45 vuotta jatkuneen keskeytyksettömän työurani aikana en kuulunut yhteenkään ammattiliittoon. Kysyttävää
Työsopimukseni tein paikallisesti pomon kanssa "kättä päälle"-sopimuksella. Työkaverit maksoivat ay-maksunsa kommari-/demarijohtoisille ammattiliitoille. Itse sijoitin saman summan ja vähän enemmänkin kuukausittain eläkevakuutuukseen.
Nyt eläkkeellä on helppo hymyillä! ;))
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon säästit?
Laskujeni mukaan 18 000 € nykyrahassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Menit siis suoraan amiksesta duuniin parikymppisenä?
Jotkut menee suoraan yliopistosta kortistoon tai Mäkkärin kassalle.
Tämäkin aloitus luultavasti poistuu pikavauhtia. Tänään ei saa sosialismia kyseenalaistaa.
Otatko àhterííŋ, muiltakin kuin työnantajaltasi?
Teit siis työsopimuksen ihan vaan hatusta vetämällä?
Sairaslomat, vuosilomat yms ja niiden korvaukset sovit ihan paikallisesti?
Lakiinhan ne eivät ole tulleet "jostain" vaan kyllä ammattiliitto on ne sinne "taistellut".
Sä olet vain lokkeilija.....
Siivelläeläjiä riittää aina maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Siivelläeläjiä riittää aina maailmassa.
Tarkoitat ilmeisesti ammattiliittoja?
Olet vasemmiston kauhistus. Vasurit vihaavat ihmisiä jotka pystyvät hoitamaan asiansa itse koska heitä ei voi pitää talutushihnassa.
Itse erosin liitosta 2015, kun vastustivat sipilän hallituksen yhteiskuntasopimusta. Joka siis oli juuri mitä hallituksen piti tehdäkin saadakseen suomen kilpailukyvyn kuntoon.
Nykyhallitus on sittemmin sössinyt kilpailukyvyn ja velanoton ihan huolella, mutta se on eri tarina.
Olin 10v AY-jäsen, en kyllä tajua miksi. Ei ole ikävä liittoon.
Et ilmeisesti osallistunut vappumarsseillekaan?
Kai te teidätte, että voi kuulua myös työttömyyskassaan kuulumatta ammattiliittoon? Itse olen hoitanut työttömyysturvani YTK:n kautta, kuten sadattuhannet muutkin.
Pätevät ja osaavat ihmiset pärjäävät itse, muiden täytyy kuulua ammattijärjestöihin.
Työmyyrä kirjoitti:
Kai te teidätte, että voi kuulua myös työttömyyskassaan kuulumatta ammattiliittoon? Itse olen hoitanut työttömyysturvani YTK:n kautta, kuten sadattuhannet muutkin.
Jostain syystä ammattiliitot mielellään ylläpitävät mielikuvaa, että ansiosidonnaista saisi vain heidän kauttaan. Todellisuudessa ne rahoittavat vain muutaman prosentin siitä.
Onko muualla maailmankaikkeudessa elämää ja tehdäänkö siellä paikallisia sopimuksia.Tai tehdäänkö siellä yleensäkään töitä.Tämmöistä kyselisin.
Sanoiko ketään liiton jäsen sua loiseksi? kun ne neuvotteli edut ja ratsastit siivellä?
Vierailija kirjoitti:
Työmyyrä kirjoitti:
Jostain syystä ammattiliitot mielellään ylläpitävät mielikuvaa, että ansiosidonnaista saisi vain heidän kauttaan. Todellisuudessa ne rahoittavat vain muutaman prosentin siitä.
Niin tekevät. Olen aina ihmetellyt, miksei edes oikeistolaiset politikot tai työnantajajärjestöjen edustajat tätä väärää mielikuvaa yritä oikaista.
Vaihdoitko noiden 45 vuoden aikana työpaikkaa?
Miten hoidit tilanteet riita tms. asioissa työnantajan kanssa?
Menit siis suoraan amiksesta duuniin parikymppisenä?