Mitä tekisit jos huomaisit jonkun hyppyyttävän ja manipuloivan sinua tahallaan?
Eli kyse on asiasta, joka hiertää läheistäsi, siihen on ratkaisu, mutta vaikka hän sanoo, että joo, tehdään tämä, niin silti kun asia tulee ajankohtaiseksi, asia perutaan ja jatketaan vanhalla huonoksi havaitulla mallilla. Kunnes alkaa taas valitus ja keksitään ratkaisua ja joo, kyllä käy sanoo tämä ihminen, kunnes taas peruu. Olen huomannut että tarkoitus on vain kehitellä draamaa ja vetää marttyyrinviittaa päälle, aikomuskaan ei ole tehdä asialle mitään. Kyse on niin läheisestä etten voi katkaista välejä, mutta mitä muuta voi tehdä? Ei jaksa enää ratkomista kun ei johda mihinkään. Neuvoja?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olla kuuntelematta valituksia? Jos sanoo, sori en jaksa kuunnella jos et aio tehdä asialle mitään, alkaa vuosisadan marttyyrinäytelmä.
No esim äitini kanssa vastaan valitukseen jotain tyyliin mhh, vai niin, onpas harmillista. Sitten vaihdan puheenaihetta. Jos mutsi jatkaa ruikutustaan, sanon että nyt pitää mennä, jatketaan juttua joskus toiste. Btw, äitini on juuri kuvailemasi henkilön kaltainen.
Hyvä vinkki. Kiitos.
Jospa vaan antaisit tämän asian olla niinkuin se ollut tähänkin saakka. Kuulostaa siltä että tyrkytät jotain uutta mikä ei ole oikeasti tarpeen tälle henkilölle ja varsinainen ongelma muussa.
Mulla on varsinaine manipuloija seinänaapurina, ei hyväksy sanaa EI,
Yrittää syyllistää ja välillä ilmoittaa että nostaa syyteen heiteelle jätöstä kun en lähde ostamaan hänelle ruokaa, yritti tuoda väkisin avaimensa säilytettäväksi, kuulemma laki määrää jne..
Kun ilmoitti ettei aio enää maksaa takaisin, lakkasin avaamasta ovea ja puhelimeen esto, ainoa ongelma että ovet vierekkäin hyökkäilee rappuun kun kuulee mun oven aukeavan. Tiukka päätös ja siitä en jousta enää, ja hyökkäily on vähentynyt pikkuhiljaa. Tuntuu inhottavalta olla ilkeän kova, mutta pakko.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on varsinaine manipuloija seinänaapurina, ei hyväksy sanaa EI,
Yrittää syyllistää ja välillä ilmoittaa että nostaa syyteen heiteelle jätöstä kun en lähde ostamaan hänelle ruokaa, yritti tuoda väkisin avaimensa säilytettäväksi, kuulemma laki määrää jne..
Kun ilmoitti ettei aio enää maksaa takaisin, lakkasin avaamasta ovea ja puhelimeen esto, ainoa ongelma että ovet vierekkäin hyökkäilee rappuun kun kuulee mun oven aukeavan. Tiukka päätös ja siitä en jousta enää, ja hyökkäily on vähentynyt pikkuhiljaa. Tuntuu inhottavalta olla ilkeän kova, mutta pakko.
Sun kiltteyttä ilmeisesti käytettiin hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten olla kuuntelematta valituksia? Jos sanoo, sori en jaksa kuunnella jos et aio tehdä asialle mitään, alkaa vuosisadan marttyyrinäytelmä.
Voit sanoa jotain ja tehdä toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa jotain ja tehdä toista.
Eli kuten tuo yksi vastaaja kertoi, myötäilee ja sitten antaa olla...totta, hyvä neuvo.
No esim äitini kanssa vastaan valitukseen jotain tyyliin mhh, vai niin, onpas harmillista. Sitten vaihdan puheenaihetta. Jos mutsi jatkaa ruikutustaan, sanon että nyt pitää mennä, jatketaan juttua joskus toiste. Btw, äitini on juuri kuvailemasi henkilön kaltainen.