Verhossa kävelee tosi pitkäjalkainen hämähäkki
Mene nyt jo talviunille, ulkona oli aamulla pakkasta.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Lukki?
Joo just se.
Mä istuin tässä yks päivä sohvalla, kun mun paidassa käveli leppäkerttu. Heitin sen ulos.
Lukit ovat ystäviämme. Eivät tarinan mukaan viihdy homeisissa taloissa. Ovat siis terveen talon merkki.
Pelkään lukkeja!! Vihaan sitä niiden nytkyttävää liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Mä istuin tässä yks päivä sohvalla, kun mun paidassa käveli leppäkerttu. Heitin sen ulos.
Nyt se jäätyy :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se jäätyy :-(
Oisko mun sisälle pitäny tehdä sille joku pesä?
Yhden sukan alle litistyneen imuroin jo olkkarin matolta. Ehkä se kiipeili mun paidalla ja yritti morsettaa apua kumppanilleen.
Noin 20 lukkia olen omasta talostani tämän syksyn aikana metsästänyt. Hirveä joukkovaellus on ollut, enkä tajua, mistä pääsevät sisään.
Lukki ei ole hämähäkki. On toki hämähäkkieläin, mutta niin on skorpionikin.
Vierailija kirjoitti:
Noin 20 lukkia olen omasta talostani tämän syksyn aikana metsästänyt. Hirveä joukkovaellus on ollut, enkä tajua, mistä pääsevät sisään.
Tämän takia en ehkä voi koskaan toteuttaa unelmaani vanhasta talosta... :(
lukki ei viihdy home talossa siitäkin kiva kaveri että syö pölypunkkeja niitä kyllä on vaikket itse niitä näe. meillä oli v19 koko talven muurin ympäristössä kun lämmitti muurin tuli ulko vaipalle taas kun jäähtyi meni jonnekkin taakse suihke pullolla sille ruikin vettä en tiä tarvitsiko. kutsuimme sitä leksaksi keväällä katosi tiä minne meni.
Hämppikset on viehättäviä. Meillä oli kaksi sellaista ainakin viikon ihan liikkumatta samassa kohdassa seinässä lattianrajassa. Sitten ne oli yks kaks hävinneet jonnekin. Niistä ei ole ihmiselle mitään vaaraa eikä haittaa.
Alakerrasta talli- ja muista tiloista olen kyllä niitten seitit hävittänyt pois ikkunan pielestä aina silloin tällöin. Ei ne seititkään minua häiritse, mutta ehkä joitain muita ihmisiä häiritsisivät, jos sattuisivat näkemään. Ajattelisivat, että onpa siivotonta.
Sen käsityksen minäkin olen saanut, että hämähäkit ja lukit ei viihdy kosteissa tiloissa. Meillä ainakin on kuiva talo, todettu monet kerrat ja hämähäkkejä näkyy silloin tällöin varsinkin varastotilojen ikkunan pielissä ja muualla. Kai ne viihtyy siellä paremmin, kun siellä ei liikuta niin paljon, saavat olla rauhassa.
Mutta ymmärrän hämähäkkikammon, se on fobia siinä missä joku torikauhu tai suljetun paikan kammo. Itse kärsin tuosta suljetusta paikasta ja näen joskus siitä painajaisia, ne on kauheita. Ymmärrän siksi, että jos jollain vain on se sama kauhu hämähäkkiä kohtaan, niin se on ihan järkyttävä eikä toista saa sillä kiusata.
Lukki?