Kipuilen sen kanssa, että minut epäasiattomalla käytöksellä savustettiin ulos työpaikasta
Eli kyseessä yliopiston projekti, jolle hankin kahden vuoden rahoituksen, lähes miljoona euroa. Rahoituksen saamisen jälkeen minua huomattavasti iäkkäämpi henkilö kuitenkin otti siitä vallan, dekaanin tuella.
Hän käyttäytyi aivan kammottavasti minua kohtaan alusta lähtien. Sanoin tai tein mitä tahansa, niin hän raivosi ja huusi. Ei hoitanut omia töitään ja yritti kaataa ne minun niskoilleni.
Mietin sitten jo pidempään lähtemistä, mutta koska olin panostanut huomattavasti rahoituksen hankkimiseen., niin en halunnut noin vain luovuttaa. Nyt sitten kyseinen henkilö, yhdessä dekaanin kanssa (joka on hänen hyvä ystävänsä), järjesti niin, että työsuhdettani ei uusita.
En ole edes ensimmäinen henkilö, jolle tämä on tehty projektissa. Kirveltää vain se, että he jatkavat töitään minun hankkimallani rahoituksella, samalla kun itse joudun etsimään uutta työtä.
Kommentit (52)
Olet ennenkin kirjoittanut tästä täällä, eikö? Yliopisto on ihmisuhteiltaan yläaste, mutta paremmilla titteielillä. Itse lähdin pois enkä taakse katso. Muualla tienaa paremmin ja tulevaisuutta voi jotenkin ennustaa.
T. Tohtori
Tuota on hyvin paljon yliopistoissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota on hyvin paljon yliopistoissa.
Ja myös muualla työelämässä. Valitettavasti valtaa usein valuu henkilöille, jotka eivät sitä ansaitsisi.
Vierailija kirjoitti:
Olet ennenkin kirjoittanut tästä täällä, eikö? Yliopisto on ihmisuhteiltaan yläaste, mutta paremmilla titteielillä. Itse lähdin pois enkä taakse katso. Muualla tienaa paremmin ja tulevaisuutta voi jotenkin ennustaa.
T. Tohtori
Olen, kipuilin asian kanssa keväästä lähtien. Oli korkea kynnys lähteä, kun olin hankkinut rahoituksen. Nyt se sitten päätyi tähän.
Mutta olet oikeassa, muualla on paremmin. Kipuilen vain sen kanssa, miten hölmö olin kun annoin itseäni hyväksikäyttää hankkimaan heille rahoitusta, jonka jälkeen asiat eivät sitten enää toimineetkaan ja kaikki sovittu petettiin. Tunnen itseni niin hemmetin hölmöksi, kun kiltisti hankin rahoituksen jonka he sitten nappasivat itselleen.
- ap
Epäasiaton? Siis asiallinen hieman kömpelömmin vain sanottuna? Vai tarkoititko kuitenkin "asiaton" tai "epäasiallinen"?
Vierailija kirjoitti:
Epäasiaton?
Niin joo, kun on suomenruotsalainen ja tehnyt opinnot ja työelämän englanniksi, tulee mokia suomen kanssa. Tietysti piti olla "epäasiallinen".
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tohtori
Olen, kipuilin asian kanssa keväästä lähtien. Oli korkea kynnys lähteä, kun olin hankkinut rahoituksen. Nyt se sitten päätyi tähän.
Mutta olet oikeassa, muualla on paremmin. Kipuilen vain sen kanssa, miten hölmö olin kun annoin itseäni hyväksikäyttää hankkimaan heille rahoitusta, jonka jälkeen asiat eivät sitten enää toimineetkaan ja kaikki sovittu petettiin. Tunnen itseni niin hemmetin hölmöksi, kun kiltisti hankin rahoituksen jonka he sitten nappasivat itselleen.
- ap
Miten yliopiston projekteissa ollaan niin yksinkertaisia, ettei ymmärretä rahoituksen olevan projektille, ei itselle? Juu, sinä olet hankkinut rahoituksen, mutta hankitko sen todella itsellesi eli noinko kerroit yhteistyökumppaneille?
Vierailija kirjoitti:
Epäasiaton? Siis asiallinen hieman kömpelömmin vain sanottuna? Vai tarkoititko kuitenkin "asiaton" tai "epäasiallinen"?
Juu, vastasin jo. Olen suomenruotsalainen ja tehnyt kaikki opintoni ja työelämäni englanniksi, joten suomen kanssa tulee joskus mokia kiireessä. Tietysti piti olla "epäasiallinen".
- ap
Siis mikä on tuo mainitsemasi epäasiaton käytös? Epäasiallisen ymmärrän, mutta epäasiatonhan on sama kuin asiallinen...
Eikä sinua savustettu ulos, määräaikaista pestiäsi ei vain jatkettu.
Työelämässä vallitsee viidakonlait. Siellä ei enää ole äiti ja opettajaa pitämässä kädestä kiinni. Vahvat voittaa, heikot ja häviäjät häviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Tohtori
- ap
Miten yliopiston projekteissa ollaan niin yksinkertaisia, ettei ymmärretä rahoituksen olevan projektille, ei itselle? Juu, sinä olet hankkinut rahoituksen, mutta hankitko sen todella itsellesi eli noinko kerroit yhteistyökumppaneille?
No, rahoittaja kertoi minun mukaantuloni olleen se juttu, joka muutti heidän päätöksensä. Tätä aiemmin oli antanut hylsyn projektitiimille kolme kertaa, kahden vuoden ajan. Ja minä sen hakemuksen ihan konkreettisesti sekä työstin että esittelin.
Projektia kun ei voi erottaa tiimistä. Se on tiimi jota rahoitetaan, eihän siinä mitään muuta rahoitettavaa ole.
- ap
Olen lukenut aikaisempia kirjoituksiasi asian tiimoilta, ja jos nyt oikein muistan niin tuo projekti on joka tapauksessa epäpätevistä ihmisistä johtuen tuhoon tuomittu? Vaikka tämä lopputulos tietysti kurja onkin, niin voiko ajatella niin että ainakin nyt pääset etenemään parempiin hommiin, tuosta tuskin olisi jäänyt mitään käteen joka tapauksessa.
Sinuna olisin yhteydessä kuluttajasuoja-asiahenkilöön. Tai Elviraan.
50 % yliopsitotutkimuksesta on roskaa, jota yhteiskunnan ei tulisi rahoittaa.
Minut on kerran kiusattu pois työpaikasta, ja voin sanoa että kyllä sen valitettavasti muistaa vielä vuosikymmenienkin päästä.Edelleen olen silti sitä mieltä, että kannattaa vain lähteä, ja etsiä uusi duuni.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut aikaisempia kirjoituksiasi asian tiimoilta, ja jos nyt oikein muistan niin tuo projekti on joka tapauksessa epäpätevistä ihmisistä johtuen tuhoon tuomittu? Vaikka tämä lopputulos tietysti kurja onkin, niin voiko ajatella niin että ainakin nyt pääset etenemään parempiin hommiin, tuosta tuskin olisi jäänyt mitään käteen joka tapauksessa.
Olet oikeassa, ensimmäinen tunne oli helpotus, että pääsen tästä eroon. Kiukuttaa vain, miten koko asia sössittiin, sillä tähän on useampi henkilö antanut ilmaiseksi aikaansa ja osaamistaan auttaakseen noita tutkijoita. Heillä oli ihan mieletön mahdollisuus ja sössivät sen. Olisin oikeasti halunnut projektin onnistuvan.
- ap
Mikä on dekaani, onko se jokin lintulaji?
Auttaisiko, jos ottaisit yhteyttä rahoittajaan ? Varmistaisit ainakin sen, että eivät saa halutessaan jatkorahoitusta tähän projektiin eikä tuleviinsakaan.
Potut pottuina. Kosto ja voithan tällä heitä siis syrjijiäsi kiristääkin.
Epäasiaton?