Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväkodin henkilökunnan joulumuistamisista - Mitä veisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
06.11.2006 |

Meillä lapsi on ekaa syksyä päiväkodissa ja en oikein keksi, miten toimisin joulun alla näiden muistamisien kanssa.

Ryhmässä on kaksi hoitajaa ja yksi avustaja. Lisäksi laitosapulainen on usein ryhmän kanssa. Sitten on tietenkin keittäjä ja naapuriryhmän hoitajat, jotka ovat säännöllisesti aamuvuorossa hoitamassa myös lapseni ryhmän lapsia.

Ei nyt kai ole tapana kaikkia henkilökohtaisesti muistaa? Ajattelin viedä oman ryhmän hoitajille, avustajalle ja laitosapulaiselle jotain henkilökohtaista, koska ovat selvästi lapselle läheisimpiä. Sitten koko päiväkodin henkilökunnalle jokin yhteinen juttu, herkkuja tai jotain vastaavaa.

Miltä kuulostaa? Vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa tilanteessa, että lapset on eri ryhmissä, niin mä ainakin veisin jotain yhteisesti kaikille tädeille. Kyllä saa pienellä rahalla ihan kivan viemisen aikaiseksi, jos vähän viitsii nähdä vaivaa.

Vierailija
22/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten lasten huomioimiseen lahjuksilla ei ole merkitystä. Mieluisimpia on jutut joissa on jotain lapsen omaa ideaa. Usein lapset esim. kertoo, että halusin ostaa sulle tän koska tää näytti ihan sulta tai sopii sulle yms.

Olemme miehen kanssa molemmat opettajia ja jouluna ja keväisin meillä on mielettömät määrät kukkia ja karkkeja. Konvehteja syödään pitkälle kevääseen. Kaikki lahjat on ollu aina mieluisia ja kaikki kortit yms. lasten itse tekemät jutut on meillä säästetty.

Tulipas jaariteltua, asian ydin oli, että kaikenlaisia lahjoja on kiva saada. Lahjat eivät kuitenkaan vaikuta millään tavalla siihen, miten kyseistä lasta opetan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilahtuisi lahjasta? päiväkodin tätien palkka on kaiken lisäksi niin huono!

kuka vaan ei suostuisi sillä palkalla sellaiseen vastuuseen. Yksi tuttava laitosapulainen esitteli minulle lapselta saatua joulupakettia ja puhui lapsesta " minun Aapo antoi tämän" . eli ainakin häneen lapsi teki vaikutuksen.

Vierailija
24/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka he vain työtään tekevätkin ja saavat siitä palkkaa niin silti minusta on kiva osoittaa että todella arvostan heidän tekemäänsä työtään ja olen siihen tyytyväinen. mutta jottei homma paisu aivan älyttömäksi niin aion lahjoa vain esikoisen eskariopen joka on nimetty ryhmän vastaavaksi, en kaikkia tarhantätejä tai laitosapulaisia. ehkä voisin viedä vielä lisäksi jotain pientä syötävää kaikille, täytyy mietiskellä vielä.

Vierailija
25/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen ryhmän aikuisten lisäksi keittiön tädit. Siksi, koska lapseni on allerginen vakavasti muutamille ruoka-aineille ja hänelle tehdään erikoisruoka. pelkään aina, että milloin keittiö mokaa ja laittaa väärän ruuan lapselle. tarkoituksena on huomioida heidänkin tarkkaavaisuus.

Vierailija
26/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on ensimmäistä syksyään tarhassa enkä tosiaan tiennyt että on tapana viedä oikein lahjoja tarhan tädeille...

Minusta on muutenkin niin stressaavaa miettiä kortteja ja lahjoja ja hankkia niitä (saatikka sitten tehdä itse jotain), että nyt meni kyllä varmaan yöunet:-/

Vierailija
27/27 |
06.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikään ei ole viety mitään ja esikoinen on jo 16v ja kuopus eskarissa. Hyvin on heitä aina hoidettu vaikkei lahjoja olekaan viety.