti pitäisi olla selvinpäin. Tai "lapsiystävällinen" voisi olla hyvä. "Raitis autoileva lapsiystävällinen pukki".

-No, ne on kyllä nyt loppu, mutta meillä ois tälläinen humalassa autoileva lapsia vihaava pukki, käviskö se?

Vierailija
77/77 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko siis myös täältä? Löytyy kivan oloista pukkia myös viidellä kympillä.

https://pukkijouluksi.fi/tag/helsinki/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme