YLE: Ruoan hinnannousu rikkoo jo ennätyksiä ja JATKUU EDELLEEN! :O Kauanko suomalaisten lompakko enää kestää jatkuvasti vauhdilla kallistuvia kustannuksia???
Elintarvikkeet +16%. Sähkö +400%. Paljonko nousi suomalaisten tulot samassa ajassa? :(
Kommentit (153)
Venäjällä on kuulema halpaa ja laadukasta ruokaa kauppojen hyllyt täynnä!
Igoreita ei koske nämä ongelmat, kun syövät pelkkää kaalia ja taskulämpimiä perunoita.
En ole huomannut hintojen nousua (vaikka sitä varmasti on tapahtunutkin). En ilmeisesti ole riittävän persaukinen.
Ei mitään ongelmaa, kahdellakympillä saat ruokaa viikoiksi. T, Kansanedustaja talousnero Sari Sarkomaa kokoomus.
Tätä kutsutaan inflaatioksi. Onhan näitä ennenkin ollut. Ja on vastakin.
Suomi on vauras maa sanoi eräs S. Marin
Ihan järkyttävää, elämisen mahdollisuudet viedään tavallisilta ihmisiltä. Bensan hintaankin väläyteltiin jopa 55 sentin korotusta.
Tähän asti olen pärjännyt kun olen ollut tarkka rahankäytöstä mutta ei ole enää mitään mistä pihistää. Ensi vuonna tähän aikaan olen ulosotossa sähkölaskujen vuoksi. Rahaa ei yksinkertaisesti ole.
Capslock-Igor tekee samoja aloituksia joka päivä.
Silti tuemme Ukrainaa ja ostettiin just Suomen historian isoin HIMARS-tilaus USA:sta. Nyt tarvitaan aseita Venäjää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Finski soldaat! Tulje hjakemaan ljeipää!
Tu sinä hakeen leipäs päälle voita!
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa, kahdellakympillä saat ruokaa viikoiksi. T, Kansanedustaja talousnero Sari Sarkomaa kokoomus.
Hän ei sanonut näin.
Ai nyt ne oikeat hintojen korotukset voi myöntää kun on tehty päätökset ensi vuoden indeksikorotuksista?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on vauras maa sanoi eräs S. Marin
Onhan se, vauraus vain jakautuu epätasaisesti. Mutta kuinka moni maa tarjoaa esim. ilmaisen koulutuksen aina toiselle asteelle asti?
Pitää mennä paskalle nyt, palataan kohta.
Britannia nostaa suurituloisten verotusta. Koska kokoomuksen Orpo aikoo ehdottaa tätä meillekin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei sanonut näin.
Sanoi just näin.
Niin pitkään kun täällä on vara heittää ruokaa jätteisiin, ruoka on ilmeisesti liian halpaa.
Meillä on ruokalasku jopa pienentynyt, vaikka hinnat nousseet. Jätä einekset (maksalaatikkoa lukuunottamatta) kauppaan. Osta heviosastolta kulloinkin edullisimpia vaihtoehtoja. Lohen sijaan muikkuja tai silakkaa. Muromyslin sijaan kaurapuuroa. Juo vähemmän kahvia. Edelleen voi syödä laadukkaasti ja terveellisesti, kunhan on valmis hieman joustamaan vanhoista tottumuksista.
En usko että kokoomus saa mitään hyvää aikaiseksi.
Ei vaikuta ainakaan mun elämään, vaikka tulot on alle 2000€/kk. Kulisseja mulla ei ole ollut varaa rakentaa, eli luopumisen tuskaakaan ei ole. Veli venäiläinen kupsahtaa ensi kesänä ja kaikki on paremmin.