Mistä tietää kuka on se oikea?
Olen luullut että olen nyt sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa olen aina halunnut olla. Olemme naimisissa. Kuitenkin tapasin ihmisen jollaista ei ole koskaan eteeni eksynyt. Tiedän, että aina tulee vastaa toinen toistaan parempi ihminen, mutta milloin lopettaa etsimisen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama pätee kaikkiin elämän valintoihin. Eipä sitä tiedäkään muuta kuin siitä onko onnellinen sen valintansa kanssa.
Onnellisuus on myös jossain määrin valinta. Jollei koskaan valitse lopettaa etsimistä niin aina voi kuvitella olevan löydettävää. Etsikkoaikansa tulisi tuntea.
Etsikkoaika kuin kevätesikko.
Elämän kevättä on äärellisesti - minä olen jo syksyssäni etsimässä toista syksyssänsä etsivää.
Ei ole mitään oikeita, on vain ihmisiä joihin tuntee vetoa. Oli se sitten ulkonäön, tuoksun tai persoonallisuuden takia.
Eri asia sitten, tekeekö näiden ihmisten kohdalla mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pimpulan koosta sen oikean tietää.
Finkuttamalla selviää!
Minä uskon, ettei ole vain yhtä oikeaa vaan monia sopivia. Ja vasta kuolinvuoteellaan tietää, kuka oli se viimeinen oikea. Nykyinen vaimo on kyllä tuntunut oikealta jo neljännesvuosisadan, eikä loppua ole näkyvissä.
Ei mistään. Sehän se "ongelma" onkin.
Itse menin aikoinaan ( yli 40 v sitten) naimisiin lyhyen seurustelun jälkeen.
Myöhemmin kaduin menemistäni.
Tuli lapsia, työttömyyttä, velkaa ja kaikkea mahdollista. Taloudellisia vaikeuksia.
Olin jo muutenkin loppu ja väsynyt. Silloin odotin vain sitä että lapset olisivat aikuisia .
Nyt, kun he sitä ovat ja heillä on omia lapsia.
Olen yhä tässä.
Lapsuuteni oli ruti köyhää. Samoin nuoruuteni.
Päätin että en ikinä tule asumaan vuokratalossa.
Tiesin ne liiankin hyvin.
Jos olisin eronnut, ei minulle olisi jäänyt rahaa edes yksiön ostamiseen.
Tieni olisi johtanut vuokra asumiseen.
Nään tässä positiiviset puolet, meillä on oma pieni omistusasunto rivitalossa.
Nautin luonnosta ympärilläni. Ja suvusta
Se riittää.
Nyt ei kannata haikailla menneitä. Eikä tulevia.
En tiennyt kuin vasta 1945 että Eva oli minulle se oikea!
https://fi.wikipedia.org/wiki/Eva_Braun