Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen vieminen huoneeseen hiuksista repien; väkivaltaa?

donttouchme
13.11.2022 |

Mitä olette mieltä, onko lapsen tukistaminen ja pelkistä hiuksista yhdellä kädellä kiinni ottaminen ja sillä otteella vieminen huoneeseensa väkivaltaa?

Minusta on, mutta kiinnostaa muiden palstalaisten näkökulma. Mulle tehtiin tätä paljon kun olin pieni, kun vanhemmilla meni hermo, eikä enää pelkkä huutaminen tehonnut.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on.

Vierailija
2/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. Vastenmielistä käytöstä vanhemmilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismiähän se.

Vierailija
4/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Jos nyt ei oltu tulipalosta pelastamassa ja tuo olo ainoa mahdollinen reitti ja ainoa mistä sai sinusta kädellä otteen.

Vierailija
5/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisi saman aikuiselle, olisiko se väkivaltaa?

Totta kai molemmat ovat.

Vierailija
6/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et toimi kuten minä haluan, joten otan sinua hiuksista kiinni ja vedän niistä repien sinut haluamaani paikkaan. Onko se väkivaltaa?

Vierailija
7/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen vieminen huoneeseen hiuksista repien, väkivaltaa?

Tottakai on, iästä riippumatta.

Vierailija
8/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai molemmat ovat.

Nimenomaan. En ymmärrä miten joidenkin mielestä lapseen kohdistuva väkivalta (fyysinen tai psyykkinen) on jotenkin erilaista kuin lapseen kohdistuva. Jos joku retuuttaisi mua hiuksista makuuhuoneeseen, se olisi poliisiasia. Lapsen kohdalla kasvatusta?

Vierailija
9/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi epäilet, että se olis sallittua, millä selityksellä sitä voisi perustella?

Vierailija
10/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko tukistaja nainen vai mies.

Vierailija
11/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se oli koulutusta  ja koska et totellut piti asia hoitaa kuntoon muuten. ihannormi settiä.

nykyään kulttuuri eroavaisuudestakin sitä on suomessa

Vierailija
12/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ainoa oikea tapa on istuttaa ihminen auktoriteetin polvelle ja jutella, syödään pitsaa ja sen sellasta.

Vierailija
13/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai molemmat ovat.

Nimenomaan. En ymmärrä miten joidenkin mielestä lapseen kohdistuva väkivalta (fyysinen tai psyykkinen) on jotenkin erilaista kuin lapseen kohdistuva. Jos joku retuuttaisi mua hiuksista makuuhuoneeseen, se olisi poliisiasia. Lapsen kohdalla kasvatusta?

Entä jos poliisi retuuttaa, kenelle sit pitää ilmottaa?

Vierailija
14/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin tuota kun olin lapsi.

Vanhempana en hyväksy minkäänlaista väkivaltaa lapsia kohtaan.

Yleisesti hyväksyttyjä hallintaotteita käytän, jos lasten tai ympäristön turvallisuus niin vaatii.

Vierailija
15/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko40 kirjoitti:

Yleisesti hyväksyttyjä hallintaotteita käytän, jos lasten tai ympäristön turvallisuus niin vaatii.

Eli pidät väkisin kiinni. Sekin on laitonta. Ei ole mitään yleisesti hyväksyttyä hallintaotetta.

Vierailija
16/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tarkalleen, miltä toi tuntui ja silmät vetistyy kivusta. Vieläkään en siedä yhtään kovakouraisia kampaajia.

Se on väkivaltaa ja väärin. Tuollainen kasvatustyyli aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
17/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Eli pidät väkisin kiinni. Sekin on laitonta. Ei ole mitään yleisesti hyväksyttyä hallintaotetta.

Ei ole laitonta pitää lasta kiinni tilanteen vaatimalla minimivoimalla satuttamista välttäen jos se on lapsen itsensä tai muiden turvallisuuden kannalta välttämätöntä. Olisi laitonta olla rajaamatta lasta siinä tilanteessa.

Vierailija
18/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, tulipas paljon vastauksia ja nopsasti. Kiitos kaikille.

Olen aivan samalla kannalla kuin suurin osa vastaajista, kyllä tuo väkivaltaa on, oli kohde minkä ikäinen tahansa.

Helpottavaa nähdä, ettei nykyään kovinkaan moni ilmeisesti näe tuota hiuksista kuljettamista ja tukistamista asiallisena kasvatusmetodina, sillä niitäkin keskusteluja ja kommentteja olen nähnyt valtavasti, missä ihan vanhemmat itse kertovat kurittavansa fyysisesti lapsiaan. Ja samalla valitetaan, että nykyaikana lapsia kasvatetaan ns. pumpulissa ja kurittomiksi, kun ei ole väkivalta enää yleisesti hyväksyttyä.

Sairasta...

Onneksi kuitenkin tosiaan näyttää, että valtaosa nykyvanhemmista tietää paremmin. Minulla ei lapsia itselläni ole, enkä todennäköisesti koskaan ole siinä kunnossa mieleltäni, että niitä pystyn hankkia, mutta lämmittää todella mieltä ja sydäntä kuulla ettei pelolla ja väkivallalla kasvatukselle ole enää nykymaailmassa paljoa kannatusta.

Vierailija
19/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

donttouchme kirjoitti:

Ohoh, tulipas paljon vastauksia ja nopsasti. Kiitos kaikille.

Olen aivan samalla kannalla kuin suurin osa vastaajista, kyllä tuo väkivaltaa on, oli kohde minkä ikäinen tahansa.

Helpottavaa nähdä, ettei nykyään kovinkaan moni ilmeisesti näe tuota hiuksista kuljettamista ja tukistamista asiallisena kasvatusmetodina, sillä niitäkin keskusteluja ja kommentteja olen nähnyt valtavasti, missä ihan vanhemmat itse kertovat kurittavansa fyysisesti lapsiaan. Ja samalla valitetaan, että nykyaikana lapsia kasvatetaan ns. pumpulissa ja kurittomiksi, kun ei ole väkivalta enää yleisesti hyväksyttyä.

Sairasta...

Onneksi kuitenkin tosiaan näyttää, että valtaosa nykyvanhemmista tietää paremmin. Minulla ei lapsia itselläni ole, enkä todennäköisesti koskaan ole siinä kunnossa mieleltäni, että niitä pystyn hankkia, mutta lämmittää todella mieltä ja sydäntä kuulla ettei pelolla ja väkivallalla kasvatukselle ole enää nykymaailmassa paljoa kannatusta.

Väkivallalla kasvatus on ollut laitonta jo liki 40 vuotta, joten olisi kyllä jo korkea aikakin luopua siitä. Hiuksista retuuttaminen on poliisiasia, oli kohteena sitten lapsi tai aikuinen.

Vierailija
20/21 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty noin. Myönnän että olin hankala lapsi, mutta se on väkivaltaa oli lapsi miten hankala tahansa. Vanhemman kannattaisi vaikka poistua lapsen luota hetkeksi toiseen huoneeseen jos niin pahasti hermot menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi